Bang voor water, of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Bang voor water, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:05

Mijn paard is haast nergens bang voor, hij deinst soms nog ietsje opzij als er een bus of vrachtwagen aankomt, maar dit is dan ook het enige waar ik 'm ooit bang voor heb gezien. Ik dacht altijd dat hij niet door plasjes wilde omdat hij de bodem niet kon zien, en dus niet hoe diep het is (had ik ergens gehoord). Als het regent ofzo dan maakt het hem ook allemaal niet zoveel uit, hij krijgt hooguit wat meer pit om toch lekker warm te blijven.

Ik ging hem vandaag voor het eerst afspuiten, eindelijk was het dan zover, het weer was zo warm en ik dacht, nu moet het er toch van komen! Dus ik had alles al klaargelegd voor ik ging rijden.

Toen kwam ik dus terug, ik had de sproeier op een heel lage stand gezet en kwam daar dus mee aanzetten terwijl Roskur (als ik Rus zeg, bedoel ik hem, er staan eig. puntjes op de o) vaststond op de poetsplaats. Toen ik bij hem was ging hij iets achteruit, hij vond het maar niks, dat water. Ik heb hem toch kunnen 'afspuiten' (met de sproeier dus, geen druk, gewoon een paar dunne straaltjes water en met een spons erbij), maar vooral bij de benen deinsde hij weg... En toen ik z'n hoef optilde om de binnenkant af te spuiten wilde hij dit helemaal niet en ging erop 'hangen' (dit deed hij toen we hem nog niet zolang hadden ook weleens uit verzet, maar nu al een tijd helemaal niet meer) en ik heb dus z'n hoeven maar met de spons gedaan, wat hij ook niet zo leuk vond maar hij bood geen verzet. De hoeven invetten (ivm de droogte) of water erop gooien vond hij ook al nooit echt fijn Verward

Ik vind het een beetje apart, is hij nou bang voor water? Verward Met regen is er niks aan de hand, en ik wil over een tijdje endurance gaan rijden en ben bang dat hij het koelen dan ook vervelend zal vinden Scheve mond Het is een schat van een beest en hij zal dan denk ik geen verzet bieden maar ik vind het zo naar dat hij het niet fijn vind, vooral met dit warme weer, tenslotte doe ik het voor hem.

Ik heb de sproeier daarna nog neergezet en er een brokje ingehouden, hiervoor deed hij z'n snuit niet in de sproeier. Daarna heb ik een handje biks erin gehouden, toen ging hij wel met z'n snuit in de sproeier!! Ik had wel het idee dat ie zoiets had van "nou was dat nou alles?", misschien kan ik dus wat vaker oefenen en uitbouwen.

Is hij nou bang voor het water, of vind hij het gewoon niet fijn? Verward

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:08

Er zitten kabouters op je sproeier. Ik heb ook zo'n paard, voor de duvel nog niet bang, maar water...............................!!!! Ze gaat altijd knorren als ik met de tuinslang aankom en dan lekker hangen en je halster mollen Boos!.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:58

Par had dat ook de eerste paar keren, ze vond het helemaal niets dat ding Haha!

Ondertussen vind ze het zalig want je kan dat spul wat uit die enge slang spuit gewoon drinken Knipoog En mee spelen Haha!

Gewoon rustig door oefenen, veel belonen en dan zal die het snel genoeg prettig vinden ipv eng.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:01

Idd, net als Sily zegt.. veel oefenen en rustig tegen je paardje praten als je oefent..

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:16

veel oefenen en aan water laten wennen, desnoods zet je de sproeier samen met hem/haar in de bak/wei