bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 19:02

wat vinden jullie dat redelijk is om een bijrijder te laten betalen voor 3 dagen in de week het paard geheel tot zijn beschikking te hebben? Het is een 18 jarige fries.. die straks wanneer hij weer op conditie is wel gewoon gereden kan worden, maar waar wel altijd mee uitgekene moet worden... wegens ademhalingspoblemen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:25

Waarom laten betalen? Een goede verzroging is toch al goed genoeg voor je paard?
Anders is 75 tot 150 euro wel redelijk denk ik. Ik weet niet wat de uitrijmogelijkheden zijn en of het paard op stal staat of op een weiland. En of er een (binnen)bak is of helemaal niets.
Succes!

Kuzz

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:29

ik denk 50 of 75 euro
ik betaalde zelf voor 3 dage in de week op een 4 jarige haf 150 gulden met veel bos en 2 binnebak

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 20:07

waarom laten betalen? omdat ik het anders zelf niet kan betalen.. Ik wil dit paard kopen zodat hij een goed tehuis krijgt ... Maar zelf ben ik niet echt rijk of zo en mijn ouders komen me niet tegemoed.. Dus is dit de enige oplossing... Maar onder de 100 is dus weinig blijkt?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 22:48

hebben jullie een bijrijder of is er iemand die het zelf doet? en wat betalen jullie hier dn voor?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:53

wat je kan vragen hangt af van de mentaliteit van de mensen in jouw omgeving. Wordt er normaal gevonden dat je betaald voor het bijrijden? En wat voor bedragen worden daarvoor gevraagd? Je kunt je daar niets van aantrekken en gewoon zelf kijken wat je redelijk vind, maar een bijrijder zal voor zichzelf alles op een rijtje zetten. Bij ons is het niet gewoon om te betalen. Ik heb 1 meisje gehad die f50,- per maand voor 3 keer per week rijden en verzorgen bijdroeg, maar daarna durfde ik het nie meer te vragen. Bang om niemand te vinden of in elk geval niet diegene die ik geschikt vond. Nu wordt er dus gratis bijgereden, 2 keer per week volpension met binnenbak.
Afijn. Een redelijke bijdrage in de ogen van de meesten zal zo tussen de 25 en 75 euro zitten. Afhanklijk van mogelijkheden en omgeving.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:56

Ik heb een lease pony, voor F150 per maand, 7 dagen per week, dat is weinig hoor, eigenlijk was het 300, maar omdat ze mij zo lief vinden...
We praten hier trouwens over Noord Holland...
Ik mag alles met r, buitenrijden, springen, wedstrijden, maakt allemaal niet uit.

groetjes

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 23:11

noord holland woon ik ook ja... Misschien leuke info: hetr gaat om een goeie vriendin van mij die hem wel wil bijrijden...
doet ze voornamelijk om mij te helpen, dus al te veel wil ik har niet vragen...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:53

Dan maak je het jezelf wel moeilijk *LOL* Geld vragen aan vriendin is altijd moeilijker dan aan vreemden...
En in Den Helder wordt volgens mij bijna overal betaald voor de bijrijdpaardjes Verward als ze de halve week rijden ongeveer de helft van de stalling(hoefsmid en veearts voor eigenaar). Zo ging het in ieder geval op de pensionstallen waar ik gestaan heb.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 01:25

Ligt er een beetje aan.
Bij mij betalen ze 60 euro als ze alleen willen rijden en dus niet uitmesten en 40 euro als ze ook uitmesten.
Iemand opperde hier 175 euro, dat vind ik erg veel hoor, dat komt neer op je paard verhuren en dat is naar mijn idee niet de bedoeling van bijrijden.
Er zijn ook genoeg mensen die helemaal geen bijdrage vragen maar bij mij op stal is 3x per week voor 60 euro toch wel maximaal hoor, meer wordt er niet gevraagd, ja, een enkeling probeert het wel maar die vinden meestal niemand.
Maar heb je alles wel goed uitgerekend? Het paard een goed thuis bieden is natuurlijk perfect, maar als hij ziek wordt? dat kan ontzettend veel kosten, red je het dan nog wel?
En aan een vriendin een bijdrage vragen is natuurlijk een stuk moeilijker als van een vreemde....
Heb je er ook over nagedacht dat je bijrijder ook weg kan vallen en dat je er dan weer alleen voor staat?
Dit is niet bedoeld als kritiek hoor, ik hoop alleen dat je er goed over hebt nagedacht, ik heb er 4, 1 paard en 3 pony's, weet dus erg goed wat het kost en nog kan gaan kosten....zelfs de kosten van de kleintjes kunnen de spuigaten uitlopen.

Veel succes!

Groetjes, Tanja.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 01:42

Doe het gewoon sam-sam. Ieder de helft dus. Ik vindt 175,00 euro inderdaad belachelijk, daar stal je hier een paard voor, kompleet met vijf dagen bos achter de stal, en dan hou je nog geld over ook.
Ik ken enkele mensen die samen een paard hebben. Wel zaak om dingen tevoren goed af te spreken en op papier te zetten. Ook bij vriendinnen moet je zaken zakelijk aanpakken, dat schept duidelijkheid voor iedereen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:27

Als je het doet omdat je anders je paard niet kan onderhouden...
Tja. Het ging toch om die fries die niet gezond was?
Wat doe je dan als er DA-kosten komen?
Want dan zit je helemaal te kijken...
Aan die vriendin zou ik niet meer dan 35 euro vragen. Eventueel 50 als het een erg leuke locatie is waar het paard staat, met buitenrit-mogelijkheden en een goede binnenbak.
Redenen, Punt 1: het paard is niet van haar en ze rijdt er dan 3 dagen op. Punt 2: de conditie en gezondheid van het paard waren niet goed als ik het goed begrepen heb.
Punt 3: ze verzorgt het paard dan ook op die dagen.

Maar wanneer je het paard niet kunt onderhouden zónder bijbetaling van een bijrijder, wat doe je dan als zij onverwacht afhaakt?
Heel moeilijk, beetje riskant. Sterkte hoor!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:39

fred lover schreef:
waarom laten betalen? omdat ik het anders zelf niet kan betalen.. Ik wil dit paard kopen zodat hij een goed tehuis krijgt ... Maar zelf ben ik niet echt rijk of zo en mijn ouders komen me niet tegemoed.. Dus is dit de enige oplossing... Maar onder de 100 is dus weinig blijkt?


Hmm en als je bijrijder er mee kapt, waar haal je dan het stalgeld enzo vandaan als je niet zo een twee drie een andere hebt? Moet je wel even rekening mee houden.
En veeartsrekeningen, heb je daar dan wel geld voor?
Tipje: begin NOOIT aan een paard als je geen financiele back-up hebt (je ouders komen je niet tegemoet).
Je kunt proberen iemand mede-eigenaar te krijgen, dan is hij/zij verplicht om mee te betalen aan ALLE kosten die gemaakt worden. Maar dit moet je wel heel goed op papier laten zetten zodat er nergens misverstanden over komen.
Succes!
Viv

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 19:32

thx allemaal, jullie hebben me echt goed geholpen.. Ik denk dat het niet zo'n goed idee was om hem te willen kopen.. Ik heb idd nog niet gedacht aan de bijirjder die wel eens weg zou kunnen vallen... En tja.. ziek worden.. dat was ook mijn probleem...
Nu zit ik erover te denken om hem dan maar te leasen... Stuk goedkoper en toch iets minder verantwoordelijkheid... maar ook hier moet ik eerst goed over nadenken!!!