dominant in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

dominant in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:16

Hoi iedereen, ik heb een vervelend probleem: mijn paard is nogal bijterig en aggressief in de wei. In de omgang op stal en met rijden is ie hartstikke lief en makkelijk, maar in de wei verandert ie in een aggressief onvoorspelbaar beest! Hij heeft al een aantal paarden flink te grazen gehad en bijt dan echt het vel eraf. Hij heeft zo'n beetje elk paard wel een keer gebeten. Het gekke is, is dat ie andere keren weer heel lief staat te kroelen met diezelfde paarden, maar soms krijgt ie het gewoon op zijn heupen en wordt ie heel bazig. Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit oplossen? Hij staat nu apart, omdat mijn stalgenoten geen gewond paard meer willen. Maar ik vind het toch belangrijk dat ie gewoon in de kudde staat, want zo leert ie het nooit. Wie heeft advies?



PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 18:35

Mijn paard is zes en onbeslagen. Hij heeft juist een kleine pony flink te pakken gehad omdat ze te lang om hem heen draaide (beestje was hengstig en mijn paard is een ruin). Probleem is dus ook dat bijna al de merries gek op hem zijn en hem een stoere vent vinden en dus maar om hem heen blijven draaien en dat wil ie niet. Dus dan jaagt ie ze weg. Maar ja dat doet ie dus niet zachtzinnig.

PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 23:13

Hoe weet ik of het geen klophengst is? Hij is namelijk wel gecastreerd.

PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:36

Het is inderdaad zo, dat hij ze allemaal al een keer te pakken heeft gehad, maardat het daarna over is. Maar het vervelende is, dat de kudde constant wijzigt. Dus steeds nieuwe paarden en constant wijziging van samenstelling. En ondertussen heeft ie al een flinke reputatie en wil niemand hem meer bij zijn paard hebben. Als er dan iets gebeurt, wordt er direkt naar hem gewezen. -zucht-. Hij staat nu voorlopig alleen. Misschien koop ik er wel een paard bij, dan heeft ie tenminste een beetje gezelschap. Als ze mekaar dan lens trappen, dan zijn het tenminste mijn eigen paarden. En ik ben er van overtuigd, dat het vanzelf wel overgaat. Waarschijnlijk laat ik hem wel even testen of het geen klophengst is, hoewel ik hem nog nooit een merrie heb zien dekken en hij in de omgang met mensen heel braaf is. En die merries zijn inderdaad nogal hardhorend. Ze blijven hem maar achterna lopen. Dus soms is het ook niet helemaal zijn schuld, maar vertel dat maar aan de eigenaars.

PalemaTR

Berichten: 25
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 13:34

Joepie, er staat nu gelukkig gezellig een haflinger bij hem, die lekker van zich af bijt en ook van ruwe spelletjes houdt en het grappige is dat ze elkaar dus nauwelijks een haar krenken. Ze staan vredig naast elkaar te grazen. En spelen doen ze ook veel, maar dan zonder bijtwonden ofzo! Dus Palema kan het wel, zich gedragen. Hangt er dus gewoon vanaf wie hij tegenover zich heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony en 79 bezoekers