Rijden zonder cap op schoolkamp Heino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Rijden zonder cap op schoolkamp Heino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 09:04

Mijn dochter heeft een leuk schoolkamp in Heino gehad. Ik had haar haar cap mee geven omdat ik wist dat er paardgereden zo worden. Natuurlijk heeft ze hem niet gedragen (als enige zeker voor paal staan).

Ik vind het zo onverantwoord dat er n.b op een bedrijf dat schoolkampen organiseert paardgereden wordt (buiten in een soort afgezet baan in het bos), zonder zadel (geeft niets) maar zonder cap slaat nergens op.
Er is 1 kind afgevallen gelukkig liep het goed af, maar ik snap het gewoon niet. Op school vinden ze het maar vervelend dat je er over begint, maar wat als er een keer een ongeluk gebeurt?
En geldt de verzekering nog wel als er iets gebeurt?
Er liepen wel wat mensen mee, maar dan nog.......

Wat vinden jullie?
Moet ik ze een brief sturen, of i.d.?
Toen ik ze van te voren mailde of er caps aanwezig waren kreeg ik geen antwoord.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:31

Stuur ze een brief, kinderen horen altijd met cap te rijden op maneges en bedrijven, is toch onverantwoordelijk als ze het toelaten om er niet mee te rijden? Slecht bedrijf, stuur een klachtbrief! En school hoort er ook 1 te krijgen, jij als ouder hoort juist gerustgesteld te zijn dat je kind in veilige handen is, en nu blijkt dat achteraf niet zo zijn te zijn geweest. School hoort ook geen onnodige risico's te nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:36

Ik zou ze zeker een brief sturen. Laat ze maar eens uitleggen waarom ze met de veiligheid van aan hun toevertrouwde kinderen spelen.
Zeker omdat jij vantevoren al een mail gestuurd had, hadden ze beter moeten weten.

Hoe het verzekeringstechnisch ineen steekt weet ik niet precies. Dat hangt geloof ik af van de verzekeringsmaatschappij waar ze bij zitten.

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:59

Inderdaad een brief sturen..
Een cap is gewoon verplicht en zonder cap rijden brengt inderdaad meer risico's! Stel je voor dat je bovenop je hoofd valt..!?

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:09

Hoi, waar was dit kamp?
Ik kom uit Heino en ik weet hier alleen het Realaar, maar ik wist niet dat ze daar ook schoolkampen hielden Verward
Ik ben daar één keer geweest in mijn ponytijd en daar moest toen wel een cap worden gedragen Bloos

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:43

brief sturen. Dit is erg onverantwoord. Mocht er iets gebeurd zijn dan zouden zij voor de kosten (ziekenhuisrekeningen e.d.) moeten opdraaien! Ik vind het ontzettend dom van zo'n bedrijf!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:04

inderdaad, brief sturen.
Ik kan zeggen dat ik het tot twee keer toe te danken heb aan mijn cap dat ik hier nog zit.
En helemaal voor kinderen die nog geen ervaring hebben met rijden moet degene van wie de dieren zijn er voor zorgen dat er ook caps zijn.!!!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:00

Zeker een brief sturen. Heel erg onverantwoord, zowel van het bedrijf als van de school!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:13

Zoals iedereen al zegt zeker een brief sturen!!!!!

Ze kunnen wel doen alsof hun neus bloed maar wat als er nou echt iets ergs gebeurd. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:40

Net als de rest zegt; een brief sturen. Weten ze ook gelijk hoe andere erover denken, en misschien dat ze er dan eens over na gaan denken. En het veranderen. Want een schoolkamp met kinderen zonder cap op een pony zetten is echt onverantwoord.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:19

stuur maar een brief, ben zelf nog een kind (:o ) maar als ik op een vreemde pony zou stappen, doe ik ook wel me cap op Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 19:39

Jaike schreef:
Hoi, waar was dit kamp?
Ik kom uit Heino en ik weet hier alleen het Realaar, maar ik wist niet dat ze daar ook schoolkampen hielden Verward
Bloos



www.heino.nl

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:05

Ooooh...... nu weet ik het Scheve mond

Dit is het summercamp alias het Duitse kamp Tong uitsteken
In heino is dit kamp niet zo geliefd aangezien er ieder jaar enorme groepen met voornamelijk Duitse jongeren (8-18jr) naar dit mooie kleine dorpje komen Knipoog
Over het algemeen moet het er ook een enorme takkezooi zijn, maar ze doen schijnbaar toch iets goed want voor een paar jaar geleden zijn er nog een stel nieuwe barakken gebouwd Verward

Ik ben ze eens tegengekomen met een groep pony's vlak voor het zomerseizoen begon, dan komen er eerst een aantal penny-meisjes om die dieren weer te rijden en ze stoven me voorbij met een rotgang, allemaal zonder cap en vlak naast het spoor Wat een idioten!

gizzielover
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:11

brief sturen toch raar zonder cap straks knap je tegen een boom de loper let niet op en je kind ligt half bewusteloos op de grond