winter + zweetdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

winter + zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 18:25

Aangezien Pinky regelmatig op de wei staat als het regent heeft hij altijd zijn winterdek op met een zweetdeken daaronder. Zo blijft hij lekker droog. Maar is dit een normale combi? Ik heb het van een vriendin maar heb er verder nog nooit iemand over gehoord dus ik vroeg me af of jullie dat ook ooit deden en met wat voor rede?

Het enige probleem is dat mijn zweetdeken afzakt. Er zit al een dekensingel om maar hij zakt helemaal af.. Bilkoorden is een optie. Net dus even naar Ruyters gegaan wat dat gaat kosten: 45 piek!!!!! Nou sorry hoor, maar daar heb je alweer een kwart nieuwe deken voor!
Niet echt iets om zo ff te doen dus (ben al arm, na mijn nieuwe verslaving Haha!).
Heeft er iemand een beter idee, of een tip? Of iets anders? Graag Knipoog

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 18:47

haha ja vanda, een watervaste... en al die 4 anders winterdekens voor nop :S nee zo rijk was ik net niet Haha!
En Pinky blijft droog hoor Haha! *lang leve de zweetdeken* Verward

Mmhh staartriem zit er al aan, helpt niets...
Ok, er zelf aanmaken valt te proberen *kreun*, mammaaaaa

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 20:36

Pinky heeft een poosje binnen gestaan (toen hij beleerd werd voor de kar, dus dik een maand totaal) en ik was dus bang dat zijn vacht te ver weg zou zijn. (Vind zijn wintervacht toch al niet super dik).

Op het moment zijn er geen vaste tijden dat hij buiten staat. Ligt oa aan het weer. Met regen gaat hij zsm naar binnen maar aangezien ik overdag op school zit en snachts slaap kan ik hem niet bij ieder buitje binnen zetten..
Hij heeft gewoon een stal die open staat waar hij in kan als hij wil en dat doet hij dan ook wel geregeld maar ja, nat wordt hij toch...

Maar stef, dan kan ik hem toch niet ineens zonder deken zetten als hij dit ondertussen gewend is?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 20:44

mmhh dus opzich kan het gewoon zonder? Ook snachts? Of raad je aan hem dan snachts binnen te zetten?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 21:00

ja hallo Lips are sealed Ik heb net 3 nieuwe dekens gekocht omdat ik het voor hem te koud vond. Hier iets boven kun je ook zien waarom hij dekens nodig heeft want normaal gesproken lijkt me dat niet nodig bij een welsh die niets anders gewend is.
Voor mij was dat sus pure overmacht, en volgens stef kan hij wel buiten... Dus ik ga niet overhaast een nieuwe deken kopen want dadelijk is het helemaal niet nodig en voor een watervaste deken poraat je al gou over 200 piek?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 21:16

waarscheinlijk andere 'goede' oplossing:

1) veel werken aankomende 2 weken
2) naar gorinchem waar ik 2 dekens ga kopen en met stef meeten Lachen
Ik ga (waarscheinlijk) een zweetdeken halen met borstriempjes, buiksingels en bilkoorden Lachen En een regenvaste winterdeken... Zucht, arme porto...... Schijnheilig

EN natuurlijk Honey (en Jamey) meeten Lovers Kwijl

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 21:37

Zie mijn antwoord hierboven... Ik ga (waarscheinlijk) een regenjas (hehe) kopen voor over zijn winterdeken en een fleece deken met alles erop en eraan....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 23:31

Ff ter goede orde voor iedereen Lachen

Pinky staat op de wei ALTIJD met winterdeken en sinds kort een statiedeken eronder.
Op stal heeft hij geen deken om omdat het daar een stuk wermer is en alle deuren dicht zijn en het dus niet tocht.

Maar na jullie adviezen ga ik het anders doen:
Op stal: Winterdek.
In de wei: Winterdek met daarover een ongevoerde regendeken (Thanx stef en Sjuimpje).

In de zomer gaat hij helemaal zonder (vanaf mei? Naja dat ligt aan het weer...) en volgendjaar kijk ik of ik hem winterhard laat worden of heel de winter met deken op (hangt van de training af..)

Lijkt jullie dit iets of nog beter iedeetjes?

In ieder geval super bedankt, ik was (weer eens) fout bezig en dankzij jullie gaat het weer helemaal goedkomen Knipoog Lachen

Knuf, Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot en 102 bezoekers