begrazingsproject

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

begrazingsproject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 12:52

Hai!

Mijn vriendin wil haar paarden voor een bepaalde periode (liefst een jaar) op een weiland zetten. Nou heb ik weleens gehoord over begrazingsprojecten, waarbij de paarden mooi het hele jaar in het land stonden, wel werden gecontroleerd op hoeven, gebit en gezondheid.

Heeft iemand dit weleens gedaan of informatie hierover? Hoeveel zoiets kost, aan welke voorwaarden de paarden moeten voldoen, waar dat gebeurt (veluwe misschien??).

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 18:56

Heeft niemand hier ooit iets over gehoord???

Ik ken twee IJslandse veulens die dat hebben meegemaakt, maar volwassen paarden????

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 19:03

Ok, ik ben er al uit.

Dat begrazingsproject gold alleen maar voor jonge, gezonde IJslandse paarden in samenwerking met Staats Bosbeheer, omdat IJslanders zo dicht bij de natuur leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:21

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met een opfokbedrijf, daar kunnen paarden ook het hele jaar in het land.
Er staan vaak wel advertentie´s van in de div. bladen.
Ik heb zelf een jaarling in Friesland staan en dat bevalt erg goed, is inderdaad incl.voer, bekappen, ontwormen en inenten en kost 250 euro
per 4 maanden.
Hij saat van okt tot mei in een grote loopstal en van mei tot okt. in het land.
Er zijn ook bedrijven die ze het hele jaar buiten hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-02 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:50

toen ik in egmond op vakantie werd stonden er fjorden en koeien samen in zo'n gebied, dit was beide keren dat ik daar was het geval(ong. 3 jaar verschil..)de eerste keer waren het veulens, de tweede keer oudere paarden(ik bedoel niet oud, maar ouder dan een veulen)exacte leeftijd weet ik natuurlijk niet..