simpele wissel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

simpele wissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 22:30

wat wordt er nu precies verstaan onder een simpele wissel?
Toch galop, terug naar draf even, en aanspringen in de andere galop?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:00

Volgens mij is het galop, dan 3 tot 6 passen stap (geen draf!), en dan de andere galop. Correct me if I'm wrong! Ik ben niet zo goed in al die namen... Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:43

Een eenvoudige galopwissel is idd een wissel door de stap.
Was dat alles wat je wilde weten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 23:51

yep Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:54

Da's gek, op wedstrijden zie ik mensen tijdens een simpele wissel altijd terugnemen naar de draf, en niet de stap, om vervolgens in de andere galop aan te springen. Verward Doen zij het gewoon fout? Lachen Ik heb het trouwens wel over western...werkt deze simpele wissel in de dressuur anders?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:48

Dat zal wel ja.....ik weet dus niet of stef bedoelde een dressuur-eenvoudige-wissel of de wedsternvariant (daar heb ik geen verstand van Haha! ). Ik ben van dressuur uitgegaan......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 00:51

yep, dresuur.
Ik was al helemaal trots dat ik hon vandaag een simpele wissel kon laten maken, galop, draf, andere galop...

Helaas, is niet goed Huilen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:58

terug naar draf is inderdaad de westernvariant...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:03

Mja, een eenvoudige wissel zit ook pas in het Z1 hoor, dus maak je niet druk. Vanaf het M zit er wel een 'door 4 à 6 passen in de andere galop aanspringen' in. Dat is al moeilijk genoeg, om dat echt goed te doen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:09

Bij het westernrijden, en dan met name in de reining, zit bij wedstrijden zelfs in de beginnersklasse een vliegende galopwissel.

Hoezo Western = makkelijk?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:21

In het M2 moet je wisselen door middel van 3 tot 6 passen draf.
In het Z krijg je pas de eenvoudige galopswissel dmv 3 passen stap.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:37

Cassidy schreef:
Bij het westernrijden, en dan met name in de reining, zit bij wedstrijden zelfs in de beginnersklasse een vliegende galopwissel.

Hoezo Western = makkelijk?


Idd Lachen Maar dan had ik het toch goed... Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:44

Het is maar net wat je makkelijk vindt,
als ik mijn paard in een grote galop door het bos heen stuur maakt hij ook gewoon de wissels waar ik ze wil (vliegende dan he?).

Een verzamelde eenvoudige galopswissel rijden is dan toch wel nog wel een stukkie moeilijker en hoort echt in het Z thuis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:58

Laast zat er een halve eenvoudig wissel in de M2
Van galop naar stap, maar niet na een paar passen stap weer naar galop.

Persoonlijk vind ik de vliegende ook veel makkelijker dan de eenvoudige Verward
Wil je de eenvoudige netjes op de achterhand uitvoeren moet je paard netjes verzameld lopen en persoonlijk kun je met de vliegende daarin wel wat smokkelen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:11

ieder paard kan een vliegende wissel in de wei, en met springen hebben de meeste er ook geen moeite mee. Vandaar dat ik al heel snel ermee begin, als ze wat contragalop snappen, dan kunnen ze ook een niet verzamelde wissel proberen. Handig in het parcours, en handig voor straks ( Haha! Haha! ) ooit het Z. Pas als je het netjes verzameld vraagt van achteruit wordt het moeilijk. En een eenvoudige wissel kun je alleen maar verzameld rijden, als je tenminste niet wil gaan plukken.

Ook een nette wissel door de draf is al lastig, moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:01

Sjuimpje schreef:
Het is maar net wat je makkelijk vindt,
als ik mijn paard in een grote galop door het bos heen stuur maakt hij ook gewoon de wissels waar ik ze wil (vliegende dan he?).
Een verzamelde eenvoudige galopswissel rijden is dan toch wel nog wel een stukkie moeilijker en hoort echt in het Z thuis Lachen


Goh jammer zeg dat wij westernruiters in een proef ook nog zoiets als verzameling en een GOED gesprongen wissel moeten laten zien (op precies de goede plaats, anders aftrek...)
Laten we nou niet doen of wij alleen maar als een debiel door die bak racen en op goed geluk ergens lukraak in de andere galop vallen..

Blijft toch moeilijk te verkroppen he, als in een andere discipline van de paardensport op "lagere niveaus" oefeningen gevraagd worden die in de dressuur in de Z thuishoren.

Dus nog even voor de duidelijkheid: in de reining wordt een vliegende wissel gevraagd, op de juiste manier gesprongen, op de juiste plaats.
Helaas dus niet te vergelijken met ergens omdonderen in het bos. Deze oefening is dus helaas niet alleen voorbehouden aan Z-ruiters. }>