Wat zouden jullie doen in dit geval?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:48

De haflingers!!!!

ik denk, dat het op een bepaald moment saai zal worden met Banjer, als je niet meer verder met hem komt!

De faciliteiten bij de haflingers zijn beter en je kan er ook meer mee.

Voor mij zou de keuze makkelijk gemaakt zijn, maar dit is alleen mijn mening natuurlijk!!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:50

Je kan ze niet beiden blijven doen?

ik zou gaan voor die Haflingers, omdat je daar veel meer mogelijkheden mee hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:03

Het ligt eraan wat je wilt. Rijden, of verzorgen, knuffelen en gewoon met het paard bezig zijn. Ik zou als ik zou willen rijden inderdaad de Haflingers kiezen. Waak er wel voor dat de eigenaar je niet gaat ziet als een goedkope persoon die het paardje wel even voor hem inrijdt. Want zulke voorbeelden heb ik ook vaak genoeg gezien...

Maar het zijn niet alleen de paarden waar je voor kiest, maar de mensen die erbij horen ook. Als zij met de Haflingers nou op een manier omgaan die jouw niet zint, en je hebt met Banjer volledige vrijheid van handelen, dan zou ik kiezen voor Banjer. Er komen beslist nog wel meer paarden die je zou kunnen rijden. Mijn vrijheid zou voor alles gaan.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-02-02 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:04

erg egoistisch om gelijk maar die haflingers te brullen.
KAN je banjer zomaar opzij zetten? Zonder schuldgevoel?

Hoe belangrijk is rijden voor je? Vind je rijden belangrijk, of vind je het enkel een leuke bijkomstigheid?

En idd, kan je ze niet combineren?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:07

stef schreef:
KAN je banjer zomaar opzij zetten? Zonder schuldgevoel?


Nou, als je die pony net een week verzorgt lijkt me dat schuldgevoel wat overdreven.
Ik zou ook de haflingers kiezen, omdat ik persoonlijk snel zou zijn uitgekeken op wandelen en poetsen. Zeker als je daar zoveel kunt leren, zou ik dat doen. Wat zijn de nadelen van de halfingers voor jou?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:21

Ja, da's niet altijd makkelijk, om keuzes te moeten maken.
Het ligt er idd aan wat JY wilt.
Probeer het realistisch te zien, met t shettie kun je niet echt ver komen natuurlijk, alleen wat aan de hand en in de verzorging dan.
met de haffies kun je rijden, mennen, beleren = veel meer mogelijkheden.
Als je naar de faciliteiten gaat kijken, komen weer de haffies beter naar voren.
Het enige waar je nu nog mee zit (denk ik te zien aan je tekst) is dat je niet precies weet hoe die eigenaar van de haffies is. Of je een beetje je eigen gang mag gaan of dat je precies moet doen wat hij zegt.
Zou je dat niet eens met hem kunnen overleggen??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:48

Kan van de ene kant wel positief zijn, maar van de andere kant ook niet.

Stel dat hij met je ouders wil praten over eventuele financiele bijdrage? Of wie er verantwoordelijk is als er wel ongelukken gebeuren? Draagt hij de kosten als jij brokken maakt met de koets? Hoe is dat geregeld met verzekeringen?

Met een span Haflingers die op de weg voor de koets aan de kletter gaan kunnen ergere ongelukken gebeuren dan met een Shet die een beetje loopt te klieren maar waar je het erf niet mee af mag. Een trap van een Shet kan nog verkeerd uitpakken, maar een Haflinger is wel meer paard...

Heel verstandig dat de eigenaar van de Haflingers met je ouders wil praten. Zou ik persoonlijk als ouder heel positief vinden. Je weet dan met wie je te maken hebt.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:59

Ik zou het ook eens van de kant van Banjer bekijken....voor hem lijkt het me uiteindelijk ook leuker als er een kleiner iemand op zou kunnen om hem te beleren...persoonlijk zou ik, na overleg met de eigenaren van banjer, waarschijnlijk toch voor de haflingers kiezen.....

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:30

Ik zou voor de haflingers kiezen. Je kunt het eerst 2 weken proberen. Als het goed is, kun je er mee door gaan, en anders ga je weer naar Banjer. Mij lijkt het persoonlijk niet zo veel aan om alleen maar te kunnen verzorgen, knuffelen etc. Maar dat hangt van jezelf af.

bel
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:01

ik zou de haflingers doen maar als je er tijd voor hebt ook banjer

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:02

Ikzelf zou eerst op proef bij de haflingers gaan. In die tijd Banjer ook nog doen.
Zo kun je kijken wat je het meest bevalt. En in de tijd dat die KWPN'er weg is, kan Banjer dan niet bij die haffie's staan?
Dat zou helemaal mooi zijn.
Veel succes ermee

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:19

Malle Babbe schreef:


In de zomer is Banjer wel te doen , maar in de winter???
Strax kan ik er in de winter niets meer mee doen , de stallen zijn dan (te) donker , enz.
Banjer hebben ze gekocht als gezelschap voor hun andere paard ( bijna 4 jarige KWPN ) als dat paard weer naar een pension stal gaat is banjer eigenlijk overbodig , gaat ie dan weg? als dat gebeurt ben ik natuurlijk veel meer aan hem gehecht...



als je je reacties nog eens goed doorleest, lees je eigenlijk dat je de keuze al onbewust gemaakt hebt... Knipoog

het is idd een moeilijke keuze, zelf zal ik er ook ff over moeten nadenken als mij die keuze gegeven zal worden. Shetten zijn geweldig en Haffies zijn ook super, en de combi is fantastisch. is het niet een mogelijkheid om ze allebei te doen?

zoals ze hier al eerder zeiden moet je kijken wat je met je v-beest wil gaan doen, met Banjer zou je leren omgaan het ondeugende hengstjes en hem dingen moeten aanleren, met de Haffies zou je kunnen rijden en mennen en de 2-jarige ook dingen aanleren

hoeveel tijd heb je trouwens, 2 haffies verzorgen, rijden mennen, kost behoorlijk veel tijd en energie, als je die niet hebt, of er niet voor over hebt dan moet je het zeker niet doen. tuurlijk een shet kost ook veel tijd, maar die is nog altijd in z'n eentje en je hoeft hem niet te berijden.

succes met je keuze en ik denk dat we het nog wel te horen krijgen hier Knipoog

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:33

Heyy,

Het is idd wel een beetje egoïstisch om meteen te zeggen "haflingers".
Want als je het langs de kant van Banjer bekijkt, zou het ook wel zielig zijn voor hem als niemand hem verzorgd.
Maarre ken je niet iemand die wel op Banjer kan rijden en hem kan verzorgen, anders zou je het hier op bokt kunnen proberen om iemand te zoeken die voor hem wil zorgen.
Dan is de keuze snel gemaakt....

gr. hiske

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:51

aan je stukje te zien lijkt het alsof je de keuze eigenlijk al gemaakt hebt..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Wat zouden jullie doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 08:18

Malle Babbe schreef:
Ik weet wel dat jullie geen keuze voor mij kunnen maken , maar ik wil toch even weten wat jullie zouden kiezen...

Er word van mij verwacht dat ik hem aandacht geef en dingen leer ( voetjes geven , netjes mee lopen enz)



A: had deze 3 jarige hengst die al niet moeten weten: voetjes geven en netjs meelopen, dat leer je ze meestal als veulen al.

B: ik zou voor die hafjes gaan, want die hebben veel meer toekomstmogelijkheden en een eigenaar die blijbaar iets meer interesse heeft in zijn beestjes.

Banjer kan misschien een schatje zijn, maar je kunt er weinig mee.

Succes met beslissen (je kunt ook vargen of je die hafjes een maandje op proef mag doen, dan kun je kijken wat je leuker vindt).
Viv

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 12:14

Ik zou voor beiden kiezen of anders voor het shettie als hij eerste keus was...