stal zonder "vloerbedekking"??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

stal zonder "vloerbedekking"??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 09:53

Mijn pony kan geen stro meer in de box hebben omdat ze alles opeet en dus koliek krijgt, mijn vader vind ander strooisel in de box onzin en te duur.. Ze staat nu op alleen een houten ondergrond. Kan dit? of weten jullie ook nog een andere oplossing?


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 10:06

Ik hoop dat ik m daarmee kan over halen, maar dat zal lekker moeilijk gaan, want de DA heeft gezegd dat het geen probleem is dat ze op dat hout alleen staat.... *en daar had ik dus al mijn twijvels bij*
Zaagsel leek mij ook wel een goeie oplossing maar volgens mn pa word dat een dikke bende.
Je hebt ook van die zgn turf krullen ofzoiets?? weet niet meer precies wat het waren maar die waren dus niet zo stoffig en namen heel goed vocht op, maar ik heb geen idee waar je die kunt krijgen en hoe duur ze zijn??


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 11:15

Sonja schreef:
Behalve dat ik het erg sneu voor het paard vind, vind ik het ook slecht voor zowel het paard als de stal.
De nadelen voor de hoeven en het liggen zijn al genoemd, maar misschien heb je ook wel een aardig argument voor je vader als je hem er op wijst dat urine en mest ook bepaald niet goed zijn voor hout. Het zal gegarandeerd gaan rotten.

Waarom dat dier niet gewoon op zaagsel zetten, en wat stro of hooi eroverheen strooien (hoeft niet veel te zijn) zodat 'ie in ieder geval wat te neuzelen heeft? Of heeft het paard de hele dag hooi tot z'n beschikking? Dan hoeft hij niks op de vloer te hebben waar hij mee kan neuzelen.


Het hout is geipregneerd of hoe je het ook maar schrijven wil dus dat zal niet zo snel rotten...
En ze heeft wel de hele dag door hooi/kuil tot haar beschikking maar zodra we stro in de stal gooien *en we mesten dat iedere dag uit* begint ze daar aan te eten..

We moeten ook strooisel hebben dat bij het stro op de mestberg kan, want het word bij ons weg gehaal door enkele boeren die het over hun land gooien, dus moet het wel verteerbaar zijn, aparte mestberg hoef ik helemaal niet mee aan te komen bij mn pa!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 14:52

waar haal je die vlas vandaan dan????

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 15:09

K Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 18:16

Nou ik geloof niet dat ik mn ouders erg kan overtuigen van het feit dat liggen op kale grond slecht is... Frusty
moet het idee van stef maar eens proberen, vies stro over het schone...
Misschien dat het helpt!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 21:45

Ik snaptje je idee wel hoor stef! Haha! *zo dom ben ik toch niet* Koe *LOL* Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XladyX en 36 bezoekers