Help, mijn zadel schuift naar voren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:52

Oei, dit klinkt helaas heel bekend.. Mijn zadel schoof ook naar voren omdat de ribben (buik Knipoog ) breder was dan de schouderpartij. Met andere woorden: een breed zadel nodig door de brede rug, maar een smal zadel door de smalle schoudertjes. En dat kan dus niet..
Een voorsingel is imo echt een erg naar lapmiddel. Je trekt het zo strak aan dat het niet kan schuiven, maar dat komt uiteindelijk dus op hetzelfde neer als een te smal zadel. Met een staartriem hang je een aardig gewicht aan de staart en dus ook de ruggegraat.. ben ik ook niet voor.

Ik zou Hulsebosch nog een keer laten komen. Een zadel mag niet schuiven, punt. Als hij niet veel voor je kan betekenen zou ik Daaleman eens bellen.
Het enige zadel dat bij Fleur goed ligt is een Daaleman en daar ben ik dus hard voor aan het sparen, tot die tijd rij ik zonder zadel.

Ik zou juist geen andere zadelmaker laten komen. De érg goed te boek staande zadelmakers hebben me gewoon verteld geen passend zadel te kunnen maken (m.u.v. Daaleman dus) Alle anderen hebben door smalle zadels (klemmen!) e.d. nog geprobeerd er iets van te maken, met alle gevolgen van dien. Pas dus heel goed op wat je op z'n rug (laat) leggen!

Mocht je meer info willen hebben, pb dan even Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, herous, maessie, meniekske, ogidni en 49 bezoekers