sterke haflinger => hard wegcrossen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

sterke haflinger => hard wegcrossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 18:57

hallo allemaal
ik had een tijdje geleden een topic dat mij haflinger zo ontzettend sterk is Scheve mond ze sleurde me overal mee naar toe...
nou is dit al heel erg verbeterd, en ze luisterd nu veel beter.
er is alleen nog een ding.
als ik haar terug wil zetten in het weiland, rent ze al keihard weg, voordat ik het halster af heb Scheve mond dit is weer een nieuw kunstje van haar Boos!
als ik haar het hek doorheb (of zoals vandaag nog niet eens door het hek, en vluchte dus een ander land in Boos! ) draai ik haar altijd eerst om, en doe dan het halster af... maar de laatste tijd lukt dat niet eens meer, want ze is al weg voordat ik haar om kan draaien Verward
ik hou haar eerst een heel eind vast, maar dat heeft dus helemaal geen zin
ze heeft dit nou al 5 keer gedaan, en elke keer krijgt ze gigantisch op der flikker, maar ze doet het steeds weer!
het probleem is alleen, dat ik haar pas ervoor kan straffen als ik haar weer gevangen heb (moet dus eerst helemaal naar achter lopen, pony vangen en dan pas kan ik haar er voor straffen... volgens mij is het dan al te laat Scheve mond
ze luistert zo goed voor de rest, alleen hierbij luistert ze voor geen meter

ik heb al een controller halster, en dat hielp tot nu toe heel goed, maar toch weet ze weg te glippen Scheve mond
denk er nu over om toch maar een hengstenketting te gaan gebruiken... vond het eerst geen goed idee, maar het moet niet erger worden als dit ze moet maar eens gaan luisteren...

weten jullie verder nog iets wat ik kan doen, want word er nu toch wel zat van!

Pepper



PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:15

smurf schreef:
als ik jou was zou ik snel hulp zoeken van iemand die verstand van zaken heeft, voor er ongelukken gebeuren!

Ik heb een Noriker, (grotere uitvoering van een Haflinger en dus nog sterker) en heb vorig jaar de nodige ongelukken gehad met hem. Ik heb hem professioneel laten opvoeden en geleerd hoe ik hem baas kan zijn van iemand die er verstand van heeft.

het was niet leuk, maar wel noodzakelijk!

overigens, aan de fiets en aan de hand gebruik ik nog steeds een hengstenketting.

Als ie eenmaal weet wie er de baaas is, kan je beginnenmet z'n vertrouwen te winnen en voor je het weete, ben je een jaar verder!

suc6 ermee!!!


dat advies kreeg ik eerst ook al ja maar ze luistert hardstikke goed aan de hand, alleen in het land niet

wel bedankt OK dan!

heb trouwens net een topic gezien van jou noriker! wat een beest zeg Bloos! kan me voorstellen dat die sterk is... wel heel mooi hoor dat wel Lachen

ik ga toch maar eens zo'n hengstenketting proberen... omdat jij zegt dat het toch nog nodig is? ookal is die van jou nog wel ietsjes sterker Knipoog

misscien ook es iemand bij laten kijken ja... eigenwijze ik doet het liever zelf Haha! maar dit moet niet erger worden Boos! tis nou nog in het weiland.. maar wat als ze de weg op rent

Pepper

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 09:59

touw om de neus helpt idd helemaal niet
hengstenketting misshien wel...
ga zo naar haar toe, als ze het dan weer doet.. zal ik iemand zoeken die er verstand van heeft (weet zo snel niet wie Schijnheilig ) OK dan!

Pepper

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 16:20

Margreet schreef:
Kun je bij de ingang van het weiland een sluisje maken?
Dus dat je 2 poorten door moet, dan kun je haar na de eerste los maken, maar dan kan ze niet ver weg komen.


dat is misshien wel een idee ja OK dan!

ze heeft het vandaag trouwens niet gedaan Haha! heb het touw 3 keer om haar neus heen gesnoerd Schijnheilig

Pepper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Googlebot en 40 bezoekers