Voerbak in de trailer ophangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Voerbak in de trailer ophangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 17:47

Hallo,

Ik wil voor mijn paard als we op concours zijn een voerbak in onze Hotra Yaris ophangen. Nu is de traielr niet alleen voor mij, maar ook voor pony's dus wil ik een systeem dat je een bak hoog en laag kan ophangen.

Mijn vriend en ik zijn er heel druk mee, want ik wil het meteen goed doen.

Het gaat dan om zo'n soort bak: Afbeelding

Mijn vraag is dus hoe hebben jullie de bak hangen en kan je een foto maken van de ringen, haken of waar het aan vast zit?

Bedankt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:20

Wat ik wel eens gezien heb en dat vond ik een mooi en stevig systeem:
een metalen strip tegen de wand aan, met busjes tussen wand en strip in, zodat je iets afstand krijgt. Daar kun je dan de haken van de voerbak overheen haken.
Wil je kunnen variƫren in hoogte zul je 2 van dergelijke strippen moeten maken denk ik.

Er bestaan ook emmers met 1 platte kant, die kun je aan 1 haak ophangen tegen de wand aan, misschien kunnen die zelfs aan de al bestaande bevestiging voor het hooinet?
Afbeelding

Ik zou de voerbak wel alleen ophangen als de trailer stil staat, tijdens het rijden vind ik persoonlijk te gevaarlijk.

En kit de gaten heel goed af als je gaat schroeven, als het daar langs gaat inwateren is dat het begin van het einde van je trailer.

Of je bouwt gewoon gelijk een zadelkamertje in je trailer en gebruikt de bovenkant daarvan als voerbak Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:42

Dat is een goede! Ik heb heel de gamma afgeplozen naar ringen, haken, zelfs beugeltjes om pvc buizen in vast te zetten Bloos

Dit is echt een goed idee! Gewoon een brede 4-kante buis! En dan 2 onder elkaar! Dan hangt het meteen stevig!

Hmm, eenzoeken bij onze vriend Gamma of ze ook mooie brede buizen hebben waar mijn voerbak goed overheen kan Lachen

Thanx!

Ben nog steeds benieuwd naar foto's van mensen die al zo'n systeem (of anders) hebben!

Masja

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:49

ik moest ook een keer een trailer*nouja, vrachtwagen dan* schoon maken, en daar hadden ze in het midden 2 zadelhokjes (zeg maar) en daar boven in zat zeg maar een aanrecht zonder kraan, die ze *denk ik* voor voer gebruikte...

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:54

Kreeg spontaan een idee. heb uhm ondertussen 3x aangepast, maar nu is het idee defenitief. Je moet wel kunnen lassen of een andere methode verzinnen.

Aan de binnenkant van de beugels van de voerbakken bevestig je een schuifklipje die naar je naar de buitenkant moet schuiven.
2 balkjes verticaal in je trailer monteren. Maak in die balken gaten waar je die schuifjes in kan schuiven en je kan je bak op elke wenselijke hoogte ophangen.
Wat je ook kan doen is van die beugeltjes waar het slot in schuift erop monteren. Ik denk alleen dat dit minder sterk is.
Het voordeel van de algehele bevestigingsmethode is dat de voerbak geen kant op kan Lachen
Ik hoop dat ik creatief genoeg ben geweest.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:49

Het hoeft niet perse een 4-kante buis te zijn hoor, gewoon met een lat gaat het ook. Hoe minder het uitsteekt de trailer in als het niet in gebruik is, hoe mooier natuurlijk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:57

Ik zie je topic nu pas.

Ik heb ook haakjes gemaakt in mijn trailer zodat ik daar een simpel normale voerbak in kan hangen gaat prima. Vooral na de cross trainingen is het wel ideaal

MAAR hang hem er alleen in als je stilstaat dus NIET rijdt. EN hang hem niet te ver weg. Met rijden moet het paard opletten en niet blind op zijn voer gaan hooi of kuil vind ik dan net iets anders.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 09:48

Hoe heb jij dit opgehangen? Met welk soort haakjes? Kan je er een foto van maken en mij die mailen (of in het topic zetten)? Ik hoor inderdaad enge verhalen over eten tijdens het rijden. Dat lijkt me ook heel gevaarlijk. Stel dat ie de bak er uit trekt alleen al, hoeft er geen eens eten in te zitten etc. Nee dat laat ik niet gebeuren. Ze mag eten als ik in de buurt ben (auto inruimen ofzo) Is voor haar ook meteen een beloning om op de trailer te staan!