paarden inrijden help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zara
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-04

paarden inrijden help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 18:52

Hallo allemaal,

Graag zou ik advies willen van jullie, het gaat om het volgende: (heel verhaal hoor!)

Ik ben via internet in contact gekomen met een boer die 4 paarden heeft en die deze wil laten inrijden en ze dan wil doorverkopen. Er is een (fok)merrie van 12 die ingereden moet worden voor de verkoop, en een pony van 4 en nog 3 jonge paarden van rond die leeftijd. Ze worden momenteel halfslachtig bereden door meisjes van rond de 14. Ik ben 23 en heb 7 jaar les gehad in een manege. Dit is al weer enkele jaren geleden. Het leek me leuk om het weer op te pakken. De boer vraagt er geen geld voor en het is een redelijke boerderij, wel een eindje rijden. Hij huurt 1x per week een instructrice in die dan les geeft.

Nu heb ik op de oudere merrie gereden en ook op de pony. Het ging op zich wel goed, maar 'het stuur werkt nog niet zo' en galop gaat erg ongecontroleerd. Ik twijfel nog erg of ik dit wel aan wil gaan. De pony staat bekend als pittig en lastig. Ik vind het heel leuk om weer te gaan rijden maar dit is toch wel een beetje nieuw voor me en ik weet niet wat te verwachten. Scheve mond Wie heeft er tips of dit te doen is of moet ik er van af zien? Het lijkt me enerzijds leuk, anderzijds een beetje te veel van het goede..Help!!
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes Zara


Zara
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 19:01

hai bedankt voor de snelle reactie! ik twijfel ook en neig meer naar ervan afzien, ondanks de goede bedoelingen van de boer. hij vraagt er namelijk niets voor en hij vindt het leuk als er meiden op gaan buiten rijden enzo. Dat is wel leuk.De meeste mensen die een bijrijdster zoeken vragen er veel geld voor. maar misschien kan ik beter wat lessen nemen in een manege, denk je niet? Die paarden zijn al goed ingereden.


Zara
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 19:05

Die instructrice is een meisje die net klaar is met de opleiding. Ze heeft nu haar been in het gips en geeft zittend les (zou ze goed zijn??). Ze had al aangeboden als die boer niemand kon vinden om zelf die paarden te gaan inrijden. Ik heb nu afgesproken om volgende week een les mee te doen maar ik voel me beetje banketstaaf als ik het daarna alsnog af zeg. Ik twijfel nu al iets teveel, vind ik.

Zara
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 19:07

hee er staat banketstaaflig maar ik had iets anders ingtypt..sorry er stond zoiets als dat ik me dan vervelend voel tegenover die man omdat hij er al beetje van uit gaat en die les betaald

Zara
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 19:13

ja dat is natuurlijk zo, het gaat om het welzijn van de paarden. Ik geloof dat ik mag concluderen dat ik t beter niet kan doen. Ik ben op zich niet bang, maar je zal het net zien en dan vergaat de lol me toch wel behoorlijk (als er iets gebeurt). Dus, ik ga nog even verder zoeken naar een betrouwbaar paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 35 bezoekers