wie helpt me?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

wie helpt me?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:24

hey iedereen,

ik had een klein vraagje.
Ik heb een pony en een paard en die hebben allebij nogal lange manen, nu vroeg ik me af of jullie (een paard met lange en dikke manen) mooie knotjes konden maken?
Ik heb al duizend maal geprobeerd maar het lukt steeds niet Huilen
Maar goed, misschien hebben jullie enkele tips voor mij Schijnheilig Verward

Alvast bedankt lieve mensen *LOL*

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:27

als je de manen nat maakt en dan met kleine plukjes vlecht. Dan kan je goed strak vlechten. Onderaan die vlechten doe je dan een elastiekje zodat als je je knotje perongeluk los laat je het vlechtje nog gewoon hebt. Vervolgens pak je een lange naald en sterk draad en rol je het knotje op. Je steekt dan de naald aan de onderkant door het knotje naar de onderkant. En zo ga je een poosje door tot dat het knotje stevig zit... Dat is de manier hoe ik vlechten heb geleerd. (inmiddels is het gewoon elastiekje geworden.. Haha!)succes ermee! Lachen

Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:27

ik maak bij me shet ook vaak knotjes Lachen en diej heeft iij dikke lange manen...
ik maak ze meestal eerst helemaal nat en dan knotjes maken werkt bij mij super!! OK dan!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:31

chickey schreef:
als je de manen nat maakt en dan met kleine plukjes vlecht. Dan kan je goed strak vlechten. Onderaan die vlechten doe je dan een elastiekje zodat als je je knotje perongeluk los laat je het vlechtje nog gewoon hebt. Vervolgens pak je een lange naald en sterk draad en rol je het knotje op. Je steekt dan de naald aan de onderkant door het knotje naar de onderkant. En zo ga je een poosje door tot dat het knotje stevig zit... Dat is de manier hoe ik vlechten heb geleerd. (inmiddels is het gewoon elastiekje geworden.. Haha!)succes ermee! Lachen


Het naaigedeelte snap ik niet goed Haha!
Je naait de vlecht gewoon of wat Verward
hoe krijg je die dan terug los?
Clown

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:51

nou je rolt dat knotje op he.. Dan steek je de naald onder door het knotje naar de andere kant. dan haal je je naald buitenom weer terug zodat het draad aan de zijkant van je knotje komt. Vervolgens steek je weer de naald door het knotje naar de andere kant. En haal je de naald via de andere kant terug zodat het draad ook langs die kant van het knotje komt te zitten. Dat herhaal je een paar keer totdat het knotje stevig zit.

Als je dan de knotjes er uit wil dan knip je gewoon aan een zijkant het draad door...Gewoon even oefenen...

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:52

chickey schreef:
nou je rolt dat knotje op he.. Dan steek je de naald onder door het knotje naar de andere kant. dan haal je je naald buitenom weer terug zodat het draad aan de zijkant van je knotje komt. Vervolgens steek je weer de naald door het knotje naar de andere kant. En haal je de naald via de andere kant terug zodat het draad ook langs die kant van het knotje komt te zitten. Dat herhaal je een paar keer totdat het knotje stevig zit.

Als je dan de knotjes er uit wil dan knip je gewoon aan een zijkant het draad door...Gewoon even oefenen...


Okaj heel erg bedankt!!! Ik ga het morgen eens uittesten Haha!
DANKJE!!!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:54

Ja is goed Lachen Ik wil dan morgen natuurlijk wel even weten of me invlecht les nuttig is geweest he Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:08

Nat maken en dan kleine plukjes, dat werkt denk ik het beste met lange manen.