ruiterbewijs in lage vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

ruiterbewijs in lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 19:39

is in de lage vuursche een ruiterbewijs verplicht ?
en als 1 iemand van de 3 een ruiterbewijs heeft mag je dan gewoon rijden als het verplicht is..

groetjes Kim

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:49

ruiterbewijs is niet verplicht je kan er gewoon rijden (zoals overal volgens mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:02

Je moet een boskaart hebben.
en die kan je als ik het geod heb alleen aanvragen met ruiter of koetsiersbewijs.

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:07

heb je het nou wel of niet nodig....... Verward Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:08

Ja, want ej moet een boskaart hebben en die krijg je dus niet zonder ruiterbewijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:08

Trouwens is de lage vuursche wel heel luek om te rijden Haha! , jammer dat ik nu nog zo'n maniakaal paard heb, andeers was ik dr weer regelmatig heen gegaan.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:10

Een boskaart kun je inderdaad alleen aanvragen met een ruiterbewijs, dat is tenminste zo bij het GNR. Ik weet niet of de Lage Vuursche daar ook onder valt, denk het wel?

Je mag zover ik weet 1 iemand 'meenemen' als je je ruiterbewijs hebt. Dus als je met z'n 3en bent en 1 iemand heeft een ruiterbewijs, dan mag het niet. Dan moet je er minstens 2 hebben Lachen

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:17

ok dan weet ik genoeg bedankt allemaal weten jullie trouwens nog andere gebieden in noord holland waar je leuk kan rijden zonder ruiterbewijs Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:29

irvyarabier schreef:
ok dan weet ik genoeg bedankt allemaal weten jullie trouwens nog andere gebieden in noord holland waar je leuk kan rijden zonder ruiterbewijs Haha!



Volgens mij bijan nergens want alle leuke plekken zijn onder bnosbeheer en daar heb je allemaal kaart voor nodig. Scheve mond

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:56

Ik heb ik Hollandse Rading gestaan en je hebt geen ruiterbewijs nodig hoor!
Maar er zijn stukken van GNR en daar heb je een vergunning voor nodig, en die kun je alleen kopen als je eenruiterbewijs hebt. Bovendien moet je hem persoonlijk op het kantoor komen kopen, reuze vervelend.
Toen ik bij het GNR een vergunning ging kopen, heb ik nog nagevraagd of hij strikt persoonlijk was, of dat er iemand op meekon. Er mag echt niemand op mee hoor!
Helaas zijn wel de leukste stukken van GNR. Daar zit vaak een hek omheen, omdat er koeien lopen. Maar zonder vergunning kom je een heel eind op de Vuursche!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:08

Antheman schreef:
Toen ik bij het GNR een vergunning ging kopen, heb ik nog nagevraagd of hij strikt persoonlijk was, of dat er iemand op meekon. Er mag echt niemand op mee hoor!

Dat ging over het ruiterbewijs, en niet over die vergunning.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:29

Citaat:
Antheman schreef:
Toen ik bij het GNR een vergunning ging kopen, heb ik nog nagevraagd of hij strikt persoonlijk was, of dat er iemand op meekon. Er mag echt niemand op mee hoor!

Dat ging over het ruiterbewijs, en niet over die vergunning


Ik heb hiernog nooit van gehoord. ook een ruiterbewijs is strikt persoonlijk. hoe kom je hier bij?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:31

erg jammer, ik ga nml over een week naar lage vuursche.
krijg je eigenlijk een boete als je zonder ruiterbewijs rijd?
en hoe hoog is die boete?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:51

Als je veel buitenrijdt is het wel een idee om een ruiterbewijs te halen omdat je dan ook verzekerd bent voor schade die je eventueel met je paard aanricht.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:45

Katja schreef:
Als je veel buitenrijdt is het wel een idee om een ruiterbewijs te halen omdat je dan ook verzekerd bent voor schade die je eventueel met je paard aanricht.


valt dat niet gewoon onder je WA dan (is mij door mijn verzekeringsadviseur verteld?)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:05

Met ruiterbewijs ben je buiten verzekerd mits je een cap op hebt, als je dat niet hebt zoals velen, ben je alsnog niet verzekerd

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:36

mobick schreef:
valt dat niet gewoon onder je WA dan (is mij door mijn verzekeringsadviseur verteld?)



Voor een gedeelte wel maar de verzekering van je ruiterbewijs is uitgebreider een heeft een belachelijke hoge uitkering indien dat nodig zou zijn.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:53

Dat is gewoon zo Antheman! Tong uitsteken
Dat hebben ze mij vertelt bij het SRR! (van het ruiterbewijs) Als je met z'n tweeen gaat rijden, en 1 iemand heeft een ruiterbewijs, mag de andere onder zijn/haar begeleiding mee rijden!
Het is niet zo dat iemand anders met jouw ruiterbewijs mag rijden, zonder dat jij er bij bent Haha! Maar volgens mij is dat niet in gebieden waar een boskaart (GNR) verplicht is, want die zijn inderdaad wél strikt persoonlijk. Wel kun je als je familie bent een goedkopere volgpas krijgen (maar ook dan moet degene met de 'echte' boskaart meerijden, als ik het goed heb)

De boete zonder ruiterbewijs is volgens mij hetzelfde als zonder boskaart (ruiterbewijs is ook niet verplicht) en dat was 40 euro als ik het me goed herinner, maar eht kan ook best wat anders zijn. Ik ken mensen die gelijk een boete gehad hebben, sommige kunnen zich er ook vanaf brengen met een waarschuwing (en het bos uitgestuurd worden, dan moet je meestal naar huis lopen Haha! ) Schijnheilig