hoe krijg je een staart mooi??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

hoe krijg je een staart mooi??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 13:08

hallo, ik heb sinds aantal maanden een verzorgpaard, en ik wil wat doen met zijn staart, tis nog een jong paard! de bovenkant van zijn staart is vrij stug, en zitten korte plukjes bovenop zoals bij de meesten paarden, ik heb gehoord dat veel mensen ook manen trekken, doen ze dat ook wel eens bij de staart??? maar hoe krijg je een staart zo mooi glanzend en niet zo als touw....iemand een tip?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:11

equinshine kopen en af en toe puntjes eraf knippen...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:46

Ga na de kruitvat koop een bus cocpitspray en dpuit dat elke dag in de staart en er verder niks meer mee doen niet aanzitten uitkammen pluizen ect.. Alleen af en toe de onderkant bijknippen..

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:49

Vooral niks aan doen en lekker laten doorgroeien.
Idd de punten af en toe knippen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:00

babtolie helpt ook nog wel eens tegen pluizen en klitten en er komt een mooie glans op. Of eerst wassen en daarna met crèmespoeling wassen. Je moet de staart niet te veel borstelen maar je kan hemwel voorzichtig met je handen uitpluizen.

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:08

heey...je moej de staart wassen met zeep voor grijze haren=> het is paarse zeep...(weet niet echt hoe die zeep heet!)
ik gebruik het ook voor me haflinger en het helpt heeeeel goed

succes OK dan!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:44

ik gebruik gwn anti-klit en spuit dit er 1 keer per week in.
af en toe een zacht borsteltje erover en depuntjes bijknippen.
werkt perfecto!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:17

Zoals Kimmy het zegt Haha!
Goed borstelen en elke dag wat uitpluizen.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:34

Cool hey bedankt, ik heb het geprobeerd vandaag, heb bij de wortel een beetje gepluist, en een beetje in de richting meegekamt, en equishine erop gespoten, knippen doe ik niet zonder de eigenaresse, of zonder toestemming daarvan! dus dat doe ik nog niet, en hij heeft nog niet zon lange staart, vrij kort nog! moet nog groeien Bloos maar twerkt goed!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:50

ik gebruik ook voor de staart van mijn pony azijn.. 1 x in de 2 weken insmeren met azijn. goed tegen de jeuk en hij wordt er mooi zacht van.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:24

Equishine werkt perfect Knipoog
@ Zappa_Sweety: wist ik nog niet... ga ik ook maar eens proberen in de toekomst Tong uitsteken

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:37

zappa_sweety schreef:
heey...je moej de staart wassen met zeep voor grijze haren=> het is paarse zeep...(weet niet echt hoe die zeep heet!)
ik gebruik het ook voor me haflinger en het helpt heeeeel goed

succes OK dan!


Je bedoelt waarschijnlijk zilvershampoo van het kruidvat!! Werkt idd erg goed....

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:34

ACSM schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk zilvershampoo van het kruidvat!! Werkt idd erg goed....



whaha ja idd ik was de naam ffies kwijt!!! OK dan!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:48

J aen jij denk dat je de staart zo gaat redden gewoon met je vinger afblijven en 1x in de maand puntjes knippen en wat spul in spuiten.. Niet gaan pluizen dan krijg je hem op dat moment idd wel mooi maar niet voller en dikker Verward

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:05

Ik gebruik bij mij haflinger gewoon shampoo van de kruidvat of wibra... ook de cremespoeling.. Ze heeft altijd mooie witte manen en staart!!
En ik knip soms puntjes.. Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:08

de staart van je paard 1 keer in de week grondig wassen, en door de week weinig mee doen, ik haal erg alleen het stro uit, en wat ook wel goed is door de staart eens in de zoveel tijd te knippen, zodat hij weer verder kan groeien/...

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:50

equischine vind ik slecht spul, equistar vind ik beter,
van schine worden ze heel vettig,
eigelijk moet je niet te veel doen aan de staart, af en toe een keer wassen en schine/ star erin spuiten. en alleen doorkammen als het echt nodig is

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:50

Dit is meer een vraag voor VMR, niet zozeer voor MD. Vnadaar dat ik 'm verplaats Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:56

Niets aan doen, af en toe een klein stukje aan de onderkant eraf knippen. Dan groeit de staart IMO het snelste

Ivanka's staart was helemaal kaalgeschuurd toen ik haar kocht, ik doe echt helemaal niets aan die staart. Af en toe knip ik een klein stukje aan de onderkant eraf en kam de staart een paar keer in de maand door, maar nee.. voor de rest niets nada noppes!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:04

niks aan doen! af en toe wassen, uitpluizen en iets als equistar erin doen, maar het beste is er zo min mogelijk eraan doen.. Bij mij hielp het goed maar het heeft wel even geduurt... Maar nu is ie door al dat geschuur enz weer helemaal dun, dat is wel jammer maar ja Scheve mond

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:24

Ik gebruik starshine, wordt het lekker zacht en glad van en niet vet. Ik spuit het er 1x per week in en pluis iedere dag de staart uit, wassen doe ik alleen als de staart echt vies is maar dat kan je ook wat vaker doen.
Verder borstel in maar 1x per week en de staarten van de pony's borstel ik vrijwel nooit (pluis ik alleen uit)
Iemand zij hierboven 1x per maand de puntjes er af knippen Bloos! als ik dat 1x per maand doe houden mijn paarden geen staart over hoor, ik doe het meestal 1 of 2x per half jaar en bij 1 van de paarden en 1 shetje moet het iets vaker want die groeien wat sneller, anders gaan ze op de staart staan.

O ja, zilvershampoo werkt idd ook erg goed alleen moet je dan wel een paard met een witte staart hebben daar is het nl. speciaal voor, dat gebruik ik nog wel eens als mijn witte schimmel weer volledig geel/bruin is geworden Schijnheilig

Na het wassen kan je ook een klein beetje baby olie door de staart doen, niet te veel anders wordt het snel vet maar een klein beetje wordt de staart lekker zacht en glad van en gaat mooi glimmen, voor het glimmen alleen kan je ook azijn gebruiken, werkt ook heel goed.

Voor de groei wordt geloof ik nog wel eens biotine bij gevoerd, dit is voor hoefgroei maar ook de manen en staart profiteren daarvan mee want ik geloof dat manen en staart ook van dat hoorn zijn, ik weet niet precies hoe het zit maar een van onze paarden had eens hoef problemen en kreeg extra biotine, die kreeg na verloop van tijd een behoorlijke groei aan manen en staart was een prettige bijkomstigheid Haha!

Je vraag of mensen de staart ook wel eens trekken, nee, staartharen groeien maar langzaam weer aan dus daar zou ik absoluut niet aan gaan trekken, ook lijkt trekken bij de staart mij best pijnlijk voor een paard, dus trekken alleen bij de manen.

goos

Berichten: 178
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:03

weten jullie misschien ook hoe je een staart snel laat groeien aan de bovenkant?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:15

Niet. De bovenkant van een staart groeit niet sneller als de rest van de staart. Het is gewoon wachten tot alles weer bijgegroeit is, en voortaan goed nadenken of je de bovenkant gaat trekken. Ik raad het persoonlijk af, omdat het erg lang duurt voor het weer aangegroeit is, en het in die aangroeiperiode er gewoon niet uitziet .

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:15

je kan de zijkanten een beetje bijknippen en de staart met equistar ofso doen en de punten mooi houden zoals al is gezegd

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:19

Klinkt misschien gek, maar wat dacht je van goed voer? Een gezonde pony heeft van nature een glans over zich heen. Verder kun je de staart wassen en daarna een conditioner in doen. goed uitspoelen en na spoelen met azijn! anders heeft ie jeuk en schuurt ie. Niet te vaak wassen anders gaat zijn "berschermlaagje"er uit! Niet te vaak borstelen of kammen, je kan beter "pluizen"anders trek je er te veel haren uit en wordt de staart na een poosje dunner. De staart moet je niet trekken, maar als hij te lang is, kan je gewoon een puntje er af knippen. En je kan in de ruitersportzaken , equishine, en anti klit, en glans spray kopen.