Hoe ga ik dit in hemelsnaam oplossen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Hoe ga ik dit in hemelsnaam oplossen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:19

Okee.. probleempje... Mijn paard staat op een land, samen met nog een stuk of 30 paarden (allemaal verdeeld). Nu is het een haflinger, en staat dus ook bij andere haflingers (soort zoekt soort ofzo). Het algemene beeld dat de mensen hebben die langs fietsen/ lopen of wat ze ook aan het doen zijn... Ahhhhh... Lieve paarden... gezellige dikkerds... geef ze nog wat meer eten!

Het probleem is dus dat ze eten krijgen van mensen. We hebben al de meest uiteenlopende dingen gevonden, van Peulen tot bananenschillen en nog veel meer van dat soort engs. Bordjes ophangen werkt niet, die worden eraf gesloopt of men denkt: ah... dat is voor de kinderen, dat geldt niet voor mij! Erg vervelend dus. Ik heb al aan wat buurtbewoners gevraagd op te letten, het is natuurlijk erg vervelend dat ze "bijgevoerd" worden en op zich werkt dat wel.

Er is nu iets nieuws. Kinderen (of volwassenen, god mag weten wie) klimmen over het hek als er niemand bij is en maken vervolgens het schrikdraad open. De paarden kunnen dan dus uit het land. Er zit nog wel een hek en een sloot voor (er is zeg maar een "tussenstukje"), maar dat hek wordt dus ook niet goed vastgezet door de "paardenredders"! Ik heb al in het rond gevraagd, niemand weet wie het doet en wanneer. Het moet dus 's nachts gebeuren, aangezien ik deze situatie alleen maar 's morgens heb aangetroffen.

Heeft iemand ervaring met zoiets/ weet iemand wat je eraan kunt doen?! Een slot op het hek werkt niet, ze klimmen er overheen of smeren het slot vol met lijm oid. Het is een heel vervelend probleem, ik vind het echt een heel naar idee dat er iemand bij de paarden komt en ze ook nog loslaat....

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:25

Daar ben je lekker mee... Scheve mond

Kan je geen prikkeldraad op 'n zooi stategische plekken op 't hek maken, dat jij je er niet aan openhaald als je je paard komt halen, en iemand die over 't hek klimt dat heel snel afleert? Of schrikdraad, dat kan je uitzetten als jij er langs wil...

Verder kun je heel high-tech 'n camera ophangen (moet je wel 'n boom ofzo hebben, anders valt 't zo op) en als 't dan weer gebeurd is 'n wijkbemiddelaar/agent op de dader afsturen (lekker laten schrikken die bijdehandjes).

Ik kan zo snel even niks beters bedenken, maar denk nog even verder Knipoog

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:28

ik zou lekker m,n tentje opzetten achter de bosjes en met ee vriendin een weekje camperen in het land.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:29

Jeetje dat is echt heel erg vervelend!!
Idd camera ophangen ergens en dan wijkagent op af sturen (tenminste dan moet je de persoon wel kennen)
Een ijzeren hek nemen en dan ook stroom op zetten (en niet wening ook!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:31

Controleren, met meerderen bij het land blijven. Zorg dat je gezien wordt.
En ik zou iig aangifte doen bij de politie.

Ik hoop dat er een groot slot op jullie hek zit?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:34

Het hek onder stroom zetten of als je een niet-metalen hek hebt, ijzerdraad om het hek heen winden (onopvallend) en daar stroom op zetten.
Dan leren ze het misschien wel af.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:59

jeejtje wat lastig!! ja wij hadden dat eerst ook een SUPER groot bord geplaatst en dat hielp echt me zus ging ze voeren en toen zei iemand er iets van Haha! van ja je mag die paarden niet voeren! dat is natuurlijk hartstikke goed dat andere ook zo opletten ja wat je er aan kan doen? geen idee eigenlijk maar het beste lijkt me het hek onder stroom zetten

het kan echt gevaarlijk zijn wat die mensen een paard wel niet allemaal te eten geven wij vonden zelf hondenbrokken :n

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:01

Bord ophangen dat de pony's een besmettelijke ziekte hebben die mensen ook kunnen krijgen ( en een plaatje erbij ) Ringworm bijvoorbeeld Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:19

Tallie1979 schreef:
Bord ophangen dat de pony's een besmettelijke ziekte hebben die mensen ook kunnen krijgen ( en een plaatje erbij ) Ringworm bijvoorbeeld Haha!


En dan de bord heel erg groot laten maken en heel erg OPVALLEND plaatsen tuurlijk Haha!

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:53

Of een waakhond

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:32

Schrikdraad plaatsen en dan zo dat het stroom ook op het hek staat waar ze overheen klimmen ~~}>

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:41

ik had vroeger eens een bordje gemaakt met daarop: niet voeren, deze pony's staan op een speciaal dieet en kunnen ziek worden van ander voer!

Dat speciale dieet was alleen gras, maar als er dan mensen ernaar vroegen hing ik een mooi verhaal op over medicijnen en enge ziektes enzo. Dan snapte ze het eens een keer. Had daarvoor ook al een hele brief opgehangen met wat hoefbevangenheid is maar dat vonden ze blijkbaar teveel moeite om te lezen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:55

Hek onder stroom zetten gaat niet, dan springt men gewoon over de sloot (en ik vind het te link voor de paarden, want het is dan natuurlijk wel even wat meer dan gewoon schrikdraad). Camera ophangen is ook geen optie, dan moet ik hem aan een lantarenpaal gaan bevestigen en zeker met de feestweek in het vooruitzicht denk ik dat hij binnen een dag is gesloopt/ verwijderd/ ondergekalkt of wat dan ook. En om nou de hele nacht bij het land te blijven... lijkt me ook niet echt euh... praktisch. Denk dat ik idd een bord ga maken met ringworm ofzo, miss. helpt dat... vind ik wel een mooi plan iig! Even een methode vinden om het permanent te bevestigen en hopen dat het werkt... Iig bedankt voor het meedenken zover!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:59

bordje ophangen met andere tekst?? zo van ik wil niet gevoerd worden omdat ik hier ziek van kan worden, en zoals je ziet krijg ik grnoeg te eten van mijn baasje.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:23

Of misschien een bord ophangen met de mededeling dat de paarden kunnen bijten?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:27

Kan je je pony niet voor de zekerheid s'nachts binnen zetten? Voor de rest staan hier boven al wat goede tips. Succces ermee Lachen

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:38

ik zou er een rand schrikdraad voor zetten...geen prikkeldraad...
en dan een beetje naar voren doen..
zodat de pony's er ook niet bij konnen!
en dus kunnen er ook geen mensen in klimmen..
tenzij ze wat snokken willen Tong uitsteken
zou ik doen hoor!! Lachen

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:40

Ik zou overigens met het oog op de feestweek wel wat extra toezicht houden als je paard er dichtbij in de buurt staat. Dronken gasten doen soms rare dingen.....

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:49

kun je niet een extra stroomdraadje net achter het hek zetten? en idd zon bord vind ik ook wel een goed idee!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:54

ik heb niet alles gelezen, maar een camera op hangen... dat mag niet, heeft met privicy te maken... heel vervelend...

wij hebben ook gehad dat er mensen de paarden los lieten, toen liepen ze alleen over een druke weg, das minder.
we moesten dus de paarden een stuk van het fietspad af zetten, maar dat werkt dus bij jou niet...
ik wens je heel veel suc6 maar heb geen oplossing voor je...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:11

Toestemming vragen voor camera Verward

*na de feestweek plaatsen dan *

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:44

niemand mag daar toesteming voor geven (voor zo ver ik weet) je mag niet zomaar mensen filmen... eigenlijk ook wel logies want ze weten niet waar voor je de beelden precies gaat gebruiken... maar wel ver gezocht

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:52

Weet je heel erg zeker dat er niet een paardje zo slim is geweest om het zelf voor elkaar te krijgen? Ik heb al een paar keer bij zoiets stomverbaast toegekeken hoe een paard de meest vreemde hekken open kreeg.
Mijn paard doet het hengsel van het schrikdraad (zo'n oranje handvat zeg maar) in z'n mond, en gaat ermee sjorren, en die heeft het zo open. Ook gewone standaard paarden-hek-sluitingen krijgt hij open. Dus misschien zit er ook zo'n uitbreker bij jullie in de kudde?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:03

draaakje schreef:
niemand mag daar toesteming voor geven (voor zo ver ik weet) je mag niet zomaar mensen filmen... eigenlijk ook wel logies want ze weten niet waar voor je de beelden precies gaat gebruiken... maar wel ver gezocht


Het lijkt me logisch dat de camera gericht is op hek, dus het lijkt me wel dat het mag omdat het niet gericht is op de weg, waar dus mensen langs komen, dan zien ze meteen (als het zo is) de dader die de hek open doet en dat is geen schending van de privicay omdat het toch haar weiland is en ze zelf mag weten wat ze er mee doet.

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:36

bordje met dit paard bijt gevaarlijk Cool

of schrikdraad over het hek heen spannen met 220 erop Schijnheilig
of een valkuil graven Cheese! en fotos maken als iemand erin valt

ik weet even niets creatievers Knipoog