vraag: waarom huurpaard goedkoper dan eigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:01

Als je je paard niet kan onderhouden, dan moet je geen paard nemen. Ik snap wel als iemand daar niet veel voor wil betalen. Jij kan hem zo verkopen, en dan is zij hem dus zo kwijt. Want zij bouwt dan ook een band met jouw paard op, en ze verzorgd hem toch voor je dus ze doet al wat voor je en dan moet ze er ook nog voor betalen. Je moet geen bijrijdster nemen voor het geld, maar omdat je zelf wat minder tijd hebt. Als je namelijk geen geld voor hem hebt, moet je hem ook niet nemen.

vind ik Haha!



Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:27

sorry hoor maar je moet geen paard nemen als je hem ook niet kan betalen, " ooh ik laat iemand anders hem wel verzorgen en berijden, maar dan moet diegene ook in de kosten meedragen " (diegene doet al wat voor je hoor, die helpt je al met onderhouden :S:S:S)

Sorry Haha!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:53

Quellian schreef:
Bij mij is het geen kwestie van niet kunnen betalen, maar in het belang van het dier: ik wil hem niet in de handel.


Ja okey daar kan ik nog bij, dan snap ik dat je hem wilt verleasen.. Maar als iemand hem least, heeft hij/zij de aankoopkosten niet, maar wel de verdere kosten! (dat is leasen).. MAAR de rechten zitten toch echt bij de eigenares. Als zij hem uiteindelijk kwijt wil (om dergelijke redenen) dan kan zij hem zo verkopen! En die leaser dan? Die is hem dan gewoon kwijt. Die heeft daar niets over te zeggen! DAAROM zou ik niet gaan leasen!. Ze zeggen wel je kan het als je eigen paardje beschouwen, maar het is echt NIET je eigen paard!

En als je hem niet naar de handel wil, dan had je er nooit aan moeten beginnen! Vroeg of laat zal je hem misschien wel gaan verkopen, dat weet je van tevoren.

Grtzzzzzzzz

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:02

op de manege hoe je niet uit te mesten je hoeft ook niet te poetsen, verdere verzorging etc hoeft daar niet hoor, je draagt ook een steentje mee als bijrijdster, ik vind dat je dan iets toe moet krijgen. En niet iets voor moet betalen. Tenminste niet veel. Ik betaal nu niks en ik ben blij met wat ik mag ( 4 keer rijden, voeren en mesten) ik vind het niet erg om te mesten dus doe ik dat. Ook omdat ik mag rijden. Maar dat is niet alleen leuk voor mij, maar ook voor de conditie voor het paard hoor. Normaal rijd ze 3 keer. Nu 6 dagen. Haar conditie word daar alleen maar beter van hoor :S dus je helpt het paard en de eigenares scheelt het een hoop werk!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:04

en als je al je lease geld niet uitgeeft om te gaan leasen maar iedere maand 250 euro aan de kant legt, kan je daar aan het einde van het jaar een leuk paardje van kopen hoor!! Haha!

grtzzz

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:19

maaitjuh schreef:
ik denk dat de term "eigendom" heel zwaar weegt bij de meeste mensen.
De huurder heeft uiteindelijk geen recht om dat paard mee te nemen bij bv. verhuizing, jij kan altijd bepalen hem te verkopen enz.

Maar aan de andere kant snap ik je heel goed.
Ik moest voor mijn vroegere leasepony stalling + 15 p.m betalen, dus die 15 was dan voor dierenarts, hoefsmid, wormenkuur enz.
Zodat ik daar ook een deel in betaalde.

Ik vind het denk ik te ver gaan om je huurder voor alle kosten te laten opdraaien, je zou denk ik samen een mooi bedrag moeten afspreken.


Hier ben ik het helemaal mee eens, ik zou nooit meer dan 50 euro willen betalen! Als je een huurder wilt die echt de kosten moet betalen, kan je beter met zijn tweeen een paard kopen zodat je beide evenveel rechten hebt.

(al is dit ook niet verstandig maja een paard is gewoon heel duur)

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:35

Freggel schreef:
Als een manege zo zou werken waren ze allemaal binnen no-time failliet Knipoog .

Bovendien op de maneges waar ik tot nu toe gereden heb werd er toch wel verlangd dat je op z'n minst een borstel over je paard/pony haalde Knipoog .


Ik bedoel dat als je mee rijd in een manege les ben je niet verplicht je paard of pony te poetsen en zeker niet te mesten. Ik nooit meegemaakt iig!
En ik heb op wat maneges gereden hoor Knipoog

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:41

randie schreef:
ik heb 4 jaar een huurpaard gehad en ja er zitten echt wel voordelen aan..je maakt je altijd iets minder druk om t paard als ie bijvoorbeeld iets is want de eigenaar zorgt in (mijn geval toen wel) de meeste gevallen dan voor een dierenarts..ook zorg hij voor de hoefsmit inentingen ontwormen, verzekering enz.. dus je bespaard zeker een hoop geld (en zorgen)terwijl je (meestal) met het paard kan doen wat je wil *LOL* ..dus van dat geld dat je bespaard kun je makkelijk lessen. en het is ook een goede voorbereiding op een eigen paard... een nadeel is dat het paard al misschien veel eigenaren heeft "gehad" en dat hij misschien wat moeilijker is en dat het krijgen van een band wat langer duurt...maar dat is ook weer een uitdaging.



Dat noem ik geen huren hoor, als je een auto huurt gaan ze toch ook niet je benzine betalen? Haha!

grtzz

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:48

nou oke mensjes ik ga eten maken Haha! geen zin meer in discussies.. over half uurtje weer Tong uitsteken
grtzzz

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:37

ja mij ook Haha! betaal jij Tong uitsteken?

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:25

casanova schreef:
ik heb net sinds vandaag een paard van mij verleased,zij gaat hem 7 dagen per week beschouwen als eigen paard en betaald de stalkosten incl. voer daarvoor.ik zorg voor een zadel en hoofdstel...en
hoefsmid,veearts is voor mij.

het paard blijft wel op mijn stal staan..ik ben een backup voor de leaser mocht die niet kunnen of op vakantie zijn.
spullen en lessen en eventueel wedstrijdkosten zijn voor de leaser..

wil ze met de trailer weg of met paard op vakantie,clinic of cursus?
dan mag ze dat....

er is een maand proef afgesproken..


Dat vind ik een hele goede afspraak, zo is het paardje ook een beetje van haar. Maar toch liggen de rechten nog steeds bij jouw. Jij beslist erover wat er met hem gebeurd.
Maar toch lijkt het me leuk !
(doe je zelf niks meer met hem dan, omdat ze 7 dagen komt??? Verward )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 103 bezoekers