grote stal met gladde vloer of kleinere?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

grote stal met gladde vloer of kleinere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 19:29

Hoi allemaal,

ik twijfel een beetje. Mijn paard glijdt heel makkelijk uit in de stal waar hij nu in staat en heeft hier al 3 maal eeen blessure door gehad.
Deze stal is 3 bij 3, de minimale afmetingen.
Nu kan hij in een stal die niet glad is, maar die is 2,5 bij 3.
Mijn paard is 1.71m. Hij heeft al eerder in die kleinere stal gestaan en hij zag er happy uit. Maar het is wettelijk te klein.
Wat zal ik doen?
Daarbij komt dat de kleinere stal veel gezelliger voor hem staat, met uitkijk op de andere paarden.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:30

heb je de mogelijkheid om hem overdag los te gooien?
ook ibn de winter?
of kun je anders geen rubber matten in de grote stal leggen, en daarop stro?
anders zou ik hem verhuizen, als je hem minimum 1 uur per dag kan losgooien (liever meer, en naast het rijden, niet in plaats van...)

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:33

ik vind het eigenlijk nogal klein voor zo'n groot paard,
en aan de andere kant denk ik ook dat een halve meter niet zooo veel verschil maakt. Je kan het misschien eens uittesten, je zal dan wel voor jezelf kunnen beslissen wat je hetbeste vind voor je paardje Lachen

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:36

Als je paard niet de hele dag op stal hoeft te staan kan een kleinere stal ook, voor mij zou dan echter een voorwaarde zijn dat ie ongeveer van zonsopgang tot zonsondergang buiten kan staan, dus vele uren en alleen 's nachts in de stal.

De rubber matten waar Dutske het over heeft lijken mij ook een goed plan. Het zal allicht schelen, hoewel het wel lastiger uitmesten is. Ik weet ook niet of je vol-pension staat, maar je zou het wellicht aan je stal houder voor kunnen leggen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een optie waarbij de vloer in de grote stal minder glad word.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:47

Idd rubber matten. Ik vind 2.5 bij 3 echt te klein voor een paard.