Paard doet raar na vakantie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Paard doet raar na vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:17

Hooi Allemaal,
Ik ben sinds gister terug gekomen van vakantie.
Ons paard (van mij en me zus) heeft 2 weken in de wei gestaan met haar beste maatje. Nifty genaamd, die 2 kennen elkaar al hun hele leven en zij nerg gehecht aan elkaar. maar dit was de eerste x dat ze samen met z'n tweetjes 2 weken in de wei hebben gestaan. De andere week verzorgde een vrouw die haar voordat wij haar kochten altijd verzorgde. toen Nifty en Tessa ( ons paard ) terug kwamen uit de wei waren Gogo en shadow weg. Gogo op de wei en shadow verkocht. Shadow is haar dochter nu inmiddels al 4. SHadow, Tes, Nif en Gogo kende elkaar al hun hele leven en ware een hecht stel. Ik denk dat tessa het heel erg vond dat shadow en gogo weg waren en is zich vreselijk gaan hechten aan Nifty. Want als nif ging rijden stond tes helemaal allen op stal, de andere 5 stallen waren helemaal leeg, en in het gebouw iets verderop stonden ook maar 3 paarden en werd helemaal gek. ze bleef maar de hele tijd hinniken en raakte helemaal bezweet. ze at zelfs niet. zodra nifty weer veilig naast haar op stal stond ging ze weer eten en was alles goed. Dit doet ze nu al een week hoorde ik van de vrouw die tessa deed. Sinds gister zijn we terug en doet ze het nog steeds. En over een ruime week gaan we al op ponykamp met haar ZONDER nifty.
Iemand enig idee wat je hier aan kan doen, en of het wel zo verstandig is dat ze mee gaat op ponykamp?

p.s ze is al wel iws naar dat ruiterkamp geweest zonder nifty.

p.p.s ze heeft na de wei niet meer alleen zonder nifty geredem.

ik hoop dat iemand kan helpen, ik weet het niet meer.........

Groetjes Evelyn

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:08

Wat je in elk geval moet doen is VOOR het ponykamp gaan rijden zonder nifty!! Als je nog genoeg tijd hebt moet je proberen om elke dag een beetje meer te scheiden, dmv rijden, wandelen enzo. Is er geen mogelijkheid om nifty mee te nemen???
Veel succes!

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:09

Wat ik ook denk is dat het misschien wel gaat zonder nifty bij het ponykamp omdat er dan veel andere paarden zijn. Je kunt ook aan de buren (met die 3 paarden) vragen of je je paard daar even bij mag zetten, zo kun je kijken of ze dan wel eet en normaal doet.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:27

ik zou gewoon op kamp gaan hoor, daar krijgt ze genoeg ander paardelijk contact. ik zou ook was noukske zegt ze een beetje gaan scheiden. iniedergeval niet alles doen waar nifty bij is.

SheDevil
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:56

ja ik heb al zonder nifty gereden en dat ging heel goed, ik heb zelfs in me eentje al buiten gereden
maar als nif in de voorbak staat die aan de rijbak grenst en ik ga rijde op tes, en nif word er tijdens het rijden uit gehaald, gaat ze flippe. maar ze kent de omgeving van ponykamp al wel, want we zijn er al is geweest.
dus ik denk wel dat het goed komt, alleen moete we nog met de trailer gaan oefenen. maar ik ben wel blij dat het al stukke beter gaat. OK dan!

groetjes evy

SheDevil
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:59

sorrie dat ik nu op een andere naam reageer maar ik ben bij een vriendin, dus vandaar;)