Van t een op t andere moment (tijdelijke) mega-BITCH.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Van t een op t andere moment (tijdelijke) mega-BITCH.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 23:40

Ik snap dr ff helemaal nix van.
Een vriendin van mij (=buurmeisje) heeft dus een E pony.
Dr zit normaal nooit iets kwaads in, zo goeig als t maar kan.
Maar goed, omdat ze vandaag geen tijd had en gisteren ook niet gereden had (denk aan die wind van gister). Ze wou haar dus nog wel ff wat beweging geven dus ik stelde voor om haar ff te longeren.
Ze wordt dus bijna nooit gelongeerd maar ze kent t wel een beetje.
Eerst paar rondjes liep ze braaf, nix an de hand.
Daarna ging ze helemaal over de zeik. begon te springen en te doen met dr oren in de nek. Komt ze zo op haar afrennen, oren plat, op de rem. springt op en maait zo met dr voorbenen naar die vriendin van mij.

Dr zit normaal nooit iets kwaads in, waarom doet ze dan ineens zo???
Ze kon eigenlijk nergens tegen in komen want ze was niet bijgezet.

Heeft iemand enig idee hoe dat kan? of wat dat kan zijn?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 00:20

Je zegt het zelf al: de laatste tijd weinig beweging gehad, winderig weer... En voila, je krijgt gekke paarden.
Het ligt dus ook hier niet aan het paard, maar aan de verzorger van het paard, die zijn werk niet goed genoeg doet.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 01:11

Ik denk dat Carola gelijk heeft. Dat heeft ook eens 1 keer een paard bij mij gedaan, boven me staan kappen maar die heeft er niet achter moeten zoeken. Dit was een heel lief paard alleen ging er af en toe wel eens een knop om, of dit nou om rijden, longeren of wat dan ook ging.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:26

Elk paard moet volgens mij wel eens zijn/haar "ei" kwijt. Het kan frisheid zijn, maar ook een dominantiespelletje (misschien wel om onder het werk uit te komen). Iets anders om even in de gaten te houden is hengstigheid. Sommige merries zijn dan wat moeilijker in de omgang ...