vechtende ruinen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

vechtende ruinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 08:14

Twee weken geleden zijn mijn beide hengstjes geruind. Op advies van de castreur en enkele anderen heb ik beide ruinen vorige week donderdag bij elkaar in de wei gezet. De shet is 5 jaar en de quarter 1 1/2 jaar. Aangezien de quarter nogal wat gewicht in de strijd gooit met spelen is de shet flink van zich af gaan bijten. De enige plaats waar de shet bijt is in de keel van de quarter. Aangezien de quarter nu dan ook regelmatig verwondingen en zwellingen bij zijn keel heeft begin ik mij af te vragen of de keuze deze beiden bij elkaar te zetten wel zo verstandig is geweest?

Afbeelding

Een andere optie is dat de quarter straks bij de merries in de weide kan en de shet weer alleen komt te lopen...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:34

ik zou ze uit elkaar halen, je wilt toch niet elke dag je paard gewond aantreffen? lekker uit elkaar halen, en later (als ze echt ruin zijn) weer eens proberen, maar een net gecastereerde hengst, is voor zijn gevoel gewoon nog hengst. Vergeet dat niet.

amimon
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:53

ik heb het ook gehad, na een maand waren ze vrienden..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:04

Ja even uit laten vechten... Het is even uitvechten wie de baas is.
Op een begeven moment houden ze wel op en word het weer spelen... op een normale manier.
Ik zou ze niet uit elkaar halen