paard plast in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

paard plast in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:24

het paard van mijn zusje plast altijd in de trailer als hij terug komt van iets (bijvoorbeeld wedstrijd) wat kun je er aan doen?? tips??? Verward

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:29

Wees juist blij dat ie wil plassen in de trailer!!! Andere paarden houden het heel lang op totdat ze weer thuis zijn en kunnen problemen krijgen met blaas en/of nieren! Hij voelt zich blijkbaar veilig in de trailer en daarom durft hij te plassen. OP wedstrijdterrein o.i.d voelt hij zich niet veilg genoeg en daarom doet hij het daar niet. Het is toch ook helemaal niet erg dat hij inde trailer plast? Goed bezemen, evt emmer water er over, water eruit vegen en laten drogen!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:48

Doet de mijne ook heel vaak, ik zou niet weten wat je er aan zou kunnen doen...maarjah als ie moet, dan moet ie heh...kun je denk ik niks aan doen.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:03

ynskje21 schreef:
Wees juist blij dat ie wil plassen in de trailer!!! Andere paarden houden het heel lang op totdat ze weer thuis zijn en kunnen problemen krijgen met blaas en/of nieren! Hij voelt zich blijkbaar veilig in de trailer en daarom durft hij te plassen. OP wedstrijdterrein o.i.d voelt hij zich niet veilg genoeg en daarom doet hij het daar niet. Het is toch ook helemaal niet erg dat hij inde trailer plast? Goed bezemen, evt emmer water er over, water eruit vegen en laten drogen!

Ben ik het helemaal mee eens, ik was altijd blij als mijn pony op de trailer plaste, ze kan het maar beter kwijt zijn als ze moet

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:16

jarrah schreef:
Ben ik het helemaal mee eens, ik was altijd blij als mijn pony op de trailer plaste, ze kan het maar beter kwijt zijn als ze moet


Misschien heel afgezaagt, maar ik zou er ook blij mee zijn, want je hebt veel paarden die niet plassen als ze ergens naartoe gaan en dat is toch echt een groter probleem, als wanneer ze wel plassen.

Ik zou het eigenlijk alleen maar aanmoedigen, want ik vind het alleen maar goed als een paard dat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:26

En ik ga ook saai met de rest mee.
Mijn paard plast ook op de trailer, heerlijk, is hij het tenminste kwijt Lachen

Thuis even met de slang de trailer goed zuiver spuiten en klaar voor de volgende rit Lachen

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:32

en ik ga ook maar weer met de rest mee Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:03

Wees er idd blij mee.... mijnes piest zelfs onderweg als ze echt nodig moet, banketstaaf voor de auto's die erachter rijden maarja, hihihii....

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:31

Ik ga ook met bovenstaande mee! Haha!
Waarom zou dit erg zijn? Juist beter dat hij het kwijt is!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:38

ik zie het probleem niet, wees juist blij dat hij dat doet!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:54

Uhm ja... Helaas heb ik ook niet veel anders te zeggen dan de bovenstaande reacties... Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:16

Ik heb er dus ook 1 die zelfs op een rijdende trailer piest, gelukkig is dat een ruin, dus geen gevaar voor achterliggers Haha!
Ik ben ook net als de rest zegt blij dat hij overal piest (ok, bij halthouden en groeten is het iets minder Haha!).

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:02

Wat de bovenstaande zeiden... Haha! En: Beter dat ie plast dan dat ie poept; poep is een stuk meer schoonmaakwerk. Tong uitsteken Dusseh, niks aan de hand. Maar dat wist je ondertussen waarschijnlijk al wel. Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:21

Mijn paard wilde nooit ergens anders plassen dan in zijn stal en op een dag hield ie het gewoon niet meer en plaste voor zijn stal op de stenen......... Ik heb hem, iedereen stond me hierdoor echt met grote ogen aan te kijken, onwijs hiervoor beloond, "braaf paard, goed zo jongen" en jawel sinds die tijd plast ie ook op de trailer Ben er errug blij mee want vroeger hield hij het rustig een hele dag op en liep ie daardoor echt moeilijk af en toe!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:38

Het wordt saai maar ben het er ook mee eens.
Waarom wil je trouwens liever niet dat hij plast? Als je het slecht voor de vloer vindt: dat klopt, maar hier heb je dus tegenwoordig vloeistofdichte gietvloeren voor; dan heb je dit probleem niet meer.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:57

Die van mij moet ook altijd na het rijden plassen.... meestal laat ik hem daarna dan ook gewoon even naast de trailer staan en plast hij ernaast. Doet hij dat niet dan is het 9 vd 10 keer op de trailer....
Ik ben er niet blij mee, maar liever daar dan dat hij het een uur op moet houden voordat hij weer op stal staat, da's ook niet goed Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:34

Zeggen dat hij heel erg braaf is.

Het is een zegen om een paard te hebben dat onderweg plast. Maar dat is inmiddels al een paar keer gezegd.