hoe krijg ik mijn monster stalmak???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

hoe krijg ik mijn monster stalmak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 23:25

Mijn pony staat altijd in de wei, dag en nacht.
Hij kan zelf de stal in en uit wanneer hij maar wil.
Als ik hem kom borstelen en opzadelen enzo, zet ik hem vast op stal.

Let wel: aan een touw niet de deur dicht.
Als ik de deur dicht doe gaat hij als een gek staan weven als hij los staat gaat hij driftig rondjes lopen, en als hij weet dat ik nog in de buurt ben gaat hij als een idioot lopen hinniken.

Toen hij nog klein was (halfjaar) had ik hem in de winter wel op stal. Toen was hij al zo heftig maar het was echt nodig want de wei en het weer waren te slecht.

Omdat hij zo idioot deed op stal heb ik hem ook zo gauw mogelijk weer naar buiten gelaten. Vanaf toen ging hij overdag naar buiten en 's nachts op stal.

Toen hij eenmaal ouder was en het weer winter werd heb ik niet meer op stal gezet. Alleen af en toe 's nachts als het weer echt te koud was.
Vanaf dat hij een twee is heeft hij nooit meer op stal gestaan. Op één dag in het jaar na. Met oud en nieuw moet hij van mij 's nachts op stal.
Hij is totaal niet bang voor vuurwerk maar zijn wei ligt in de buurt van een dancing dus ik vind het te gevaarlijk (je weet maar nooit wat voor een gekken er rondlopen).

Omdat het vandaag zo waaide en er kassen langs de wei staan hebben we vanochtend besloten dat hij toch maar op stal moest (bang dat er stukken glas van de kassen afwaaien, is weleens gebeurd)

Vanochten rond halftwaalf heb ik meneer op stal gezet. Een hele baal stro erin, drie plakken hooi tegen verveling en ook maar gelijk een schep voer.

Het idiote gehinnik en geweef negerend ben ik weer naar huis gegaan.
Rond vijf uur werd het wat rustiger dus ik er weer naar toe. Ik doe de stal ernaast open (daar heb ik mijn spullen staan en kan ik in zijn stal kijken)
Staat meneer: drijfnat, helemaal over de zeik, neus helemaal onder het bloed. Waarschijnlijk heeft hij zo wild lopen weven dat hij met zijn neus langs de voerbak heeft geschuurd ofzo.

Achteraf viel alles wel mee, maar wat een idioot!

Zou dit gedrag ooit nog over gaan? Hij is al bijna zes.

Niet dat het nu wat uitmaakt, hij mag gewoon lekker buitenlopen. Maar er zijn in de toekomst bouwplannen in dat gebied. Er is dus een kans dat ik er wegmoet. En ik weet natuurlijk niet of ik een stalling kan vinden waar hij in en uitloopmogelijkheden heeft.

Meestal zullen ze toch echt in ieder geval 's nachts op stal moeten.

Sorry voor het lange verhaal. Wie heeft er ook zo'n duiveltje in een doosje?
Ik ben zelf heel claustrofobisch maar ik wist niet dat mijn pony dat ook was!


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 23:43

Hij gaat als een idioot met zijn hoofd heen en weer staan zwaaien. warbij hij dus wisselend veel gewicht dan op het linker en dan op het rechtervoorbeen zet. Dit is dus weven. En het is geen domme vraag hoor!

Erg slecht voor de benen dus.
Hij doet het ook echt uit frustratie. Normaal doet hij het nooit.

Oja een ander paard erbij zetten zou misschien helpen maar ik heb er maar één en ik mag er ook geen meer bij zetten. Het is namelijk niet mijn weiland.


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 00:03

Carola: hij krijgt altijd te eten op stal!
Dan vindt hij het ineens ook niet erg om op stal te staan, maar wel met de deur open.

Eerst stond er nog een schetlander bij in de wei en daardoor moest ik de stal wel dicht doen als hij te eten kreeg omdat de schetlander geen bijvoer mocht.
Nou hij at gewoon niet. Dit heb ik hem wel afgeleerd. Ik gaf hem voer en ging andere dingen doen. Na een halfuur kwam ik terug. Als hij nog aan het eten was wachtte ik nog even maar als hij niks had aangeraakt nam ik het weer mee en kreeg hij niks die dag.
Hij eet dus nu wel op stal als het moet......

Maar ja het is zo'n gevecht elke keer. Ik vind het eigenlijk ook een beetje sneu voor hem. Hij is echt heel erg overstuur als ik hem alleen laat.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 00:16

Dat is ook mijn idee geweest!
Hij heeft dus inderdaad geen deur met luik.
Helaas kan dat ook niet gemaakt worden omdat de wei niet van mij is. Hij staat daar gratis en de stal waar ik gebruik van mag maken is ook van hen.
En zoals vandaag staat de wind er vol op dus de deur moest wel helemaal dicht.

Maar zoals je zegt, ik denk ook dat een luik al een heel verschil zou zijn.
Ik denk dat ik er verder weinig tegen kan doen op dit moment. zolang het niet nodig is blijf hij lekker buiten. Ik heb weleens paarden gezien die zich gewoon ontzettend aanstelden. Maar hij is echt overstuur. Ik schrok me dood toen ik hem zeiknat met een bebloed hoofd zag staan!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 16:30

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Helaas heb ik die mogelijkheid niet.

Er hebben wel schapen bij hem gestaan maar hij was echt agressief tegen ze. Hij ging ze opjagen in de wol bijten er boven op steigeren enz.
Alleen de ram heeft weleens bij hem in de wei gestaan omdat die wel tegen een stootje kan, maar zelfs dan ging het niet altijd goed.

Ik zou er graag een klein pony'tje bijzetten maar de eigenaar wil er geen dieren meer bij. Hij is nu gestopt met alles en alleen de pony staat er nog.

Ik denk inderdaad dat het probleem opgelost zou zijn met een vriendje maar helaas. Ik zou het heel graag willen maar het is niet aan mij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 141 bezoekers