Paarden en bronwater?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Paarden en bronwater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:41

Paar jaar geleden is hier een bron geslagen.Zo'n 30 meter diep in de grond.Tuintjes sproeien bla die bla,jullie kennen het wel.
We hebben weleens geprobeerd of de paarden het wilden drinken,maar het stinkt enorm (omdat het zo diep uit de grond komt),nee dus. Na een dag komt er ook zo'n smerig laagje boven drijven.
Nu lig ik wéér in de clinch met me pa,hij heeft een filter aangeschaft en nu moeten de paarden het nu dus maar drinken,want dat is goedkoper.
Het stinkt nog steeds en ziet er vies uit,dus echt gelukkig worden ze er niet van.Overigens moet ik er wel bij zeggen dat het enorm gezond schijnt te zijn,i.v.m. de hoeveelheid ijzer die erin zit.
Wat moet ik hiermee?Ze moeten er maar aan wennen vind me vader,ik vind het onzin,we doen al tien jaar niet anders.
Wat vinden jullie?Zijn er meer van jullie die de paarden op deze manier drenken?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:00

Wat ik begrepen heb,filtert het de smerigheid eruit.Tenminste,dat zou moeten.Het stinkt naar rotte eieren...echt mega vies,omdat het zo diep uit de grond komt,verder weet ik er ook het fijne niet van.
Uit de plassen drinken,ja,dat doen die van ons ook weleens,maar je weet hoe kieskeurig paarden kunnen zijn.
Vroeg me af of er meerdere onder de bokkers zijn die dit doen?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:25

Ik vraag me ook af waarom het zo giga-diep zit,maar weet zeker dat het 30 meter is.
T is niet de bedoeling dat ik nou strotverwend overkom,misschien lijkt dat een beetje zo...ben alleen pissed-off op me pa omdat hij dat nou weer doet zonder overleg.Inmiddels heb ik effe me gal kunnen spugen Haha!
Ik zal eens op de site kijken hoe en wat.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 17:24

Ik dank jullie!
Eerst laten testen lijkt me heel goed.Het smaakt hier ook metalig (ijzerachtig).We sproeien de tuin ermee en als er wat op de muur of pad komt,krijgen we bruine vlekken.
Ik ga 'm dit laten lezen.Ik hoop dat het helpt,soms is ie supereigenwijs.

Bedankt!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 17:36

Nee,dat vind ik ook,we doen het ook al tien jaar zo,en zoveel drinken zo nou ook weer niet.M'n vader heeft meestal ineens een geweldig plan en dan moet ik daar maar in mee.Ik denk er meestal anders over,maar ja,hij betaald de voornaamste kosten die we maken,dus dat is best moeilijk.Ik ga proberen aan z'n verstand te brengen dat we het eerst gaan testen.Nog iets trouwens,dat water is echt heel erg koud als het net uit de grond komt.Dat lijkt me toch ook niet goed?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:51

Het smaakt niet naar rotte eieren...Knipoog,het stinkt ernaar!
Bah,ik rook het direct toen ik gisteravond bij mijn paardjes arriveerde.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:19

Okee,okee,ik wist effe niet zo gauw hoe ik het beter kon formuleren Haha!
Het is en blijft natuurlijk heel stoer gezegd bronwater.Ik heb me eerder laten vertellen dat de stank komt door de hoeveelheid ijzer die erin zit en ook dus uit welke grondlaag het komt.
Ik heb m'n vader nog niet gesproken,we waren niet zo "on speaking terms" vandaag.Zal het morgen proberen.Overigens weet hij niet dat ik natuurlijk direct vanmorgen de bakken heb omgekieperd en er leidingwater in heb gedaan.Eigenwijs tegen eigenwijs,ik weet het.
Ik denk dat laten testen en dan een compromis sluiten de beste oplossing is...ik denk dat ie daar wel voor in is.Op zich heb ik er niks op tegen als het goed water is.
Bedankt voor jullie reacties OK dan!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 11:18

Knipoog Hij was het er wel mee eens om het te laten testen,maar of ie dat ook gaat doen...ik weet het niet.Volgens mij had ie wel in de gaten dat ik giga-boos was en heeft er geloof ik een beetje spijt van.(dat zegt ie nooit,maar meestal heb ik dat wel in de gaten Haha! )
Ze krijgen nu weer gewoon leidingwater en als ie het ooit nog laat testen en het is goed water,kunnen ze wat mij betreft bronwater krijgen!
Na een dag zag het er zo smerig uit,ik dacht,nu kan ie er niet meer onder uit als ik nu met het testen-verhaal op de proppen kom.
Het heeft wel geholpen in ieder geval!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers