hoeveel kilo op dit paard? (moedige vader :D )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

hoeveel kilo op dit paard? (moedige vader :D )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:38

Mijn vader roept altijd dat hij zó graag eens wil paardrijden, maar het komt er nooit van. Nu wil ik hem wel eens op een paard zien, aangezien hij altijd commentaar op mij heeft Haha!
Maar hij wil niet op het eerste de beste paard stappen. Nu zou mijn bijrijdpaard op zich heel geschikt zijn voor hem om eens te half uurtje op rond te hobbelen, qua karakter en grootte.
Nu vraag ik me af of mijn bijrijdpaard mijn vader zou kunnen houden Verward
Mijn vader is best lang, en weegt zo'n 100 kilo Bloos! Maar dat zie je niet aan hem, hij is beslist niet dik.
Mijn bijrijdpaard is 1.55 meter, fjord x connemara, stevig gebouwd. Ik denk opzich wel dat het paard een half uurtje zou kunnen rondlopen met mn vader erop. Alleen stap en een beetje draf is niet zo zwaar voor hem.
Wat denken jullie, kan ik mijn vader er eens opplanten?
Dit is het paard:

Afbeelding

Let niet op mij, ik wil net afstijgen Haha!

Van mijn vader heb ik helaas geen foto...Dus wat denken jullie, kan het paard dit houden? Het gaat maar om 1 keer, een half uurtje.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:50

Eén keer een half uurtje je vader op dit paard 'planten' kan volgens mij geen kwaad. Het ziet er best een sterk dier uit.

Als je vader plots toch echte paardrijplannen krijgt, zou ik erover denken om een sterke fjorf (nog meer fjord) of een grote tinker te zoeken.

Het gewicht zou op zich misschien nog wel gaan. Maar je moet er rekening mee houden dat een beginner het paard niet op de juiste manier laat lopen (lang uiteengevallen laten sloffen op de voorhand) en zelf ook niet altijd even zacht met de bewegingen kan meegaan, waardoor de rug wat meer belast wordt dan wanneer er een ervaren zware ruiter erop rijdt.

Wel even overleggen met de eigenaar, hé?

Prachtig paardje trouwens *LOL* !!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:10

mn moeder van 85 kilo was te zwaar voor mn breed gebouwde e-pony

maar het paardje van mn moeder (1.62) kan dr weer makkelijk dragen, en mn vriend(1.93 en ruim 90 kilo) kan die ook houden, en mn paard van 1.70 heeft weer meer moeite met mn vriend, dan t kleine paardje van mn moeder

dus ff kijken hoe het paardje reageerd
is ie traag, of chagie, of merk je er iets aan, dan zou ik je vader er eer vanaf laten stappen.

Yellowfreaky

Berichten: 111
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:14

Dat kan volgens mij makkelijk hoor

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:27

Volgens mij kan het wel hoor.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:28

Kan wel denk ik hoor ! een tip, wat ik altijd bij beginners deed als ze gingen draven een stijgbeugelriem om de hals, dan rukken ze niet aan de teugels voor hun evenwicht.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:29

Lijkt mij prima kunnen, voor 20-30 minuten
Ik heb een smal gebouwde quarter merrie van 1.49 en die hield 80 kg + zwaar zadel 1,5 uur zware training vol, dus Knipoog

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:09

Volgens mij kan dat makkelijk!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:18

Mist schreef:
Kan wel denk ik hoor ! een tip, wat ik altijd bij beginners deed als ze gingen draven een stijgbeugelriem om de hals, dan rukken ze niet aan de teugels voor hun evenwicht.


Wat wij doen ook wel is doen is de teugels aan de neusriem. Als ze dan per ongeluk even aan de teugels gaan hangen dan heeft het paard er tenminste geen last van in zijn mond....

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:56

dat lijkt mij ook kunnen hoor, zie het eens in verhouding. Sommige meiden die op shetlanders rijden zijn ook vrij zwaar hoor en dat gaat ook prima!