Teugels met elastiek ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Teugels met elastiek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 16:29

Weet er hier iemand of er teugels bestaan waar een gedeelte elastiek van is ?? (net zoals je slofteugels hebt met een stuk elastiek ??

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:17

Mnee, ik denk het niet, ik heb laatst namelijk een site gezien waar een ponyclub probeerde op een steeds natuurlijkere manier met hun paardjes om te gaan, en daardoor ook zelf gefabriceerde teugels, met elastiek ertussen gingen gebruiken...
Niet in de winkel gekocht dus...

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:57

Er bestaan wel losse stukken teugel met elastiek, die je tussen het bit en de gewone teugel kunt heten. Het stuk teugel is dan langer dan het elastiek, als je het elstiek helemaal uitrekt, wat moeizaam gaat is het teugelgedeelte nog niet helemaal strak. ( Dat loopt dus buitenlangs het elastiek en zit alleen aan de uiteinden aan elkaar vast). Een beetje moeilijk uitleggen maar het heet Flexi-rein en komt uit Engeland. Website: www.flexi-rein.com .
Verder zijn er in Amerika teugels met elastiek te krijgen, ook gezien op een website, maar daar moet ik het adres even van opzoeken.
Waarom wil je dat eigenlijk weten? Gewoon nieuwsgierigheid, hoor. Wij hebben die Felzi-rein in gebruik bij gehandicapten, die nogal eens met balansverlies zitten en dan aan de teugels trekken.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

gewoon nieuwsgierig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 10:35

ik ben gewoon nieuwsgierig hoe mijn paard op zoiets zal reageren.

Het lijkt me dat hij dan niet zo snel een ruk in zijn mond krijgt als hij eens wegspringt of iets anders met z'n koppie doet. Dus ik zou het wel eens willen uitproberen. maar als ik zie dat ze al nauwelijks te krijgen zijn, blijf ik wel met m'n gewone teugel rijden.

Bedankt voor de reacties !