met boxrust en dan stalbenen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

met boxrust en dan stalbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 11:24

mickey moet nu drie maanden op boxrust (mag er dus niet uit,alleen tot naast de stal met eventueel poetsen/mesten)

maar ze heeft best erg last van stalbeentjes,dus de benen zullen wel flink dik worden dan,volgends mijn da was dat niet erg,maar voor mickey lijkt me het niet echt prettig.

dus weet iemand mischien een gel of een middel wat beetje ertegen helpt?
zou gewoon koelgel ook wat helpen?

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:13

Even de zoekfunctie gebruiken, stalbenen.. vind je verschillende oplossingen. Succes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:16

Da's niet zo mooi. Helaas weet ik niet precies wat je eraan kan doen, behalve bandageren.

Gelukkig heeft Imker, na toch bijna 3 weken boxrust, geen enkel teken van stalbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:28

groene leem en voer geven met minder eiwit.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:47

m.a.w.: geen brok meer, geen kuil, alleen onbeperkt hooi.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:54

onderlap drenken in azijn stalbandage erom heen en de volgende dag opnieuw werkte bij mijn paardje goed! hoop bij de jouwe ook.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 22:58

Jessminder schreef:
Even de zoekfunctie gebruiken, stalbenen.. vind je verschillende oplossingen. Succes


dat snap ik ook,maar vind niks over paarden met stalbenen die op boxrust moeten Knipoog

maar iederen dag drie tot vier maanden lang inbanderen vind ik ook wel sneu voor haar,zo lekker zal dat niet staan.

daarom vroeg ik me af of er niet een extra middeltje is.
van die groene leem had ik ook al gehoord,ik ga dat denk ik gewoon proberen Lachen

voer krijgt ze dan al inderdaad minder (ze krijgt altijd sowieso een muesli waar bijna geen eiwit inzit omdat ze een soort eiwit allergie heeft)
en dat hooi,kan ik dat onbeperkt geven als ze steeds op stal moet blijven staan?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:02

Als het heel ernstig wordt, dan kan de DA eventueel vochtafdrijvers voorschrijven.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:34

Arm hooi kan je onbeperkt geven. Als ze stalrust heeft, heeft ze geen krachtvoer nodig en zou ik het beperken tot een handje per keer. Anders krijg je al gauw problemen. Je kan haar wat appelazijn erdoor geven ,dit wil soms helpen. Wat heeft je pony dat hij helemaal de stal niet uit mag? 3 maanden is een lange periode! Hou goed in de gaten dat hij geen last krijgt van andere kwaaltjes zoals schimmel, rotstraal of mok. Dit kan sneller gebeuren omdat je paard niet in beweging is en zijn systeem in de war raakt (o.a. doorbloeding enz).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:36

Iemand zij bandageren, maar ik weet niet wat Mickey precies heeft?
Als het een aandoening is met de pezen, is badageren weer niet goed voor de ontstoken/geirriteerde pees

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:53

Ik zou voor de groene leem gaan. Deze werkt vochtafdrijvend en heeft een zuiverende werking. Ze had toch iets aan haar pezen he?
Zelf gebruik ik ook wel een bandages met in azijn/water gedrenkte onderlappen, maar om een geblesseerde pees inbandageren is niet zo heel slim. Mocht het echt heel erg worden, dan kun je idd altijd nog vragen of je da vochtafdrijvers voorschrijft en een beetje opletten met het voer is ook heel verstandig.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:57

Bleekselderij (als ze dat lust) werkt ook vochtafdrijvend en met een stronk is ze ook weer even bezig met opeten en gooien ermee

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:58

Wees alsjeblieft voorzichtig met die bandages met azijn, zeker niet te lang achter elkaar gebruiken. Het kan goed werken, maar het kan ook gaan blisteren en dan komt het haar er dus met huid en al vanaf... Ziek

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:02

Idd, bandages met azijn zou ik niet te vaak toepassen. Azijn is een nogal agressief spulletje en ondanks dat het super werkt (het trekt zwellingen naar buiten) is het voor de huid niet zo fantastisch. Hooguit twee nachten achter elkaar (nooit te lang er omheen laten zitten, een nacht is lang genoeg, geen hele dag erbij) en zeker niet na een paar dagen alweer toepassen! Bij een geblesseerde pees lijkt me dat al helemaal niet verstandig.

Ik zou zelf ook eerder voor groene klei/leem o.i.d. gaan. Wij hebben zelf goede ervaringen met Staysound, maar dat is meer om pezen te laten afkoelen na een intensieve wedstrijd of training. Het wordt echter ook wel gebruikt om dikke kogels (met vocht erin) te laten 'afslanken'.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:19

Waarom moet ie op boxrust dan?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 17:39

nee ze heeft niks aan haar pees Haha! ze heeft een scheur in haar straalbeen,voor heel het verhaal te lezen,dat staat bij verlag van de dag Lachen

bedankt voor alle tips!
met inbandageren houd ze niet zo van,dus daar begin ik liever niet aan.

ik ga toch voor de groene leem/klei Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:52

Die klei kun je het beste van Vertagil nemen. Die is een van de beste merken op dat gebied, zowel voor mensen als voor dieren is deze leem heel goed.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:43

Scheur in haar straalbeen, dan mag ze dus niet lopen. Maar wel haar been bewegen zolang er geen druk op het been komt te staan. Je kan haar benen (1 voor 1) optillen en er mee bewegen, buigen, naar achter, naar voor. Maak er een spelletje van.
Is goed voor haar vertrouwen, dat ze eraan went een van haar kostbaarste bezitten aan jou te overhandigen, en dat jij er dan 'gekke' dingen mee doet. En het is goed voor de doorbloeding, waardoor het beter geneest. Lachen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:17

Heb je een PB gestuurd!!