Antibijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Antibijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:34

Een pony die bij mijn verzorgpaardje op de wei staat heeft last van zomerexceem. Omdat hij in de wei nergens aan kan krabben (behalve aan de stallen, maar daar moet ie dan eerst wel helemaal naartoe lopen Knipoog ) gaat hij Pim heel de dag staan kriebelen. Met als gevolg dat heel Pim z'n manen naar de ***** gaan...

Weten jullie misschien een goed antibijt middel, of een recept om zelf iets in mekaar te flansen, wat ze smerig vinden Cool

Alvast bedankt!!!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:42

Ik zou er eens hertshoornolie insmeren. Dat gebruiken wij ook altijd in de staarten van merries die een veulen aan de voet hebben. Trek wel handschoenen aan als je het erop smeert, want anders blijf je het een week ruiken! Het stinkt namelijk enorm (en dat is niet overdreven Tong uitsteken).

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:52

Waar haal je dat spul (heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord)?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:53

Ja, de laatste tijd kon je het niet overal meer halen geloof ik...
Wij halen het gewoon altijd bij degene die ons ook het voer levert. Anders moet je eens naar een boerenbond ofzo bellen en vragen of ze het hebben.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 14:06

Oke ik zal eens gaan nadenken, wij hebben hier namelijk geen boerenbond Tong uitsteken Bedankt in elk geval!!!

Als iemand anders nog andere tips heeft, hoor ik ze graag Haha!

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:27

Ik heb bij de plaatselijke hypo een spuitflacon met antibijt gehaald... Volgens mij werkt het wel redelijk... Het heeft alleen behoorlijk geregend de afgelopen tijd en dan regent het er weer uit Boos! Ze hadden ook een creme variant, die was alleen erg vet en moest je ook echt weer uitwassen. Aangezien ik wedstrijd had een paar dagen erna had ik daar dus geen zin in Haha! Maar misschien is dat een optie! Anders kun je natuurlijk ook gewoon altijd even bij de ruitershop in de buurt kijken wat ze daar allemaal hebben staan!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 17:06

Ik heb Pim helemaal kort geknipt vandaag, want het zag er echt verschrikkelijk uit... Morgen ff langs de ruitersport zaak, want ik vind het ook een beetje zielig voor hem, dat er heel de dag aan z'n nek wordt gevreten!!!

Heel erg bedankt voor alle tips Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:19

Die pony kriebelt hij met zijn tanden of schuurt hij met zijn manenkam over jouw pony heen? Dat kan ik me zo voorstellen als je jeuk hebt. In dat geval helpt er niets tegen. Tegen krabbelen wil overigens vleesjus wel eens helpen, dat is wel vies en vet en regent er niet uit...

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:03

Hij kriebelt langs z'n manen, want hij wilt dat pim terug kriebelt, omdat hij zelf jeuk heeft!!! Vleesjus vind ik een beetje een vies idee, en het trekt vrees ik ook nog vliegen aan Tong uitsteken

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:05

hertshoornspray is bij de paardendrogist te bestellen!