Bucas dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 23:31

Wie heeft er ervaring met de Bucas 4 seizoenen deken?
Ik ben benieuwd of je paard een dikke wintervacht heeft gekregen onder die deken?!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:04

Een vriendin van mij had/heeft 'm....En de vacht van haar paard zit er super uit (het hele jaar door een zomervacht).

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:01

IK heb een dikke Bucas, met een fleece-achtige voering en die is heel fijn vind ik.
Ze krijgt 'm in oktober op als de tussendeken te dun wordt en met de Bucas wordt haar vacht dan eigenlijk weer mooier.
Ze gaat al vroeg ruien en ze glimt altijd.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:20

ik heb geen bucas deken en mijn paard zit ook altijd in dunne vacht en glimt altijd..
Dus ik weet niet of je daar perse zo'n dingen voor aan moet schaffen!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:19

Ik heb er 2 en ik vind ze ideaal. Geen last van schuurplekken, wind en waterdicht, super stevig en zweetopnemendm+isolerend. Ik heb ze van alle merken al gehad maar deze bevalt mij tot nu toe toch het beste.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 15:58

Ik heb ook nog geen Bucasdekens, maar allemaal andere dekens en mijn paarden zitten altijd heel dun in de vacht. Daarvoor wissel ik wel snel van dek, ze hebben er alledrie 4: een zomerdeken, een fleecedeken met hals, een winterdeken en een 500 grams winterdeken.
Nou schijnt die Bucas dat alles dus in 1 te zijn. Best mooi en ook wel handig, aangezien ik nieuwe dekens nodig heb: 12 dekens dus.
Maar ik vind het zo vreemd om je paard aan het einde van de zomer al onder zo'n dikke deken te zetten. Daarom vroeg ik me af of je dan een wintervacht kweekt. Want uiteraard kun je je paard ook het hele jaar onder zomerdek zetten....het kan wel...alleen krijg je dan dus die wintervacht en die wil ik dus niet!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:02

ideale dekens, lijkt mij.. hoe duur kosten ze ongeveer?

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:05

Suzanne, kun je geen dekens combineren?
Bijv. de zomerdeken of fleecedeken samen met de winterdeken is net zo dik als een 500gr. winterdeken? Mijn buuv doet dat ook en dat scheelt toch weer een extra deken kopen. Vooral omdat je die extra dikke deken toch niet zo vaak nodig hebt.
Mijn paard staat onder een Harry Horse deken, waterdicht, dikke uitvoering (300gr. geloof ik). Hij staat in een buitenstal en elke dag in de wei. Afgelopen week vroeg iemand me wanneer ik me paard geschoren had. Euh... niet dus. Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:18

hey hallo
ik heb ook en bucas een 800 grams, met aluminium geloof ik
hij was 550 gulden
hij heeft een speciale voorkant
de aluminium reflecteerd als er zon op komt dus dan krijgt hij het niet te warm
het is een lekkere deken, alleen ik moest wel een 'bh' kopen vanwege de schuurplekken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:32

Ik heb sinds kort een regendeken Bucas Verona, met lichte voering.
Waterdicht en neemt van binnen goed vocht op, zij de verkoopster.
Als de deken goed bevalt (heb hem nog maar kort), doe ik er in de winter een onderdeken onder en verder koop ik geen winterdeken erbij.
Wel een canvasdeken of iets dergelijks om af te wisselen als deze de was in gaat of zo. Maar dat moet ik nog uitzoeken.

Cerise heeft van zichzelf een erg dunne vacht, zelfs bij wintervacht nog vrij dun, dus een erg dikke deken om een dikke vacht te voorkomen, dat is niet nodig.
De Bucas Verona pastte mijn paardje heel goed, en de verkoopster zei dat het ook een erg sterke deken is. Maar goed, ff afwachten hoe die bevalt dus.
Je kon geloof ik kiezen tussen drie kleuren als ik het goed heb, metallic, groen en ik geloof bordeaux. Weet het niet meer zeker.
Heb zelf de metallic (glimmend grijs) genomen. Maar morgen zal die wel grotendeels bruin geworden zijn als ze lekker in de modder heeft gerold... *LOL*

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 00:36

Je zou ook de dekens van Dominick kunnen overwegen, er is ook een combi variant, voor binnen/buiten , herfst/winter/voorjaar. Ze hebben ook een site , iets van : Dominick.nl. Ik vind deze dekens beter zitten dan de Rambo's & de Bucassen ( hoewel ook niet slecht ).

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 15:46

Hoi, ik heb de regendeken Bucas Verona ook (hij was groen) ik heb hem nu ruim een maand en mijn haflinger heeft hem eigenlijk altijd op. De andere dekens die ik gepast heb gleden allemaal naar achteren of ze kreeg schuurplekken. Deze ligt echt super, kan ermee rollen, dan nog zit hij als gegoten. Ze zweet ook helemaal niet, ze blijft echt goed droog onder.Als alle dekens van Bucas zo zijn, dan zou ik ze echt aanraden.

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:00

Ik vindt ook dat dominick dekens ook iets beter zijn dan Bucas en rambo ze blijven goed liggen en waterdicht en scheuren absoluut niet
Ik zweer hier bij deze dekens want ze zijn ook heel sterk en het stof garanderen ze dat het niet kapot gaat