Kniewrongen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Kniewrongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 20:51

Weet iemand of je opzetbare kniewrongen kunt kopen ofzo?

Ik heb dus een nieuw zadel en mn zadel heeft bijna niets bij de knieën. Ik zit nu dus absoluut niet stevig, ook omdat ie nog helemaal nieuw is dus ik zit er nu nog op ipv in.. maar als camilla 1 keer wegspringt lig ik er al bijna af omdat ik niks bij mn knieën heb en ik dus helemaal niet in het zadel zit.

Dus, bestaan er kniewrongen die je erop kunt zetten?? EN hoeveel kosten die dan ongeveer?
Of heeft verder iemand tips om beter te blijven zitten nu?
Normaal zit ik best vast en val ik niet echt snel maar ik zit nu dus gewoon heel beroerd op mn zadel.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 21:05

Ik weet niet of je die dingen los kunt kopen, maar je kunt het wel op laten vullen, dikker laten maken. Dat zal alleen wel erg duur zijn... Scheve mond Misschien is een broek met leren zitvlak handig? Zit je ook een stuk steviger. Lachen

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:55

nathalie, als ik het goed voor heb reed jij toch met een wintec? Als het een wintec 2000 is dan moet je er kniewrongen voor kunnen kopen die op de velcrostukken onder het zweetblad plakken. Bij andere modellen weet ik het zo niet. Ik heb zelf een 2000 en daar heb ik de wrongen bijgekregen maar je kunt er ook apart kopen als extra (denk ik).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 08:29

Nee ik heb mijn wintec verkocht een tijdje terug. Ik had een Wintec 500.
Ik heb nu een nieuw leren dressuurzadel maar omdat ie nog helemaal nieuw is zit ik er dus nog gewoon op.. En val ik er dus snel af. Schijnheilig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 09:20

En ik heb juist de kniewrongen verwijderd van mijn STubben. Veel betere ligging van de benen en een beter gevoel naar je paard toe. Dus ik zou zeggen, niet verdikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:38

Waarom heb je dat nieuwe zadel dan gekocht als het niet fijn zit.
ik hou dus ook wel van een flinke wrong en daarom vielen er bij het passen verschillende weg.

Maar als ik jou was ging ik naar de zadelmaker en ging vragen wat er bij jou zadel allemaal mogelijk is.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:40

Ik zou na vragen of je de kniestukken niet kunt laten opvullen
en tja, verder veel rijden met dat zadel, INZITTEN!
Haha!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:40

Een meisje bij ons op stal heeft de wrongen door Hulsebosch laten opvullen. Weet niet precies hoeveel het kostte, viel volgens mij wel mee.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:21

Ik heb een Wintec 2000 nieuw gekocht, en daarbij heb je dus 'extra kniewrongen' die je eraf kunt halen als je dit liever hebt....
Maar omdat Cerise nog jong en onervaren is, pas ingereden, laat ik ze lekker zitten, ik zit dus goed stevig met dit zadel.
Heerlijk gewoon!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 18:15

Ik ben altijd aan zadels gewend zonder kniewrongen dus inprincipe hoeft het van mij helemaal niet. maar ik zit nu omdat ie nieuw is niet stevig erin dus ik ben gewoon bang dat ik er weer af vlieg binnenkort als ze weer zo doet..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:22

Of zitlessen nemen, dan heb je die kniewrongen helemaal niet nodig. Ik zou er geen extra wrongen op laten zetten, want die zou je dan later eventueel er weer af moeten halen. Je had beter een zadel kunnen kopen wat je wel fijn vindt, dus met dikkere kniewrongen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 18:38

Lees hierboven!

Ik zit echt heel vast normaal, maar omdat mn zadel helemaal nieuw is 'glij' je er dus zo vanaf! Frusty

issey
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: arnhem

kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:55

Ik heb bij hulsebos op mijn Kieffer Leg extra kniewrongen Lten zetten en dat was voor F 150,- dus in euro's de helft Gaaaap Lachen

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:14

Nathalie schreef:
Lees hierboven!

Ik zit echt heel vast normaal, maar omdat mn zadel helemaal nieuw is 'glij' je er dus zo vanaf! Frusty


Als je geen nieuwe kniewrongen kan plaatsen is het misschien een idee om met lange chaps te gaan rijden. Dat zit harstikke stevig.
Als mijn paard bokkerig is rij ik er ook altijd mee en dan zit ik heerlijk vast in het zadel. Of een rijbroek met leren zit!

Er zijn ook smeerseltjes in de handel die je op je zadel kan smeren waardoor je beter blijft "plakken". Geen idee of dit werkt.

succes!