Wie heeft er in het buitenland gewoont en gereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:36

Ik heb 2x drie maanden in ierland gereden als zomerbaantje. Ik woonde in bij mensen met een groot bed&breakfast. Ze hadden een paar merries voor de fok (thouroughbreds), een stapeltje veulens dus, en wat 2/3 jarigen die ingereden moesten worden, voordat ze naar de trainingsstal gingen.
Ook wij keken regelmatig naar de races als er een van "onze" paarden in meeliep, en een aantal keer naar de renbaan.

Daarnaast stonden er tussen de 10 en 14 paarden per zomer op het land waarmee we buitenritten maakten met gasten van het B&B en andere toeristen. Wel gevorderde ruiters.
Dus mijn zomerbaantje was het fit houden en helpen inrijden van de racepaarden en daarna van ongeveer een uur of 11 tot een uur of 6 met de paarden de bossen in! (verschillende paarden natuurlijk...) Lekker bijbaantje toch?
Ik heb er geen les gehad, maar wel afschuwelijk veel geleerd.

En ook ik had er bijna een meegenomen. Ik kon van mijn verdiende centjes een geweldige cob kopen. Gigantisch dier, zat als een huis.
Maar hij had nog nooit een stal van binnen gezien, en werd al panisch bij in de paddock. Het was verleidelijk, maar om hem in de randstad neer te zetten in een stal, met waarschijnlijk veel rijden in de bak... Dat was niks voor hem. Jammer, maar het beste voor het paard...
Ik moet er ook nog steeds een keer langs om te kijken hoe het met ze is!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers