jaarling vs veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:21

Kaat 18 en Tessebes, hebben jullie revaring met jaarlinghengsten en hun speelgedrag? Gewoon uit interesse......

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.


Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:53

Ik denk ook dat je het beste een jaarling-hengst er bij kunt nemen of idd. een oudere (misschien een 1/2 -1 jaar) oudere ruin, waarvan je zeker weet dat 'ie nog even (of altijd) de baas blijft.
Seraphino was zo bezig om van Dizzy te winnen dat 'ie mij gewoon "vergat".
Dizzy luisterde naar mij (ik was over Dizzy de baas) en daarom was ik altijd de ranghoogste. We hadden nooit rangordeproblemen (dat ie me beet of op me wilde springen, e.d)
Als Xender een kameraad heeft waar 'ie makkelijk van kan winnen KAN hij een dominante hengst worden (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). En dan hebben jullie met z'n tweeën misschien meer problemen?
Zoals je ze tot nu toe had staan was voordelig. Xender was de laagste in rang.

Ik ben ook benieuwd naar andere meningen.......

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.


Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:49

Tessebes schreef:
Ik heb m'n ogen niet in m'n zak. Knipoog
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde vraag, is er wat mis met onze reacties?

Bij Xara in de opfok staan nu de jaarling- en twentermerries bij elkaar. Op zich is er harmonie in de kudde, maar de oudere zijn duidelijk de baas. Omdat er meerdere paarden in de kudde staan heb ik er geen problemen mee, maar als Xara samen zou staan met zo'n dominante twenter, dan zou ik niet zo blij zijn.


Met je reactie is niets "mis" hoor, maar merries spelen anders dan hengsten. Die kun je, volgens mij, niet met elkaar vergelijken.

Een groep jonge paarden is ook anders dan als je er twee bij mekaar hebt. In een groep kan een paard zijn speelkameraadje kiezen.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 65 bezoekers