ongeduldig...vooral met eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

ongeduldig...vooral met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:21

Silas heeft een beetje last van ongeduld.
Dit is op zijn ergst wanneer meneer eten krijgt.
Ik doe de brok en de musli altijd in een soort hangemmer(hoe noem je zoiets....een voerbak zeg maar),maar voordat het erin zit wil Silas me al aan de kant duwen om te gaan eten.
Als hij dan eindelijk mag en ik wegloop,gooit hij met zijn hoofd alle brokken de hele stal door.
Hij gaat zeg maar met zijn neus door de bak,en slaat dan zodat de brokken alle kanten opvliegen........

Waar komt dit door,en kan ik het verminderen>
Ik zie liever dat hij op zijn gemak zijn brok uit de bak eet,ipv alles rond te slingeren.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:08

gelukkig weet Silas(ook een tankje voor mij)dondersgoed dat hij me niet aan de kant mag en hoeft te duwen,ik zet hem wel weer op zijn plek.
En die plek is niet bij de voerbak,maar achterin de stal waar hij MOET wachten tot hij van mij mag eten.
Tot zover gaat het dan nog,maar als hij dus mag,lijkt hij zo gepikeerd dat hij dus het eten als een idioot op wil eten en rondslingert.
Een steen is wel een optie op zich,de voerbak is er wel een die na het voeren uit te stal moet,omdat hij niet vast zit en anders door de stan heen getrapt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:35

nou ik wil hem natuurlijk best laten eten.......
Ik bedoelde ook niet dat hij keurig met mes en vork moet eten bij wijze van spreke.
Het is meer dat ik het idee heb dat hij erg gestresst staat te eten,plus dat ik het wel zonde vind dat alles voer(ook slobber en degelijke)door de hele stal gegooid worden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:57

Ik vind dat niet kunnen,mijn paard heeft gewoon naar me te luisteren,als hij me wegduwt doet hij dat duidelijk niet.
Daarbij is hij ook groot,ik heb geen zin om ondersteboven gelopen te worden door hem.
Hij is al lomp zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:25

het is niet mijn eigen paard,even ter verduidelijking

Hij krijgt ook hooi ja,een hooinet stampvol.....
maar daar kijkt hij niet naar om,hoij trapt de halve stal in elkaar(niet letterlijk)omdat hij brok wil.en omdat hij weet dat hij dat na het rijden krijgt.
Ik heb hem weleens langer laten wachten,om zo te kijken dat hij rustiger werd,maar dat helpt niet

Wat het opzij duwen betreft,ik duw hem resolut terug op zijn plek.
Hij heeft sowieso al wel snel dat hij probeert de baas te spelen,maar dat pik ik absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:33

Hij is met alles ongeduldig......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:01

ja die mods die kunnen er wel wat van hehe Haha!

Ik ben hard bezig meneer duidelijk te maken wat wel en niet kan.
Hij is als veulen eigenlijk niet erg veel in handen geweest,wel opfok en dergelijke maarja.....
Nu zit ik er soms wel wat mee te kijken dat hij denkt dat hij de baas is.
Gelukkig gaat het allemaal al stukken beter,eerst beet hij,soms ook trappen en steigeren.

Maar iig bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:07

Vandaag was het heel extreem.
Hij heeft een ferme schop gekregen,normaal ben ik echt helemaal geen fan van schoppen maar in dit geval hielp het goed.

Iig bedankt voor alle tips,ik ben me er van bewust dat mijn paard zeer dominant is,ben er echt hard en consequent mee bezig hem zijn plek weer te wijzen.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 06-02-19 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam paard vervangen door iets anders


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee en 92 bezoekers