paard in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
megan2
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-07-04

paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 18:04

Hoi allemaal ,

Even een vraagje , mijn paard staat nu sind 3 dagen op de wei en heeft altijd op stal gestaan , kan het kwaad dat hij nu ook in de regen staat.
Of kan je dan beter het paard binnen halen , de rest van de paarden staan dag en nacht buiten , maar ik was bang dat hij misschien ziek zou kunnen worden


groetjes megan

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:16

Het kan geen kwaad hoor om je paard te laten staan in de regen.
Mijn paard is 30 april dag en nacht naar buiten gegaan en kreeg gelijk een mega onweersbui op zijn hoofd,het was toen een stuk kouder als nu en hij heeft nog steeds niets.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:21

Kan makkelijk! Vroeger stond Milka dag en nacht, elk seizoen buiten. Ook gewoon in de winter. Knipoog

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:12

Is geen probleem zoals je hierboven ook al kunt lezen.
Die van mij staat het hele jaar door, dag en nacht buiten en hij heeft er nooit wat van gekregen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:02

kan geen kwaad, maar wel even opbouwen, je kan je paard niet ineens van dag en nacht stal naar dag en nacht wei doen!eerste paar dagen gewoon een paar uur en dan een keer een dag en dan kan al wel snel dag en nacht

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:30

mijn nrps-pony stond bij haar vorige eigenaar de hele winter op stal. In februari bij mij gekomen en eerst overdag buiten en 's nachts binnen (ook nog met deken) en inmiddels omgebouwd naar 24 uur per dag buiten (zonder deken !) en het gaat prima. Je merkt ook dat ze zich aanpast: voorheen rolde ze bijna niet en nu ze buiten staat zonder deken rolt ze iedere keer na het rijden lekker in het zand / modder aan het begin van het weiland. Het zand/modder vormt een isolatielaag *LOL*

Ik denk dus dat je idd wel een overgangsfase moet inbouwen waarin hij zich kan aanpassen.

megan2
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 20:37

Bedankt voor jullie reacties , het enige wat mijn paard nu doet is heen en weer lopen heel de tijd en is erg onrustig , waren jullie paarden dat ook ????

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:45

megan2: als hij buiten of binnen staat is hij onrustig?

De mijne is overigens nooit onrustig, staat nu wel 24/7 op de wei.. Een plensbui kunnen ze wel hebben, overigens..

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:46

megan2 schreef:
Bedankt voor jullie reacties , het enige wat mijn paard nu doet is heen en weer lopen heel de tijd en is erg onrustig , waren jullie paarden dat ook ????


Ik denk dat je bedoeld dat hij nu buiten staat. Het is voor veel paarden even wennen dat ze ´s avonds niet opgehaald worden om naar stal te gaan, dit gaat na verloop van tijd wel over. Staat je paard met andere paarden op de wei?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:59

je paard moet gewoon een soort van "hard"worden door buiten te staan in de regen. de paarden kunnen er vaak prima tegen, alleen de baasjes wat minder... die van mij staat liever buiten dan binnen. als het echt noodweer word haal ik haar binnen, maar dan is mevrouw echt boos gewoon!!

megan2
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:17

Het ging vandaag al stukken beter , ik denk dat het tijd nodig heeft zoals jullie al zeiden , alsnog bedankt voor de reacties