Problemen met aansingelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:14

ik heb precies hetzelfde probleem..! maar géén één paard vind aansingelen fijn!..het KAN aan het zadel liggen..maar ik denk dat het gewoon een paardengekte is! (heeft die van mij ook wel eens)!



Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:38

Anouar15 schreef:
Alle paarden gaan van nature tegen druk in. Daarom moet je ze leren te wijken voor druk. En bij aansingelen werkt dat precies zo. Ze voelen druk op hun buik (dat is ook nog de gevoeligste plek) en hun reactie is er tegen in gaan.


daarom..dus eigenlijk is het gewoon een reactie..ik denk dat je je paard gerust moet stellen en heel zachtjes moet doen met het zadel..en als hij wil bijten (wat die van mij wel eens doet) moet je hem eigenlijk een tik geven!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:37

Pally schreef:
Leer je paard dat aansingelen niet altijd rijden betekent. Leg het zadel er een keer op, singel aan en geef hem zijn eten. Heeft hij zijn eten op dan kan het zadel er weer af. Zo gaat hij vanzelf het zadel leuk vinden en zal het aansingelen dus ook gaan accepteren.


ja en dan denkt hij elke keer als je het zadel erop gooit dat hij eten krijgt..dat is toch niet de bedoeling?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Verara en 91 bezoekers