cap valt uitelkaar ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

cap valt uitelkaar ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 23:12

ik heb de casco cap een wat ouder model , maar wel met veiligheidskeurmerk en nou valt me de buitenkant van het piepschuimen gedeelte af .
Is het nu verstandig om dit te gaan lijmen of kan ik maar beter een nieuwe kopen ??

En heeft hier iemand er ook al last van gehad en zo ja als je hem hebt gelijmd , waarmee dan ??

aangezien je niet alle lijmpjes op piepschuim kunt smeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:21

Een nieuwe kopen. Als een cap uit elkaar valt, is het echt tijd voor een nieuwe. Als hij zichzelf nog niet eens bij elkaar kan houden, beschermt hij je hoofd ook niet zoals de bedoeling is.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:55

Die van mij valt ook uit elkaar....wordt dan ook eens tijd voor een nieuwe....wat ccccorine zegt klopt idd...Knipoog

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:52

En diej van my viel ook uitelkaar.
Ik heb ook maar een nieuwe gekocht, ookal lymde ik dat ding, hij viel uitelkaar.. EN het is niet veilig zoals CCCCorine zegt!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:53

Ik sluit me helemaal aan bij CCCCorine.
Als je cap nu al uit elkaar valt, wat gebeurt er dan als je van je paard af stuiterd? Nee mij lijkt het niet zo'n veilig idee tijdens het rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:55

Hahahhaa... lijmen? Je gaat je cap toch niet lijmen! Denk je dat ie dan nog veilig is?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:02

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe die casco caps nog een veiligheidskeurmerk kunnen krijgen... Ik heb nog nooit van iemand gehoord bij wie de cap niet binnen een jaar stuk ging. Ze verkopen niet voor niks losse binnentuigjes...

Als je een nieuwe koopt kan ik je de HH pro plus erg aanraden!
Maar ik ga offtopic...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:05

Vriendin van mij heeft gisteren ook haar Casco weg gegooid en een HH gekocht, was € 65,00 (weet niet of dat een pro plus is?) maar hij zat meteen lekkerder dan de Casco ooit gezeten had.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:20

nieuwe kopen.
De kans dat hij dan kapot gaat als je valt is dan ook groot en dan is het net zo gevaarlijk als zonder cap rijden.
Er staat in de gebruiksaanwijzing volgens mij ook, als hij kapot is meteen een nieuwe kopen...ALs je gevallen bent moet je ook meteen een nieuwe kopen, omdat hij dan ook aan de binnenkant kapot kan zijn.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:05

Uhmzz koop een nieuwe ?
( gehhehe sorrie )

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:07

Haha dat had ik dus ook met m'n oude Casco! Ik heb m dan ook een paar x laten vallen(per ongeluk Knipoog) en ik hang m altijd aan m'n stuur, waardoor het dus los is gegaan. Die van mij is verder nog wel veilg denk ik, maar ik haal maandag een nieuwe: de HH pro plus! Haha! (die is ook nog een stuk mooier vind ik! Tong uitsteken)

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:24

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:26

dat leek mij ook het veiligste idee , maar de cap is in principe nog nieuw , misschien 15 keer gebruikt ofzo , ik heb zelf het idee dat de lijm los is gaan laten van het in de zon in de auto liggen , je kan de lijm resten nog zien zitten , dus daarom dacht ik dat het misschien wel kon aangezien hij in eerste instantie dus ook gelijmd van de fabriek kon , en volgens een verkoopster van divoza , moest het ook wel kunnen , maar ja lijkt me idd dan toch maar het slimste een nieuwe aan te schaffen

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:00

op een casco heb je toch garantie?? als die van mij kopot gaat krijg ik een nieuwe

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:55

ik heb hem vorig jaar van iemand gekocht , die hem weer een jaar of wat daarvoor had gekocht , maar nog nooit had gebruikt .ik denk dus dat het al wel buiten de garantie valt , en de verkoopster bij divoza die ik er toen naar gevraagd heb zei dat ze al eerder iemand met hetzelfde probleem had gehad , maar dat de fabriek er niks aan wou doen

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:03

Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen.
De kans is groot dat ie geen of weinig bescherming meer biedt bij een val, als ie al uit elkaar aan het vallen is.

Op een CASCO cap heb je inderdaad garantie, maar ik weet niet of dit hier ook onder valt.
Je zou altijd even naar de winkel waar je hem gekocht hebt kunnen bellen, om dit te vragen.

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:15

ik denk dat je beter een nieuwe kunt koepen, dat heb ik ook gedaan toen mijn oede cap dezelfde mankementen kreeg als die van jou. Dat was overigens geen casco.

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:17

ik zou ook een nieuwe kopen!..je kan natuurlijk ook ff op www.marktplaats.nl kijken anders moet je weer zo'n dure cap kopen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:37

Janke heeft ook zo'n cap gehad, die was ook uit elkaar gevallen.
Ik weet niet of dat een casco was, maar ik hoor best vaak dat die dingen stuk gaan. Ik zou een andere cap gaan kopen.
De HH pro cap die miepmiep noemt heb ik ook eens op opgehad, vond het een mooie cap die heel fijn zat.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:37

Alieta schreef:
ik zou ook een nieuwe kopen!..je kan natuurlijk ook ff op www.marktplaats.nl kijken anders moet je weer zo'n dure cap kopen!

Dat zou ik dus nooit doen! Hoe weet je dan nog of ie wel veilig is en hun er niet al een paar keer mee zijn gevallen? Scheve mond Als ik jou was, zou ik een nieuwe(want je wil immers een VEILIGE) cap kopen en zo duur hoeven die niet te zijn.

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:51

je ziet altijd wel of de cap beschadigt is of niet!..ik heb het ook niet gedaan maar ik zou het wel doen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:54

Nee, dat zie je niet altijd.
Een cap kan van binnen kapot zijn, zonder dat je dat van de buitenkant ziet. Maar dan is het dus niet meer veilig.
Er wordt altijd aangeraden om een nieuwe cap te kopen als je een keer flink op je cap gevallen bent.
Hoeveel mensen denk je dat hun oude cap in dat geval (als ze er niet te beschadigd uitzien) nog proberen te verkopen via marktplaats?

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:56

ja kan..iedereen zn eigen mening!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:28

Alieta schreef:
je ziet altijd wel of de cap beschadigt is of niet!..ik heb het ook niet gedaan maar ik zou het wel doen!


Als je één keer met je cap gevallen bent, moet je een nieuwe kopen omdat de valbescherming dan niet meer werkt.
Dit is bij alle caps zo.