Hoe krijg je een mooie volle staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Hoe krijg je een mooie volle staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:06

hoihoi,

ik vraag me af of je ervoor kunt zorgen dat je paard een mooiere staart krijgt.
heeft iemand tips etc.
ben benieuwd
groetjes jeannette

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:06

heel simpel, gewoon eraf blijven! Haha! af en toe met de hand haartje voor haartje uitpluizen en verder lekker laten hangen dan komt t vanzelf goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:14

Als je paard niet heel veel haar inplant heeft zoals Kawa krijg je nooit een geweldig mooie staart.
Wat ik dus ook doe is er van afblijven zodat ik er zeker geen haartjes uit kan trekken.
Alleen als ik op concours ga dan was ik hem en doe er daarna equistar in.
Als dat opgedroogt is kan ik hem makkelijker met de hand uit pluizen en dus minder kans op het uitrekken van de haren.
Als de staart dan uitgeplozen is lijkt de staart wat voller.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:15

ben het helemaal met maaike eens!!

af en toe een beetje anti klit spray erin en uitpluizen maar!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:25

jamaica heeft een hele volle, mooie staart (vind ik zelf)
zo eens in de week spuit ik hem goed in met equistar, laatr ik even intrekken, dan pluis ik hem uit, weer equistar erin, en met een normale mensen haarborstel doe ik hem na.
Maar weinig haren die eruit komen op deze manier

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:45

ik doe er bij morwena ook altijd main&tail anti-klit erin. En dan gewoon uitborstelen. Maar dat moet je niet te vaak doen. Het ligt ook wel een beetje aan de manier waarop je je paard toiletteert.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:48

mijn paardje heeft een ontzettende dikke staart heel mooi maar meneer is er zelf niet zo zuinig mee. Regelmatig hangen er takken in drama om dat eruit te halen. Ligt er ook lekker mee in de modder dus op dit moment ziet zijn staart er niet echt mooi uit. *LOL*

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:49

equistar vind ik echt ongelofelijke troep!! Het haar wordt er hardtsikke smerig van.. het voelt echt vies!! Ik doe zijn staart elke dag met een harde borstel heel zachtjes borstelen.. Niet helemaal uitpluizen gewoon een beetje de ergste klitten er uit halen.. En eens ind e zoveel tijd pluis ik hem helemaal uit..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:13

fred lover schreef:
equistar vind ik echt ongelofelijke troep!! Het haar wordt er hardtsikke smerig van.. het voelt echt vies!!


Das mooi Haha! Des te groter is de kans dat je eraf blijft Tong uitsteken Is een goed middel waardoor je jezelf kan beheersen, net als dat men bij kinderen iets smerigs op de duim smeren zodat ze ophouden met duimen.
Maar ook ik ben er mee eens dat je er zoveel mogelijk van af moet blijven. Bij het uitpluizen idd een beetje equistar (het haar voelt een beetje stug) erop spuiten, uitpluizen, en er verder afblijven. Zo voorkom je overtollig, onnodig haarverlies.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 10:28

bedankt voor jullie reacties. Hebben julie ook nog een bepaalde manier van scheren of knippen. Ik knip of scheer de staart van mijn paarden helemala neit meer des te dikker de staart wordt. En voor wedstrijden vlecht ik ze in. Kijkt misschien niet zo chique maar je hebt wel een vollere staart. Wat vinden jullie daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:41

Ik scheer of knip ook niet.
Elk plukje dat van boven weer naar beneden komt is weer dat ietsie pietsie voller.
En ik vlecht het op concours ook in.
Ziet er toch ook verzorgd uit.
In de B en L had ik altijd 8-en voor verzorging, dus zal het wel netjes genoeg zijn geweest.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:40

Gewoon af en toe met anti-klit en regelmatig een stukje eraf aan de onderkant. Maar het ene paard heeft van zichzelf een prachtstaart terwijl deander een ielig bosje heeft (is bij mensen ook zo snik snik snik--> ik heb ook vreselijk rothaar)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:47

Ik doe zelf helemaal niets aan de staart. Alleen wassen voor wedstrijden en daarna met Equistar inspuiten en met een gewone haarborstel (voor mensen dus) uitborstelen.
Voor wedstrijden vlecht ik ook niet meer in en opgeschoren is hij ook niet.
Ik krijg toch geen punten meer voor de verzorging en zo lijkt dat ielige staartje nog wat.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:29

fred lover schreef:
equistar vind ik echt ongelofelijke troep!! Het haar wordt er hardtsikke smerig van.. het voelt echt vies!! Ik doe zijn staart elke dag met een harde borstel heel zachtjes borstelen.. Niet helemaal uitpluizen gewoon een beetje de ergste klitten er uit halen.. En eens ind e zoveel tijd pluis ik hem helemaal uit..


He nog iemand die het troep vind, ik vind ook dat als het regent de staart enorm begint te plakken.
Verder doe ik helemaal niets aan Amulet's staart, hij wordt alleen in de zomer gewassen en goed uit elkaar gehaald.
Wel knip ik de onderkant een keer in de zoveel tijd anders gaat hij er op staan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:27

Tos zijn staart (dikke haflinger staart) borstel ik alke dag met een zachte borstel, alleen de bovenkant, zodat de viezigheid er af is, en pluk het stro er uit.
Aangezien hij een witte staart heeft (duh, een haflinger) was ik hem zo'n 1x per week en dan pluis ik hem ook helemaal uit.
Ik spray er niks in (wel was ik met antiklit-schampoo ineen) en het gaat hartstikke makkelijk.

Verder kun je er beter niet in knippen en er zeker niet met een (ijzeren) manenkam in gaan zitten frutselen!

Verder moet je veel geduld hebben en afwachten maar!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:36

Wietze heeft een dikke staart, maar daar zie je nu niks van. Ik doe er helemaal niks aan, alleen als ik ergens naar toe ga (keuring bijv.) pluis ik hem helemaal uit. Dan heeft hij een mooie volle staart. Dit doe ik zo min mogelijk.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/Haflingers/incoming/Wietze5(2).JPG[/img]

De rechtse is Wiets.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 16:35

Tja, sommige paarden hebben en krijgen gewoon geen volle, mooie, lange staart! Wat je er ook aan doet.... Ikzelf heb ook zo'n geval op stal staan. Ik heb haar al 8 jaar, de staart is wel iets beter als in het begin, maar nog steeds is het geen staart om van te kwijlen.

Het zal wel genetisch bepaald zijn. Staartimplantaten zijn dan de enige, maar dure, oplossing denk ik.