Singelnijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Singelnijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 17:03

Hoi allemaal. Ik heb een Ijslandse merrie die met 8 jaar wild uit IJsland kwam en met 9 is ingereden. Toen ik haar kreeg beet ze in het begin altijd als ik de singel vast maakte en dat deed ik dus heel voorzichtig gaatje voor gaatje. Een hele poos ging het goed, maar de laatste tijd bijt ze steeds naar de singel als ik tijdens het rijden even stil sta. Er zitten geen wondjes of rare plekken op de plaats van de singel en met aansingelen bijt ze niet, ze kijkt dan wel om. Weet iemand hoe ik haar kan helpen? Gister hebben we ontdekt tijdens een clinic over Myler-bitten dat ze eigenlijk best wel bang is. Dat was gister voor het bit, dus daar ga ik ook een andere van kopen zodra ik het geld heb (is erg duur, maar wel prettiger voor ons met rijden). Oja, na het aansingelen pak ik tegenwoordig haar voorbenen om beurten op om de huid onder de singel glad te krijgen (doet ze al bijna zelf), maar het kijken blijft. Iemand een idee? Zijn er misschien andere singels die ik zou kunnen proberen?

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:08

een elastische singel?Of een singelbontje?

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:14

Zonder singel rijden, ja het kan. Evenwicht zorgt ervoor dat de ruiter blijf zitten, en niet de singel.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:31

Laat een fysio eens kijken of ze geen last van d'r spieren heeft.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:44

gebruik je een singel met neopreen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:48

een singel met een stiek, die kun je wat losser laten nl.
en rondjes laten lopen als je aansingelt.

is gewoon te laat ingereden, dan krijg je eerder zulk soort problemen helaas

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:50


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 17:55

Ben ik het ook niet mee eens!!! Ze is verder superbraaf met rijden! Is alleen 1 keer op IJsland met een IJslands bit gereden om te kijken wat erin zat. daar komt haar angst voor het bit vandaan in elk geval. Ik heb volgens mij een gewone singel die ik al niet heel strak doe, maar die is wel met een soort hefboomwerking. Beide riempjes zitten door een ring zeg maar, dus als je de ene kant aantrek gaat de andere kant al iets mee. Rondjes lopen doe ik inderdaad ook al voor ik het laatste gaatje doe. Zonder singel zal niet gaan. Ik weet inderdaad van het ruiterevenwicht en rijd ook wel zo, want mijn singel kun je na even rijden altijd onderdoor kijken. Ik moet alleen wel met singel rijden, anders gaat mijn zadel wel heel erg hard naar voren. En ja, mijn paardje is ook al op dieet, dus misschien scheelt dat straks ook nog. Josien denkt dat ze misschien last heeft van het vet onder haar buik... Ik denk dat ik wel eens een gewone singel probeer zonder hefboompje zeg maar. Bedankt voor de vele reacties tot nu toe. maar ze is echt superbraaf, hoor! Ik wil alleen dat ze alles goed en prettig vind zodat ik niet de enige ben die plezier heeft tijdens een rit.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:24

ik denk ook dat een singelbontje de oplossing kan zijn.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:46

RanouK schreef:
Zonder singel rijden, ja het kan. Evenwicht zorgt ervoor dat de ruiter blijf zitten, en niet de singel.


Dit gaat helemaal nergens over!!!
Singel zit er niet voor niks,kun je net zo goed zonder zadel gaan!

Syl had dit ook in ernstige mate,nu véél minder.
Heb nu ook een neopreen singel,lekker zacht.
Hij hapte altijd naar me met aansingelen en na de zoveelste keer een harde brul te hebben gegeven heb ik hem ( Verdrietig ) op een keer een flinke tik tegen zijn lip gegeven,ik voelde me rot maar het werkte bij hem wel.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:38

Je kunt idd kiezen voor neopreen. Kavalkade heeft bovendien een singel die "traploos" aansingelbaar is. (check www.kavalkade.de en klik op NeoMatic)

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:05

GeJe schreef:
gebruik je een singel met neopreen?


met grote dank aan de uitvinder van de neopreen singel!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:14

Ididit schreef:
_/-\o_ met grote dank aan de uitvinder van de neopreen singel!


En zo zijn er natuurlij nog veel meer handige dingen "uitgevonden" die het makkelijker en leuker maken ommet je sport bezig te zijn.