lange regenjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

lange regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 23:11

aangezien de zomer nog niet echt begonnen is en de winter hier ook meestal nat is ben ik eens gaan nadenken of het niet handig is om een lange regenjas aan te schaffen. Eentje die dus ook over de benen valt.
Ik zie ze alleen nergens in de catalogus staan van verschillende ruitersportzaken. Ik zoek er een die dus lang is ( Haha! ) en igg niet gemaakt is van wax. Deze zijn namelijk zo zwaar.

Iemand tips????

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:45

gijsenkim heeft een hele goede waar je heel makkelijk mee kan rijden.
miss kan je haar even pben om te vragen waar je die kan kopen.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:55

Ik ben wel benieuwd naar de reacties ben er zelf namelijk ook op zoek naar een goede, en lichte, lange regenjas.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:24

De beste jas is en blijft een Driza-Bone. o.a. Te koop bij 't Peerdewinkeltje in Veenendaal.
Niet zeiken over de kosten, die jassen kun je 15 jaar lang mishandelen zonder dat ze ophouden waterdicht te zijn, dat weet ik uit persoonlijke ervaring. Niet in de wasmachine stoppen, maar gewoon laten drogen en af en toe afborstelen.
Vraag wel naar de light-coat, die heavy-coat is nogal zwaar en niet echt prettig om mee te rijden. Neem er ook het losse binnenjasje bij, dan voldoen ze ook in de winter, ze zijn namelijk ook winddicht.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 09:21

nou niet zeiken over de kosten vind ik wel erg kort door de bocht. Het geld is nou niet bepaald bij iedereen over.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:17

Gijsenkim heeft idd lange regenjassen voor een mooi prijsje te koop.
Ik heb er eentje van Aigle, maar die was wel 2x zo duur!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:18

sjakie schreef:
nou niet zeiken over de kosten vind ik wel erg kort door de bocht. Het geld is nou niet bepaald bij iedereen over.

Dat betwijfel ik, gezien de enorme hoeveelheden "paardenzooi" die er verkocht wordt, tegen absurde prijzen.
Driza-Bone's kosten 250 euro, inkl binnenjas en gaan min 15 jaar mee, dat is nog geen 20 euro per jaar!!! Lever mij eens iets goedkopers?

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:28

Voor 89 euro heb ik 2 jaar geleden een lange regenjas (geen wax!) van BR gekocht. Prima jas, lekker licht én natuurlijk waterdicht Knipoog .

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:30

ik heb pas een heel mooie gestapo jas gekocht bij de legerdump. Van de duitse politie geweest dus kwaliteit Haha! . En dat voor maar 20 euro. Ik zou het er gewoon op wagen en eens een dumpzaak bezoeken. Ik heb ook een heel warme legerkleurige bodywarmer voor de winter. Veel goedkoper dan al dat paardenspul en superkwaliteit allemaal.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 12:45

ikke schreef:
Dat betwijfel ik, gezien de enorme hoeveelheden "paardenzooi" die er verkocht wordt, tegen absurde prijzen.
Driza-Bone's kosten 250 euro, inkl binnenjas en gaan min 15 jaar mee, dat is nog geen 20 euro per jaar!!! Lever mij eens iets goedkopers?
l

ik vraag om goede suggesties. Geen gezannik om wat iemand er voor over moet hebben. jij kunt niet in mijn portemonnee kijken. Het is nogsteeds zo dat je een jas in een keer moet betalen en niet gespreid over 15 jaar. Ik heb dat bedrag nu niet, heel simpel.

Maar overigens (ontopic Knipoog ) wel bedankt voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:53

Van Rijs heeft van die lange rijjassen gewoon in kunststof-uitvoering, maar ik heb geen idee hoe die zich houden en wat ze moeten kosten. Zit ook niet echt bij jou in de buurt, zit achter Gouda.

Ik heb dus wel zo'n waxgeval. Rib uit je lijf, maar gaat jaaaaaaaren mee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:40

Ik heb die Aigle bij Van Rijs gekocht (nou ja, m'n vriend, 't was voor m'n verjaardag Lachen ). Hij kostte 70 euro. Ze hebben er ook eentje van Kieffer, die was zo'n 50 euro dacht ik, maar die zat mij stukken minder.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:30

Ik heb er een van Kieffer. Gekocht bij het Gareel in Schijndel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:33

Ga met Ikke mee...Drizbone is de beste, en is iig niet zo stijf als de gemiddelde waxjas.

En Sjakie, je spaart wel voor een zadel, je spaart voor andere dingen. Waarom niet voor een jas? Drie keer een miskoop, en je heb hem er uit...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:35

Sjakie zegt sowieso dat ze geen waxjas wil, dus deze discussie lijkt me niet zinvol. Ik wilde er ook geen vanwege de lucht die er na verloop van tijd af komt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:42

Argument van TS was niet de lucht maar het gewicht. En de Drizabone is heel licht. Bovendien makkelijk om te toveren van regenjas voor de zomer tot een regenjas voor de winter.

esperado
Berichten: 180
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:15

worden die jassen door jullie gemaakt ofzo ? of krijg je winst als je ze verkoopt :S Ik vind het wel een hoop geld: 250 euro .
en dan kan je er wel 15 jaar mee doen, maar ik zelf zou liever een goedkopere nemen en er dan vaker een kopen.

kan je niet bij een fietsenwinkel zo'n jas halen Haha!
Dat zijn echte dunne regenjassen Tong uitsteken

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:19

Ik heb een lange wax jas... wist helemaal niet dat er lange regenjassen van lichtere stoffen waren... hoe moet ik me zoiets voorstellen? Vind mijn wasjas idd ook erg zwaar tijdens het rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:38

peeri schreef:
worden die jassen door jullie gemaakt ofzo ?


Als je eenmaal met kwaliteit te maken hebt gehad, hoef je geen troep (excusez le mot) meer....Lips are sealed

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 08:23

Cassidy schreef:
Ga met Ikke mee...Drizbone is de beste, en is iig niet zo stijf als de gemiddelde waxjas.

En Sjakie, je spaart wel voor een zadel, je spaart voor andere dingen. Waarom niet voor een jas? Drie keer een miskoop, en je heb hem er uit...


waarom denkt toch iedereen dat ik aan het sparen ben Verward ik heb in de maand nauwelijks iets over dus sparen is er echt niet bij Lips are sealed

Mijn eerste bezwaar tegen een wax is idd het gewicht, maar daarnaast ook de verschrikkelijke lucht.

Ik zoek een "gewone" regnjas, maar dan ontworpen om mee te rijden. En een die over de benen heen gaat.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:39

ShadowFax schreef:
Ik heb een lange wax jas... wist helemaal niet dat er lange regenjassen van lichtere stoffen waren... hoe moet ik me zoiets voorstellen?


Dat is gewoon een zelfde model, maar dan van regenpakstof gemaakt.
Afbeelding

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:57

Wat doen jullie dan met die waxjassen dat ze zo gaan stinken?
In de stal liggen of iets dergelijks?
Ik trek hem pas aan als ik opstap, met opzadelen is een lange jas alleen maar lastig.
En als hij nat is geworden, hang ik hem of in de stal of in het halletje te drogen.
Zwaar vind ik hem ook niet echt, de helft ligt zowiezo over het paard heen.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:06

Margee schreef:
Wat doen jullie dan met die waxjassen dat ze zo gaan stinken?
In de stal liggen of iets dergelijks?
Ik trek hem pas aan als ik opstap, met opzadelen is een lange jas alleen maar lastig.
En als hij nat is geworden, hang ik hem of in de stal of in het halletje te drogen.
Zwaar vind ik hem ook niet echt, de helft ligt zowiezo over het paard heen.

De ene waxcoat is de andere niet. Sommige, vooral goedkopere, jassen gaan inderdaad stinken. Driza-Bone's stinken niet, zelfs niet als je ze 15 jaar lang mishandeld, op stal laat hangen, draagt onder de meest bizarre omstandigheden en zelfs niet als je ze opnieuw in de wax zet (wel de originele gebruiken!)
Driza-Bone's zijn niet goedkoop, echter: Quality remains, long after the price is forgotten (henry Rolls, die ene van Rolls Royce)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:09

Tessebes schreef:
Dat is gewoon een zelfde model, maar dan van regenpakstof gemaakt.
[image]


Dat is dus echt veel te licht, met een beetje wind waait het alle kanten uit. En met een beetje hard werk ben je daar net zo nat onder als dat je zonder jas in de regen rijdt Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:14

Daar heeft Cassidy dan weer een goed punt. Ik heb dus wel een lange waxjas, en dat ding heeft me idd honderden euro's gekost. Maar het is een heerlijke jas. Stinkt niet en ik vind 'm eigenlijk ook niet zo zwaar Verward

Maar Sjakie, ik weet zeker dan Van Rijs heeft wat jij zoekt. Dus ik weet niet of je daar ooit in de buurt komt, of dat ze misschien wel eens bij jou in de buurt komen om zadels te passen? Dan willen ze vast wel meteen wat voor je meenemen om te passen?