Ben ik te groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Ben ik te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 20:24

Hier zie je me op mijn lievelingspony in de manege...
Afbeelding
Er zit wat arabische volbloed in en ik vind dat hij helemaaaal niet thuishoort in een manege! Daarvoor is hij TE goed (denk ik dan Bloos)! Maar denken jullie dat ik hem kan kopen? Ben ik niet wat te groot voor hem? Tips en commentaar zijn zeker welkom...

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:25

Als het paardje jou nog gewoon met plezier ronddraagt, waarom niet?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:27

Zo te zien ben je niet al te zwaar, dus qua gewicht zal het vast wel kunnen.
Maar je benen steken zo te zien een behoorlijk eind onder de pony vandaan.
Persoonlijk vind ik het geen mooi plaatje.
Maar of de pony geschikt voor je is, ligt natuurlijk ook aan je gebruiksdoel.
Als het je bedoeling is om er dressuur(wedstrijden) mee te gaan rijden, dan zou ik eerder voor een wat grotere pony of een paard(je) kiezen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:29

Ik zou er toch vanaf zien.

Je bent nu 15, en weet je zeker dat je uitgegroeit bent? Want ach, t kan best, maar als je nòg groter wordt, wordt het er ook zeker niet mooier op. Bloos!

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 20:31

Mja ik word waarschijnlijk te groot... Mijn doel was niet echt om ermee op wedstrijd te gaan want ik heb daar helemaal geen ervaring mee! Ik had hem liever als gezelschapspony om wel nog te rijden thuis... Maar hij past toch niet in een manege ofwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:20

Pff als jij te groot bent voor die, ben ik een reus voor de Wels die k rijd

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:30

Als ik jouw was zou ik zelf kijken... Je kan wel aan andere vragen wat ze er van vinden maar uiteindelijk moet je het zelf weten... Ik heb nu nog best wel spijt dat ik zo lang op pony's heb doorgereden want heb er echt me houding mee vergald!!

uberfille

Berichten: 15
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:34

De pony zou jouw best kunnen dragen, maar wat nemo ook zei je houding wordt er niet beter van. Je beenhulpen worden namelijk best lastig als ze er onderuit komen en ga je al snel je benen optrekken. Maar als je echt alleen recreatief wil rijden, waarom zou je het dan niet doen?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:09

nee niet te groot en ook niet te zwaar ( nu dan ) maar het plaatje is niet mooi, ik had het zelf alleen gedaan al hij geen goed leven heeft en je houdt echt super veel van hem en je wil geen wedstrijden enz gaan rijden, anders zou ik gewoon een groter paardje kopen...

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:12

Mja, bedankt voor de tips! Hij is gelukkig in de manege maar alleen omdat hij niet beter weet! Maar hij wordt daar zo verknalt é... Ik doe nu een kamp op hem hij liep super met me! Dressuur ging echt te gek! Ik kon alles met hem doen... Sinds gisteren zijn de lessen weer gestart en is hij weer helemaal verknalt. Hij gaat op het bit hangen enz... Hij hoort daar gewoon niet thuis, maar dat is met zoveel paarden!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:46

Ik ben 170 en mijn paardje (ijslander)140. Wat maakt het uit.
Als jij maar plezier hebt. En wat anderen er van denken/zeggen, daar moet je je niet druk om maken.
En je beenhulpen kan je ook met je kuiten geven. Dus hoef je je benen ook niet op te trekken. Knipoog

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:59

Je benen steken dr wel onderuit.. dat maakt het totaalplaatje er niet echt mooier op.. hij kan je verder wel gewoon houden qua gewicht idd

Mjah.. als je m echt geweldig vind moet je dr voor gaan.. alleen idd, je houding word dr niet fijn van Knipoog

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:13

Zou het niet doen.
Manegepaard is toch anders dan een normaal paardje..
En het is geen mooi gezicht, je kunt wel zeggen dat je nu geen wedstrijden wilt rijden en balblabla. Maar op een moment gaat het toch kriebele (spreek uit ervaring)
Gewoon een grote pony nemen/leasen.. En je daar op focussen, ik vind het geen gezicht. Sorry

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:56

Jullie moeten je niet verontschuldigen als jullie het geen mooi plaatje vinden, want dat is jullie mening é! Ik vind het niet mooi staan, maar hij rijdt wel super en hoort daar niet thuis! Ik overleg wel met mijn ouders en met de manege want ik weet niet of ze zo'n "goed" paardje willen verkopen... Bedankt voor jullie reacties!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:59

Ik vind je niet groot en te zwaar. Persoonlijk vind ik het plaatje nog wel meevallen, maar als je nog meer gaat groeien dan wordt het plaatje wel minder Knipoog Gewoon overleggen en wel laten weten of je hem kan/mag kopen he?

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 20:02

Tuuuurlijk laat ik het jullie weten! Wat vinden jullie eigenlijk van hem zonder dat ik er opzit é!? Ik denk dat er wat arabisch bloed in hem zit (dat hoor ik toch zeggen)
Afbeelding
Graag jullie meningen erover...

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:12

Als je pas 15 bent en je hangt er nu al zo'n end onderuit... Ik zou het niet doen, neem dan een paard of grotere pony, als je er een mag van je ouders.

Enne, als je een oordeel over je paard vraagt, heeft het plaatsen van deze foto niet zoveel zin en kun je beter een standfoto doen. Van een paard zijn hoofd kun je dan erg weinig zeggen. Tsja, het is een lief koppie, maar om een paard te beoordelen kijk ik toch liever naar de rest van een paard zijn lijf... Tis maar een idee

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:02

Ik vind je niet echt te groot. M'n vriendin rijdt op een grote Welsh A, kleine B. (Zie m'n profiel) Ze is er niet te zwaar of zo voor, alleen wat te groot. Maar het probleem is dat dee meeste kleine ruiters die pony niet aankunnen. Maar even ontopic; je benen steken er iets onderuit, ik vind het persoonlijk netjes staan als je je hakken uitdrukt, ze dan iets onder de buik van je pony uit komen.
Als je echt voor dit paard gevallen bent, zou ik het doen, maar voor de wedstrijden weet ik niet of je er nog lang mee kan...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:13

Ik kijk zelf altijd naar mijn schouderhoogte en de schofthoogte van het paard; als mijn schouders ongeveer op dezelfde hoogte komen als de schoft van het paard moet het makkelijk kunnen? Mits je niet al te stevig bent, maar dat ben je niet zo van je foto te zien

Rhosyn

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:25

ik vind dat je er niet te groot voor bent dus waarom niet OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:33

Na te groot ben je ( nog ) niet. Zolang hij jou kan dragen en jullie recreatief plezier hebben , kan het prima

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:36

Hihi, bedankt!:D

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:36

Je bent echt niet te groot hoor! Ik rijd op sikiley en zij is 1.36m! OK ze is een IJslander, dus ook niet zo verwonderlijk, maar t kan prima!
En tja, wat maakt t 'plaatje' uit als je er een enorm leuk paard aan hebt?! Zie je zelf toch niet als je dr op zit Haha!
Ik zou het persoonlijk gewoon doen hoor als t goed voelt.

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:41

Bedankt (nog maar eens)...

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:59

ik denk niet dat je te groot bent hoor, tsja het ziet dr misschien niet zo leuk uit maar als jij er nog leuke dingen mee kan doen enzo...k was ook te groot voor mn vorige vzpaardje... dat zag er ook zo uit zeg maar maar het ging nog wel hoor!