Verkopen of met pensioen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Pensioen of verkoop?

Pensioen
21 (87%)
Verkopen
3 (12%)

Totaal aantal stemmen: 24


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:30

Ik zou haar zeker nog niet stil zetten, stilstand is achteruit gang zeggen ze en dat klopt ook wel imo. Laat lekker lopen dat beest, dan houdt alles een beetje soepel. Probeer een volwassen bijrijder te zoeken, ik weet zeker dat je er eentje kunt vinden, die het leuk vindt gewoon een beetje rond te rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:32

Is het wel eerlijk om een pony op die leeftijd nog te willen verkopen? Het is geen leerpaard voor een jonger meisje, en de kans dat ze dan het handelscircuit inkomt is zeer zeker gegeven. Ik zou proberen er iemand voor te zoeken die tijd aan haar kan besteden, en pas als je echt alles hebt geprobeerd en het echt niet lukt zou ik pas aan verkopen denken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:27

Besef je wel dat op pensioen zetten niet betekend dat ze je geen tijd meer kost.
Een haflinger van die leeftijd is meestal nog fit om te lopen, en als ze dat nog leuk vind, is het imo niet eerlijk haar dat af te nemen.
Er lopen genoeg leuke verzorgsters rond, maar daar zeg jij bij voorbaat al nee tegen, dr zit echt nog wel wat tussen pennymeisjes en mensen die fanatiek willen rijden.
Meer dan genoeg mensen die dolblij zouden zijn met een paardje om buiten wat rond op te rijden.
Verder sluit ik me bij de anderen aan dat het niet verstandig is haar te verkopen, moeilijk om een geschikt baasje te vinden.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 19:21

Nou sorry hoor ik besef heus wel wat ik doe anders deed ik het toch niet?!
Tja bij mij in de buurt heb je niet zo veel verzorgers.
De meesten hebben al 1.
En zo veel paardegekken hier zijn er niet.
En ik wil dus niet 1 die maar even komt en daarna haast nooit.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:29

JolandaVrind schreef:
Nou sorry hoor ik besef heus wel wat ik doe anders deed ik het toch niet?!

Ik probeerde je niet aan te vallen, dat was niet mijn bedoeling, sorry dat het zo overkwam.
Maar ik zei dat doordat je in je eerste berichtje zei dat je geen tijd had om een verzorgster te zoeken.
Er zijn genoeg pony's die met hun pensioen staan weg te kwijnen op een landje, ik ken jou natuurlijk niet, dus ik weet niet hoe jij dat aan wou pakken, daarom noemde ik het even.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:34

Ok sorry trouwens dat ik zo uitviel hoor Knipoog