Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:42

Hallo, ik schrok best wel toen ik sommige topics las!!
Waarom doen sommige zo minachtend over meisjes die een verzorgpaard / pony zoeken???
Ik verzorg zelf inmiddels 2 pony's en 1 paard, en de eigenaren zijn juist hartstikke blij dat hun paardjes bereden en verzorgd worden op de dagen dat zij er geen tijd voor hebben!! Zij hebben mij notabene gevraagd!!
Oke, het is misschien wel irritant als kinderen ervoor komen vragen, maar zij doen het juist om hun hulp aan te bieden en niet om jouw te irriteren! Helaas merk ik dit vaker ook op sommige prive stallen dat er erg minachtend word gedaan tegen verzorgsters. Waarom is dit????
Wij delen net zo'n liefde voor paarden als de mensen met een eigen paard. Sorry dat ik fel overkom, maar hier kan ik mij dus echt aan ergeren! Niet iedereen heeft het geld of de mogelijkheid om een paard te onderhouden, en niet elke eigenaar heeft genoeg tijd voor zijn paard, dus dan is dit toch een ideale oplossing? Groetjes anouk

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:46

Vind ik ook! Ik verzorg al vanaf mijn 11e paarden en pony's. Ben nu 18 en heb nog steeds heel veel lol met de paarden en de eigenaren! Gelukkig zijn zij heel blij met degene die klaar staan voor hun paard als zij geen tijd of zin hebben!

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:55

Ja gelukkig wel! Ik ben blij dat jij achter me staan Haha! Bedankt!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:56

*yeah*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:58

Volgens mij snap je het begrip pennymeisje niet. Het is namelijk wat anders dan een verzorgster. Een pennymeisje is iemand met een hoop fantasie, die denkt dat ze geweldig is en alles weet en kan.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:02

Tessebes schreef:
Volgens mij snap je het begrip pennymeisje niet. Het is namelijk wat anders dan een verzorgster. Een pennymeisje is iemand met een hoop fantasie, die denkt dat ze geweldig is en alles weet en kan.


Idd!

Ik heb niks tegen kinderen die paarden verzorgen, wel tegen bovenstaande types.
Het is niet eens dat ik iets tegen ze heb, ik kan er vaak wel om lachen, maar af en toe is het ook verschrikkelijk irritant!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:03

MissJ schreef:
Idd!

Ik heb niks tegen kinderen die paarden verzorgen, wel tegen bovenstaande types.
Het is niet eens dat ik iets tegen ze heb, ik kan er vaak wel om lachen, maar af en toe is het ook verschrikkelijk irritant!


Maar jij weet het toch ook allemaal het beste? Dus ben je niet hetzelfde dan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:04

Mithrandir schreef:
Maar jij weet het toch ook allemaal het beste?


Waarop is dit gebaseerd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:06

Pennymeisjes krijgen een kampioenspaard van hun vergeten tante uit Amerika opgestuurd. En dan is het een Shetlander maar die springt wel parcoursen van 1.40. En redt mensen van de verdrinking etc.
Ook is alles zielig en niet goed, want ze weten het standaard beter. Een Pennymeisje van 12 kan mij dus bijvoorbeeld heel goed terechtwijzen dat ik mijn paard op de verkeerde manier borstel, of dat ik haar mishandel omdat ze ook in de winter lekker een aantal uren naar buiten mag. Dat is namelijk zielig want dan is het koud.

Tegen verzorgers hebben we hier helemaal niets. In tegendeel, er zijn heel wat eigenaren onder ons die wel wat over zouden hebben voor een leuke, goede en betrouwbare verzorgster!
Overigens vind ik persoonlijk ook manegemeisjes die veel willen leren hartstikke leuk en ben ik altijd bereid om ze wat te vertellen, voor te doen of ze iets zelf te laten proberen. Dus ook dat zijn niet standaard Pennymeisjes.

Snappie?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:07

Mithrandir schreef:
Maar jij weet het toch ook allemaal het beste? Dus ben je niet hetzelfde dan?


wat weet ik volgens jou dan?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:08

Sonja schreef:
Pennymeisjes krijgen een kampioenspaard van hun vergeten tante uit Amerika opgestuurd. En dan is het een Shetlander maar die springt wel parcoursen van 1.40. En redt mensen van de verdrinking etc.
Ook is alles zielig en niet goed, want ze weten het standaard beter. Een Pennymeisje van 12 kan mij dus bijvoorbeeld heel goed terechtwijzen dat ik mijn paard op de verkeerde manier borstel, of dat ik haar mishandel omdat ze ook in de winter lekker een aantal uren naar buiten mag. Dat is namelijk zielig want dan is het koud.

Tegen verzorgers hebben we hier helemaal niets. In tegendeel, er zijn heel wat eigenaren onder ons die wel wat over zouden hebben voor een leuke, goede en betrouwbare verzorgster!
Overigens vind ik persoonlijk ook manegemeisjes die veel willen leren hartstikke leuk en ben ik altijd bereid om ze wat te vertellen, voor te doen of ze iets zelf te laten proberen. Dus ook dat zijn niet standaard Pennymeisjes.

Snappie?


Of ze hebben een wilde hengst waar alleen zij op kunnen rijden. Haha!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:09

ik snap ut... en Tessebes... Jij weet het toch beter dan "pennymeisjes"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:09

Pennymeisjes krijgen een kampioenspaard van hun vergeten tante uit Amerika opgestuurd. En dan is het een Shetlander maar die springt wel parcoursen van 1.40. En redt mensen van de verdrinking etc.
Ook is alles zielig en niet goed, want ze weten het standaard beter. Een Pennymeisje van 12 kan mij dus bijvoorbeeld heel goed terechtwijzen dat ik mijn paard op de verkeerde manier borstel, of dat ik haar mishandel omdat ze ook in de winter lekker een aantal uren naar buiten mag. Dat is namelijk zielig want dan is het koud.

Tegen verzorgers hebben we hier helemaal niets. In tegendeel, er zijn heel wat eigenaren onder ons die wel wat over zouden hebben voor een leuke, goede en betrouwbare verzorgster!
Overigens vind ik persoonlijk ook manegemeisjes die veel willen leren hartstikke leuk en ben ik altijd bereid om ze wat te vertellen, voor te doen of ze iets zelf te laten proberen. Dus ook dat zijn niet standaard Pennymeisjes.

Snappie?

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:10

Ja, niet alle verzorgers moeten penny meisjes ( of jongens ) zijn. Ik vind sommige pennymensen wel echt ambetant. Zo was er laatst een die kwam zeggen hoe ik moest rijden. Zij moest na mij rijden en wist zelfs niet eens hoe ze moet zitten. En dan maar opscheppen over hoe veel wedstrijden ze al had gewonnen. Toen ze op dat paard zat kon ze toch niks meer.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:10

Mithrandir schreef:
ik snap ut... en Tessebes... Jij weet het toch beter dan "pennymeisjes"?


Waarom zeur je zo over wie het beter weet?
Daar gaat het helemaal niet om, lees eens wat we zeggen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:16

Euhm, "ik ga dat verwaarloosde paard op de wei redden, ze komt in de achtertuin en ik ga haar groentesoep voeren..." is heel wat anders dan "ik heb een verzorgpaard".
Kenmerk van pennymeisjes is dat ze liegen, kenmerk van verzorgers is dat ze trouw en eerlijk zijn...

Ik zie de vergelijking niet Verward

Dat er minachtend gedaan wordt tegen verzorgsters is volgens mij omdat ze niet betalen... Ik heb daar ruim een jaar ruzie om gehad, 'n gast op stal bij m'n verzorgpaard had zelf 2 paarden (deed ie niets mee, behalve betalen) en ik zat hem in de weg omdat ik wel wat met m'n verzorgpaard deed. Hij vond dat hij beter was en meer recht had omdat hij dus de rekening kreeg, en ouder was, en wedstrijd reed (op 'n paard dat niet van hem was).

Right Ach gut Tuurlijk ben je beter... Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:17

Clitia schreef:
Euhm, "ik ga dat verwaarloosde paard op de wei redden, ze komt in de achtertuin en ik ga haar groentesoep voeren..." is heel wat anders dan "ik heb een verzorgpaard".
Kenmerk van pennymeisjes is dat ze liegen, kenmerk van verzorgers is dat ze trouw en eerlijk zijn...

Ik zie de vergelijking niet Verward

Dat er minachtend gedaan wordt tegen verzorgsters is volgens mij omdat ze niet betalen... Ik heb daar ruim een jaar ruzie om gehad, 'n gast op stal bij m'n verzorgpaard had zelf 2 paarden (deed ie niets mee, behalve betalen) en ik zat hem in de weg omdat ik wel wat met m'n verzorgpaard deed. Hij vond dat hij beter was en meer recht had omdat hij dus de rekening kreeg, en ouder was, en wedstrijd reed (op 'n paard dat niet van hem was).

Right Ach gut Tuurlijk ben je beter... Haha!


Nou lekker is dat, daar ben je mooi klaar mee.
Sommige mensen....

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:18

er word gezegd dat pennymeisjes het beter weten dan de gene die het paard heeft? Maar dat hoeft helemaal niet. Dus geef je aan dat jij het bter dan die pennymeisje weet ?
hmm

ik zeur niet!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:20

Hulde aan serieuze verzorgers en verzorgsters...de grens tussen Pennymeisje en serieuze verzorgster is soms erg dun, maar zonder verzorgsters zouden een heleboel paarden het erg slecht hebben.
Dus je hoeft je niet te ergeren over verzorgsters, maar als Pennymeisjes een bloedlink paard wel even denken te kunnen redden, of een paard dat crepeert van de pijn en ongeneeslijk ziek is nog een paar jaar op het land te kunnen zetten (op kosten van een ander natuurlijk) dan is dat niet alleen irritant, maar soms ook levensgevaarlijk.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:20

Mithrandir schreef:
er word gezegd dat pennymeisjes het beter weten dan de gene die het paard heeft? Maar dat hoeft helemaal niet. Dus geef je aan dat jij het bter dan die pennymeisje weet ?
hmm

ik zeur niet!


Ik ben niet in de overtuiging dat ik alles weet en alles kan nee, ik sta open voor kritiek en verbetering, in tegenstelling tot Pennymeisjes, want die weten en kunnen alles al.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:21

okey

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:22

Mithrandir schreef:
er word gezegd dat pennymeisjes het beter weten dan de gene die het paard heeft? Maar dat hoeft helemaal niet. Dus geef je aan dat jij het bter dan die pennymeisje weet ?
hmm

ik zeur niet!


Pfff... lezen is ook een vak. Frusty

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:24

nee das geen vak Frusty

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:28

Mithrandir schreef:
nee das geen vak Frusty


wel een kunst.... Lips are sealed Haha!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:31

Een pennymeisje liegt makkelijk. Zeker om een verzorger te kunnen krijgen. Dan zeggen ze van: Ik heb al paarden gereden amai hoor. Ik heb een wilde hengst gereden, die iedereen er af gooide, maar ik bleef zitten en heb hem tam gereden. Nu rijd hij de Z- prof dressuur en heeft al heel wat wedstrijden gewonnen.
Dat is dan om een indruk na te laten, goh die zouden schrijvers moeten worden, wat een fantasie!