Ruiterpaspoort, wat verplicht ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Ruiterpaspoort, wat verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 10:28

Ik heb vanochtend met een collegaatje wat staan kleppen over paardrijden, zij is onlangs ook weer begonnen met paardrijden.
Zij vroeg mij over het ruiterpaspoort wat ze je kunnen verplichten.
Want bij haar op de manege schijnt het verplicht te zijn met de proefjes vanaf f3 een witte broek te hebben, wit overhemd of iig iets met een witte kraag en een rijjasje of clubtrui.

Ben je verplicht de proefjes te rijden als je recreatief buitenritten wilt rijden en gewoon wat wilt lessen e.d. Verward
En is de kleding verplicht Verward

Ik vindt het vreemd, ik heb zelf vroeger het ruiterbewijs gehaald, ok het was wel erg makkelijk, maar ik vindt niet dat je verplicht kan worden aan competitie verband deel te nemen. (zodra er kleding wordt verplicht vindt ik het competitie verband en niet zozeer checken of je kunt rijden of niet)
Ik heb vroeger ook wel wedstrijdje gereden, maar dan omdat ik het leuk vond.

Mij maakt het niet eens zoveel uit, alleen jammer dat ik mijn witte rijbroek de deur uit heb gedaan dan Knipoog , maar zoals mijn collegaatje alsmede mijn schoonzusje willen beiden recreatief rijden en houden niet van de competities (meer het idee lekker skeuren op een pony door het bos en lekker knuffelen Knipoog )

De ruiterpaspoort site is ook niet echt verhelderend, en ook op maneges kunnen ze veelal geen helder antwoord geven, wie kan dat wel?
Ok het paspoort is verplicht (moet nog even pasfoto's maken Lachen ) maar de rest eromheen ook?