keuringsrapport ocd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

keuringsrapport ocd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:53

ik heb voor donderdag een afpraak met de dierenarts gemaakt om nog eens te kijken naar de sprong linksachter van mijn paard. hier heeft ze namelijk een ocd chip. Ze is hier nooit kreupel op, maar ik weet dat heter zit en dat zit me niet lekker. dus ik wilde graag informeren of ik er iets aan moet laten doen.

nu zit ik nog even het keuringsrapport door te lezen en het viel me op dat ze voor de foto's alleen maar 1 en 1-2 heeft dus alles is goed bevonden. ook linksachter waar ze een ocd heeft. hier heeft ze een 1.

onder de beoordeling van de röngenfoto's staat osteochondrose.
hierbij is de linksachter op de sprong positief bevonden terwijl ze bij de beoordeling van de foto's een 1 heeft.

bij de conclusie staat gunstig advies OCD LAsprong geeft geen klinisch beletsel.

dit is eigenlijk toch raar dan of niet? ze is trouwens in beldië Röntgen gekeurd. ik weet niet of hier andere regels zijn met betrekking tot ocd

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:54

heb het trouwens hier neer gezet omdat het niet over het ocd gaat maar meer over het keuringsrapport Ik weet niet of het toch beter bij medisch kan anders moet het maar even verplaatst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:22

Tja, je hebt het paard nu al, dus je doet daar weinig aan. Op zich hoeven ze van een ocd niet altijd last te krijgen, en vaak zijn die dingen ook nog wel te opereren in het geval dat. Dat hangt echter van de hele situatie af, oa hoe het paard klinisch is en op welke plek etc.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:30

Als je alle paarden van nl zou laten stralen op OC of OCD dan zou je je helemaal rot schrikken! Het is zelfs zo erg dat ALLE 1 jarige warmbloedpaarden oc hebben. Vaak worden de stukjes afgebroken/afgestoten en verdwijnen ze. Het feit dat een paard OCD heeft wil nog helemaal niets zeggen 80% van de paarden leeft met OCD en heeft er nooit last van.