Paard aan huis: klopt dit lijstje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:13

Als ik nadenk aan wat ik nodig heb dan valt het best wel mee.

Je begint bv met een boer te leren kennen die af en toe komt injecteren (noem je dat zo het bemesten?)

Volgende punt is dat dan naast je gras ook je onkruid lekker gaat groeien, dus een boer die dat spuit of zelf een handige spuit voor een paar tientjes kopen en spuiten maar (ik doe het handmatig en de paarden mogen 10 tot 14 dagen niet op het bespoten stuk, dus je spuit in delen)

Verder heb je goede omheining nodig, ik heb de buitenkant met steveige palen en lint, en het verdelen in stukken kun je bv met pikpalen doen, handig want die kun je oppakken en verzetten en palen is veel meer werk.

Dan heb ik hooi liggen, maar omdat ze 24 uur per dag buiten staan, krijgt de kleine nu niks, en mijn paard krijgt een half plak per dag, want de interesse is er niet. In de winter krijgt de kleine de helft van de helft, en het paard iets minder dan de helft van het pak.

Verder heb ik strooisel ipv stro omdat dat veel minder tijd kost, en minder troep.

Dan heb ik nog verschillende tonnen met voer.

Een sproei instalatie, kun je zo maken als je zelf wil. Je kan ook voor de simpele oplossing gaan, slangetje, zo'n sproeikop eraan die ronsslingert en het beestje zelf zijn werk laten doen.

Licht heb ik geen verstand van.



holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:18

Oh een kleine tip, leg je balen, hooi, stro, zaagsel enz niet te ver van de stal vandaan, want op de duur erger je je eraan dat je zoveel moet slepen Tong uitsteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers