winter + zweetdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:49

een zweetdeken en niet watervaste winterdeken zijn niet bedoeld om een paard in de stromende regen buiten te laten.
Ik zou niet weten waarom je hem een deken op zou doen. Hij is echt niet van suiker, hij zal echt niet smelten.
Als je deken door regent, en hij ligt er dan te lang op, krijg je JUIST een zieke pony, en ik denk (zomaar klein gokje Haha!) niet dat je dat wilt.
Dus lekker zonder deken naar buiten gooien, dan werkt zijn eigen natuurlijke dakpannetjes systeem.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:42

het vriest niet meer.
Hon gaat ook zonder deken naar buiten, en die is notabene geschoren. Nu staat hon natuurlijk niet heel de dag buiten, maar een uurtje ofzo, en met regen blijft ze binnen omdat ik geen waterdichte deken heb.
Vorig jaar was hon niet geschoren, en heeft ze ivm zwembad de maanden dec. jan en feb. binnen gestaan (zonder deken) eind feb begin maart is ze zonder deken weer naar buiten gegaan, wel met schuilstal.
De dikte van de vacht zegt op zich niks.
De ene pony krijgt een bere vacht, dan andere pony krijgt een bison vacht.
Daarbij, als je pinky lekker door de bagger laat rollen, maakt ie zijn eigen deken. Tenzij je die deken er dus af poetst.
In de vacht zit een luchtlaagje. Die wordt warm. Door zijn haren uit te zetten, of plat te leggen kan een pony zelf zo globaal zijn temperatuur regelen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:47

bij nachtvorst eventueel naar binnen.
Honey (is geschoren) staat op stal met een zweetdeken (wol) en winterdeken )200 grams) die heeft het echt niet koud hoor, scheelt natuurlijk wel dat ze in een kas staat, maar daar merk je 's nachts ook niks meer van

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:26

jessica. Leuk dat je zo vriendelijk reageert, waardeer ik enorm!.
En een beetje relativeren kan ook geen kwaad


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:19

jah, prima als jij het anders doet, zoals ik ook in PB zeg, maar een ongeschoren winterharde pony zoals een welsh, waar nog relatief weinig mee wordt gedaan, heeft IMO geen deken nodig.
daarbij komt dat ik ook nog een poos op MSN heb gezeten met kim, en dus wat meer met haar hierover heb gepraat over hoe of wat (kan jij verder niet weten)
Pinky staat zonder deken op stal, dus ik zou niet weten waarom hij buiten een deken op zou moeten omdat het regent.
Jamaica staat ook zonder deken op stal, en die staat ook zonder deken buiten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:26

en pikny heeft niet standaart een deken op.
enkel af en toe.
Dan kan je beter geen deken op doen dan af en toe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 42 bezoekers