zadel jc goed merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

zadel jc goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:56

heeft iemand ervaring met een zgn JC zadel?
hebben jullie positieve of negatieve ervaringen mee? en is dit een beetje van een goede kwaliteit?

op mijn zadel staat een paardenhoofd (het kijkt je recht aan zeg maar) misschien een beetje onduidelijk omschreven maar weet iemand van welk merk dit is?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:01

Wij hebben voor Aldira een JC Haflingerzadel en dat ligt en zit prima hoor. Het zadel wordt 6x per week gebruikt en ziet er prima uit, suede kniewrongen ben ik zelf niet zo weg van omdat dat er op een gegeven moment lelijk uit gaat zien maar het is een prima kwaliteit.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:09

Ik heb een JC (Jorge Canaves) dressuurzadel (nu iets meer dan een jaar oud) en ben er erg tevreden over.
het blijft mooi, zit goed en was niet al te duur. Verder gaat het merk heel goed mee met de innovaties van de laatste tijd (de mijne heeft oa een driepuntssingelsysteem waardoor het stabieler ligt).

De mensen waar ik een ander paard rijd hebben ook een JC dressuurzadel liggen dat al wat ouder is, is ook een prima zadel.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:15

Mijn is van voor de winter, geloof ik.
Het ziet er nog perfect uit (nogal logisch, minder verwacht ik niet) en het ligt lekker op de rug.
Ik heb een veelzijdigheidszadel.
Het heeft een goede kwaliteit en de prijs is vriendelijk Knipoog .

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:27

De verhouding tussen prijs en kwaliteit is goed.
Geen absolute topkwaliteit, maar daar is de prijs ook niet naar. En dat kun je ook niet verwachten voor dat geld.

Al zou ik persoonlijk toch voor het bedrag dat een nieuwe JC kost op zoek gaan naar een goede 2dehands van een 'A' merk, die kun je daar echt wel voor vinden. Ook omdat die waardevaster zijn, beter door te verkopen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:22

Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze allemaal jc zadels, veelzeidigheid Diamant geloof ik. Superfijne zadels, past op veel paarden.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 19:55

positieve reacties dus!! ik zit namelijk te denken om zo'n zadel te kopen Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:29

Zou toch ook eens rondkijken wat er nog meer (2dehands) te krijgen is voor het bedrag je uit wilt geven.

Niks mis met JC, maar er is echt wel wat beters te koop!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:15

Ik heb een JC vzh zadel. Ik heb er zelf een tijdje mee gereden en ik ben ook tevreden met dit zadel. Inmiddels heeft Roel hem en die rijdt ermee met Shanna. Niets mis mee en imo een goed zadel voor een redelijke prijs.

Groetjes van Tamaar

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:14

Ik heb zelf ook een JC zadel, veelzijdigheid en dat bevalt me super. Ik vind hem alleen een beetje hard, maar mijn nichtje heeft precies dezelfde en die is niet hard, dus ja, dat ligt net weer aan de mijne. Maar het zijn goede zadels hoor voor die prijs, het zal alleen nooit een Kieffer oid worden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:30

Ik heb een dressuur JC op mijn vorige paard gehad, super fijne zadels waar je lang mee doet.
Viv