zwangerschapstest.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

zwangerschapstest.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 00:31

Ik plaats dit topic voor een stalgenoot:
Ze heeft een maand of 2 geleden een mini shetlandermerrie gekocht. Na een tijdje begon ze te twijfelen of ze niet drachtig kon zijn. Ze trapt hengsten en ruinen weg, is nog niet hengstig geweest en haar buik neemt af en toe rare vormen aan....
DA erbij gehaald die haar niet op kon voelen want dat doen ze niet bij die ukkiepukkies zei hij. Gewoon afwachten dus....
Vandaag hoorde ze van iemand dat je kon kijken of een paardje drachtig is door de omvang van haar lichaam op de volgende manier op te meten:
1. Meet de omvang van haar buik net achter haar voorbenen ( dus over de schoft)
2. Meet de omvang van haar buik op de hoogte van de lies.
Als het goed is ( en je paardje dus niet drachtig is ) zijn deze omvangen ong gelijk.
Is de omvang ACHTER meer als 5 cm groter dan de voorkant, dan is de merrie drachtig.
Dit geld alleen als merrieĀ“s meer dan 9/10 maanden drachtig zijn.
We hebben haar dus opgemeten en het verschil was 12 cm. We hebben het bij nog eens 5 paardjes opgemeten ( ook bij 2 ruinen) en er was bijna geen verschil.
Volgens die vrouw deden( of doen) boeren dat omdat ze geen geld uit willen geven om op te voelen.
Zijn er mensen die hier eerder van hebben gehoort en zijn er mensen die via deze methode erachter zijn gekomen dat hun paardje ook echt drachtig is Verward
Wij zijn benieuwt.....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 00:45

Billy schreef:
Jeuj, mijn ruin is ook drachtig Haha!



Zeg dat niet te snel....
Dat was ook mijn eerste reactie. O, dan zijn die van mij allemaal drachtig!
Maar het gaat niet om de omtrek van de buik. Haha! Het gaat echt on de omtrek vlak achter de voor benen en de omtrek in de lies. Bij alle paarden die we nagemeten hebben ( zowel dik als dun) klopte het echt. Behalve bij dat kleintje....
Nogmaal, ik vond het ook raar maar het klopt wel iets....
Moeten jullie voor de gein het maar is opmeten, als het goed is zal je zien dat het echt maar een paar cm scheelt......

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 01:48

draumpje schreef:
mijn ruin is drachtig van een tweeling Tong uitsteken


Gefeliciteerd dan Tong uitsteken Clown

Even kijken of ik elk berichtje kan beantwoorden:

droppie: we hebben uitgerekend dan als ze na begin okt niet bevallen is ze niet drachtig kan zijn. De vorige eigenaren hebben haar vanaf begin november gehad, en bij hun is ze NIET gedekt dus bij de eigenaar daarvoor. Dus dat zou moeten betekenen dat ze nu ong 9 maanden drachtig zou zijn.

horselover21:dat was ik dus ook van mening. Even scannen en je weet het zeker Maarja, tis mijn paardje niet....

Cayusejuhh:Ook had ik gezegt van de bloedtest. Ik zei in bloed kunnen ze alles zien.Maarja nogmaals, tis mijn paardje niet....

Annechien: zou kunnen,maar ik denk dat de uier gewoon de lichaamstemp. aanneemt. Maar we gaan even voelen morgen!

Bedankt! Ik geef het allemaal aan haar door.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:09

Ze heet Biyoux. ( ze heette Inimini toen ze kwam) maar dat vond haar dochtertje van 5 niet leuk dus vandaar de nieuwe naam.
De methode is er dus blijkbaar wel: Bloedonderzoek en scannen.
Maar ik heb het tegen haar gezegt dus het is nu aan de eigenaresse wat ze doet.
Vandaag hebben we aan haar uier gevoeld of deze warm of koud was ( van Annechien) maar zoals ik al zei was deze gewoon warm ( op lichaamstemp.) toen we voelde gaf ze ineens een beetje melk.
Maar ik heb ook een shetlander merrie. Ik heb haar al 8 jaar en 8 jaar lang geeft ze melk dus dat was ook geen duidelijke aanwijzing.
Dus we wachten maar rustig af.......

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 23:43

LauEef schreef:
sorry hoor maar dat slaat niet aan want sommige paarden hebben schoft en is het voor misschien meer dan achter of de 'dikke paarden' hebben vaak geen schoft en een dikke buik dus als je dat gaat doen zijn ze ineens drachtig volgens jou slaat niet aan (sorry hoor)


Hoho, ik heb het ook niet bedacht.... Knipoog
Maar als je goed leest ( ik weet het mensen, is soms moeilijk) moet je ook niet de omvang van de buik opmeten maar de omvang van de lies....
We hebben het bij meerdere paardjes na gemeten:Van een sierlijk welshje tot een bolle shet. Van een flink ponytje tot mijn oude pony van 30 jaar. En bij alle paardjes klopte de afmetingen: De omvang van rond de schoft is ong gelijk van de omvang in de lies. Behalve dus van de shetlander in kwestie, daarbij scheelde het 12 cm.
Maargoed we wachten gewoon af....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Josien_, laetitia98, Marjelle1992, OmgiliBot, Piekosjj en 127 bezoekers