Passier Optimum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Passier Optimum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 17:33

Wie heeft ervaring met het Passier Optimum dressuurzadel en wat is je mening?
Het valt op dat de kussens zeer zacht zijn, zakken ze niet heel snel in?
En is het zweetblad standaard heel (50 cm) lang?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:45

Heb geen ervaring met de optimum, maar wel met de Grand Gilbert. Kan niet anders zeggen dat Passier topkwaliteit zadels verkoopt die je vanuit de fabriek op de correcte maten van je paard kunt laten afsturen. Moet je uiteraard wel vakkundig je zadel laten aanmeten door een Passierdealer. De lengte van het zweetblad is afhankelijk van je bovenbeenlengte... wederom naar de dealer!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:36

Ik heb zelf de Optimum. Hij bevalt me echt heel goed. Ik heb het zadel nu 6 maanden. De kussens zijn inderdaad erg zacht. Mijn zadel mag wel weer wat opgevuld worden. Maar mijn paard heeft dan ook vrij veel schoft, dus dan moeten de kussens vrij vol zitten.

Ik heb zelf redelijk lange benen, dus voor mij zijn de bladen niet te lang.
Maar als je wat kortere benen hebt, kan het misschien lastig zijn.
Het grote verschil met de GG is dat de kussens achter verder van elkaar af liggen, zodat de ruggegraag wat vrijer komt te liggen.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:51

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb op de Optimum gereden en het lijkt alsof dit zadel niet ingereden hoeft te worden. Het leer is zeer soepel en je onderbeen ligt mooi stil en dicht bij het paard, dit zit is fijn maar niet overdreven gedwongen. Ik vind het een fantastisch zadel maar wel met een behoorlijke prijs.